Kirjoittaja 77-1267374279 » 03 Kesä 2010, 22:00
Vein tänään K8 Busani 24tkm huoltoon Meturalle. Sieltä Juha soitti ja kertoi että kaikki muuten kunnossa, paitsi se että se alin pitkä, ontto läpimitaltaan 12mm pultti joka kiinnittää moottorin runkoon[1] on mennyt POIKKI! Kävin iltapäivällä kotimatkalla katsomassa tätä ihmettä, ja tosiaankin näytti murtuneen. Ei ollut liiallisen momentin aiheuttama vääntömurtuma, vaan ihan taittosellainen (tuli mieleen lentokoneista tuttu "metal fatigue"). Juha oli soittanut Suzuki suomen huoltopäällikölle, ja molemmat olivat aika ihmeissään tästä, eivät olleet ennen nähneet vastaavaa. Uusi pultti tilattu saksasta (22e), joten saan pyörän ajoon vasta n. viikon kuluttua (v*tuttaa "hieman").
Onko tämä teille muille tuttu ilmiö, vai puhdasta sattumaa? K.o. osan varaosanumero on aikanaan muuttunut (sanoi huolto) joten viittaisi siihen että osaa ollaan jouduttu muuttamaan, mutta mitään virallista factory recallia tästä ilmeisesti ei ole ollut. Vai?
/MarcusB
[1] Virallisen K8-9 huoltomanuaalipdf:n sivulla 1D-26 se alin G H:lla merkitty pultti siis. Ei ihme että tuntui hieman normaaliakin tärisevämmältä, mutta eihän noita ikinä itse arvaisi mennä tarkistelemaan.
[color=#000000]Vein tänään K8 Busani 24tkm huoltoon Meturalle. Sieltä Juha soitti ja kertoi että kaikki muuten kunnossa, paitsi se että se alin pitkä, ontto läpimitaltaan 12mm pultti joka kiinnittää moottorin runkoon[1] on mennyt POIKKI! Kävin iltapäivällä kotimatkalla katsomassa tätä ihmettä, ja tosiaankin näytti murtuneen. Ei ollut liiallisen momentin aiheuttama vääntömurtuma, vaan ihan taittosellainen (tuli mieleen lentokoneista tuttu "metal fatigue"). Juha oli soittanut Suzuki suomen huoltopäällikölle, ja molemmat olivat aika ihmeissään tästä, eivät olleet ennen nähneet vastaavaa. Uusi pultti tilattu saksasta (22e), joten saan pyörän ajoon vasta n. viikon kuluttua (v*tuttaa "hieman").
Onko tämä teille muille tuttu ilmiö, vai puhdasta sattumaa? K.o. osan varaosanumero on aikanaan muuttunut (sanoi huolto) joten viittaisi siihen että osaa ollaan jouduttu muuttamaan, mutta mitään virallista factory recallia tästä ilmeisesti ei ole ollut. Vai?
/MarcusB
[1] Virallisen K8-9 huoltomanuaalipdf:n sivulla 1D-26 se alin G H:lla merkitty pultti siis. Ei ihme että tuntui hieman normaaliakin tärisevämmältä, mutta eihän noita ikinä itse arvaisi mennä tarkistelemaan.[/color]