Putsarin öljyäminen??

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Putsarin öljyäminen??

Kirjoittaja bussikoppa » 08 Kesä 2010, 23:14

juu ei kai sitä maailmanlopun paineella kannata että reikiä tulee..no täytyypä nyt sitten liottaa pelkästään ja jättää se ilmalla suhhuuttelu kokonaan välistä ku on "hajottamaton" tuo föönin k&n..tehään nyt niinku ohjeessa lukee pärkkeles

Kirjoittaja -Artsi- » 08 Kesä 2010, 22:53

bussikoppa kirjoitti:sen verran editoin että paineilmaaku ruuttaa niin ruuttaa sisäpuolelta...ettei mene putsari tukkoon, mutta senhän sanoo järkikin

Kyllä se paineilmakin on ihan tarkoituksella kielletty: paineilma rikkoo ohuen suodatinkankaan, jonka tarkoitus on öljyttynä se pöly napata kiinni. Suodatin ei hoida hommaansa jos siinä on reikiä --> pöly koneeseen ja aika hoitaa loput...

Kirjoittaja bussikoppa » 08 Kesä 2010, 20:26

Piti oikeen itekki käydä topiikin tiimoilta hakemassa kitti K&N pesuainetta/öljyä ja kokeilla onk ne ny nii paljo parempia aineita :shocked:

Kirjoittaja CormaX » 05 Kesä 2010, 09:33

Jep, nyt on putsari hoidettu ohjeiden mukaisesti...hiukkasen tuli "ylimääräistä" öljyä suoratinta pestessä(pintakaasulla meinannu tukehtuu).
Nyt pintakaasu "toimii" eikä hötkötä...eikun testaileen liikenteeseen :vilkutus:

Kirjoittaja 116-1253685669 » 04 Kesä 2010, 23:42

paperi vs. pestävän putsarin tehollinen hyöty pestävälle on kaiketi hyvin marginaalinen.
mutta mitä lie tapahtuu jos öljyn vaihtaa johki hengittävempään, kasvaako ero?

jos pesu & öljy vaik sen 3000km ja öljyäisi wd:lla tms.?
tuleeko jotain sanomista?

mikä voisi olla napsun kevyempi öljy jos vrt. esm. konnan omaan öljyyn?

mielenkiinnosta, onko kukaan penkittäny putsarilla vs. ilman, mit tapahtui??

Kirjoittaja bussikoppa » 04 Kesä 2010, 22:46

tarkkaa puuhaa se on busan kanssa ilmeisesti..eipä ole tuomosta vakio bussissa ollu vaan parissa muussa ruiskupyörässä



Edited By bussikoppa on 1275725328

Kirjoittaja Topi » 04 Kesä 2010, 22:38

Yliöljyäminen sattuu kovin helposti :oho: Oma mopo oli talvihuollon jäljiltä Heinolla venttiiliensäädössä yms. niin huoltoselostuksessa yhdessä kohtaa luki "ylimääräisen suodatinöljyn puhdistus suodatinkotelosta" :D

Kirjoittaja bussikoppa » 04 Kesä 2010, 21:47

Ei tuo minun mielestä ole niin hifistelyä..pessy olen bensalla ja paineilmalla puhaltanu..sitte uittanu sopivasti reilussa 2-tahti öljybensa seoksessa, joskus jopa jossain kirkkaassa bensalla läträtyssä vaihdelaatikko öljyssä niin on siisti ja nakannu kiinni..aina se on toiminut

mutta mie olenki juntti :kippis:

sen verran editoin että paineilmaaku ruuttaa niin ruuttaa sisäpuolelta...ettei mene putsari tukkoon, mutta senhän sanoo järkikin




Edited By bussikoppa on 1275677842

Kirjoittaja CormaX » 04 Kesä 2010, 21:36

jarim kirjoitti:Gen1. Ohje sanoo että 50000 mailin välein puhdistus. Noh itse kyllä suomalaisissa olosuhteissa puhdistaisin vähintään 20tkm välein. Ja öljyä HILLITYSTI. Jokaiseen taitokseen ulkopuolelta ohut öljyvana ja odotusta, leviää kyllä pikkuhiljaa siten että suodatin on punainen (kun originelli öljyllä laittaa). Ja tämä riittää. Yliöljyäminen aika yleistä...
Tämä myöntää tehneensä "yliöljyämisen" :oho:
Mut huomenna pesen ton hoidon ja öljyyn sen niin kuin ootte neuvonu.

Pitäis näköjään AINA kysyy täältä(foorumilta)neuvoo!!! Eikä luottaa ns. kuulopuheisiin :glare: Oma moka :omituinen:

Mut hei, kiitti taaas kerran :thumbup:

Kirjoittaja jarim » 04 Kesä 2010, 21:19

Gen1. Ohje sanoo että 50000 mailin välein puhdistus. Noh itse kyllä suomalaisissa olosuhteissa puhdistaisin vähintään 20tkm välein. Ja öljyä HILLITYSTI. Jokaiseen taitokseen ulkopuolelta ohut öljyvana ja odotusta, leviää kyllä pikkuhiljaa siten että suodatin on punainen (kun originelli öljyllä laittaa). Ja tämä riittää. Yliöljyäminen aika yleistä...

Kirjoittaja CormaX » 04 Kesä 2010, 19:07

kimisti kirjoitti:ohjeet pesuun ja öljyämiseen
lontooksi

ei paineilmaa...ei molemmin puolin...

ja ei taida ihan noin usein tarvita öljyämistä...
Dodiin, aina oppii uutta :tapu:
...no ensi kerralla teen näin jos tälle putsarille enään mitään voi :shocked: Toki se kyllä tuntuu pelittävän mutta sen elinikä tais hiukan lyhentyy :ghostface:

Kirjoittaja kimisti » 04 Kesä 2010, 18:41

ohjeet pesuun ja öljyämiseen
lontooksi

ei paineilmaa...ei molemmin puolin...

ja ei taida ihan noin usein tarvita öljyämistä...




Edited By kimisti on 1275666592

Kirjoittaja CormaX » 04 Kesä 2010, 18:24

No mulle joku joskus opetti et: Putsaus huolellisesti K&N puhdistusaineella ja sen jälkeen paineilmalla "paskat" puhallellaan pois. Sitten K&N öljyllä suodatin komean punaiseksi(molemmin puolin) ja annetaan olla ajelut suraavaan päivään... Mutta toi 3000km kuulostaa hiukan turhan usein :shocked: Itse teen tän ajokauden alussa/lopussa...



Edited By BusaCormaX on 1275665190

Kirjoittaja 116-1253685669 » 04 Kesä 2010, 17:32

k&n kyseessä.

tuota öljyänkö molemmin puolin, vaiko pelkälteen ulkoa, vai sisältä??

ja onko väliä, bell rayn öljyä olisi hyllyssä, kaippa ajaa asiansa??

ja jos vaikka kerrattaisiin normi ajon öljyämisvälit...3000km??

Ylös