Busan osien kromausta

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Busan osien kromausta

Kirjoittaja Lizard » 04 Marras 2005, 22:45

Noo parin viikon välein kevyt puhdistus. Oikein kunnollinen kiillotus ehkä kerran kuussa. Jos on iltapuhteista puute niin useamminkin. Jarrupöly ja ketjurasva tekee tehtävänsä ja Suomessahan sataa myöskin tosi harvoin...

Kirjoittaja 103-1116517908 » 04 Marras 2005, 21:35

Lizard kirjoitti:

Syy miksi valitsin pelkän kiillotuksen ja puolien maalauksen on se että kaiken valtakunnan lakat vetää jossain välissä happea pinnan ja lakan väliin ja lopputulos on aika pirun ruma. Kiillotetuissa on työmaa pitää puhtaana mutta se on jokaisen oma valinta sitten se. Jos joskus tulee jälkiä rengaskoneessa jne niille jossain määrin pystyy jotain tekemään mutta jos on kromipintaa ja se vaurioituu niin aika heikot on vaihtiehdot. Onhan siistit kyllä. Näin ainakin itse tuumailin.
[/quote]
no mites sitte, ootko joutunu usein kesässä kiilottaan uudestaan? Eli himmeneekö se kiilto siitä pesujen ja paskan yms. mukana?


:stupid:

Kirjoittaja Lizard » 04 Marras 2005, 19:00

ksthb kirjoitti:Hmm.. tossa Lizard´sin busassa on mielestäni päheemmät vanteet kuin kromiset. hmm.. makuja on monenlaisia ???

Tollasten tekemiseen vois löytyy apuja jos kiinnostaa :bike:

tosta

http://galleria.busanistit.org/Ksthb%3An-busa/1024x768

Syy miksi valitsin pelkän kiillotuksen ja puolien maalauksen on se että kaiken valtakunnan lakat vetää jossain välissä happea pinnan ja lakan väliin ja lopputulos on aika pirun ruma. Kiillotetuissa on työmaa pitää puhtaana mutta se on jokaisen oma valinta sitten se. Jos joskus tulee jälkiä rengaskoneessa jne niille jossain määrin pystyy jotain tekemään mutta jos on kromipintaa ja se vaurioituu niin aika heikot on vaihtiehdot. Onhan siistit kyllä. Näin ainakin itse tuumailin.

Kirjoittaja 116-1126624259 » 04 Marras 2005, 17:39

Kirjoittaja 116-1126624259 » 29 Loka 2005, 21:52

Himppa kirjoitti:Juu kyllähän tuo kromaus tekee kiiltäväksi, mutta mites tuo käytännöllisyys... Ei kukaan sattuis tietämään, miten koko perän osat sais vaikka päällystettyä teflonilla, jos vaikka se ketjurasvahiekkapaska ei pysyis siellä? :p
tuo kiillotus tai kromaus tuovat aina oman lisävaivansa mukanaan. kromaus ei kovin hyvin pysy alumiinissa ja kiillotettua pintaa saa hangata vähän väliä..itsellä tuo tahkoominen on jo verissä ja pestään sekä kiillotetaan normistikkin pyörä kerran viikossa..erilaisia pinnoitteita on paljon, mut eipä ole keksitty oikein mitään, jolla esim päästäis kiillotettujen osien huollosta yms..voihan tietty suojaa pistää päälle mutta helposti myös himmentää osat samalla..

Kirjoittaja 72-1087041485 » 29 Loka 2005, 12:44

Juu kyllähän tuo kromaus tekee kiiltäväksi, mutta mites tuo käytännöllisyys... Ei kukaan sattuis tietämään, miten koko perän osat sais vaikka päällystettyä teflonilla, jos vaikka se ketjurasvahiekkapaska ei pysyis siellä? :p

Kirjoittaja 103-1116517908 » 28 Loka 2005, 22:21

:wtf:

:O :O :O

:shocked:

Kirjoittaja Timppa » 26 Loka 2005, 19:03

turboJR kirjoitti:Maalaillut noita olen niin moneen kertaan, et nyt pyritään vähän tuohon suuntaan vanteiden sekä koko pyörän osalta :smoking:
turboJR kirjoitti:tuleva ens kesä ajellaan paljon radalla ja ehkä käydään varttimailia harjoittelemassa..


:respekt:

Kirjoittaja Agostini » 26 Loka 2005, 17:34

:shocked: :unclesam:

Kirjoittaja 116-1126624259 » 26 Loka 2005, 16:26

Maalaillut noita olen niin moneen kertaan, et nyt pyritään vähän tuohon suuntaan vanteiden sekä koko pyörän osalta :smoking:
Kuva

Kirjoittaja jarim » 26 Loka 2005, 14:36

Jokimaa kirjoitti:Mitenhän tuo käytännössä tarkoittaa.
Saako sen tavallisista vanteista tehtyä????? :turbobusa:
Perussetti, maalaus ja kehien kiillotus. Ei kai tuossa pitäisi olla mitään ihmeellistä? :wtf:

Kirjoittaja Jokimaa » 26 Loka 2005, 12:14

Mitenhän tuo käytännössä tarkoittaa.
Saako sen tavallisista vanteista tehtyä????? :turbobusa:

Kirjoittaja 107-1089231881 » 26 Loka 2005, 01:04

Hmm.. tossa Lizard´sin busassa on mielestäni päheemmät vanteet kuin kromiset. hmm.. makuja on monenlaisia ???

Tollasten tekemiseen vois löytyy apuja jos kiinnostaa :bike:

tosta

http://galleria.busanistit.org/Ksthb%3An-busa/1024x768

Kirjoittaja 116-1126624259 » 26 Loka 2005, 00:04

itse mietin myös tuota vanteiden kromausta, mutta kuulemma ei suositella, koska toistuvat renkaiden vaihdot irroittavat kromauksen lopulta vanteen reunasta. wauhtikone oy noita alumiinile tekee ainakin..

Kirjoittaja Jokimaa » 14 Loka 2005, 11:46

Tässä olisi ainakin yksi vaihtoehto http://www.streetcardesign.net/customcoating/index.html

Ylös