Nokkien vaihto busaan! - Neuvoja tarvii hän!

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Nokkien vaihto busaan! - Neuvoja tarvii hän!

Kirjoittaja BussiJussi » 28 Joulu 2005, 18:48

akseli kirjoitti:joo ainakin se itsestäänsäätyvä nokkapyörä muutti koneen luonnetta tosi paljon :D

Koneen luonteen muuttamisesta kuvia!!


http://i28.photobucket.com/albums/c220/bussijussi/hayabusa006.jpg




http://i28.photobucket.com/albums/c220/bussijussi/hayabusa004.jpg

Kirjoittaja BussiJussi » 24 Marras 2005, 22:04

akseli kirjoitti:joo ainakin se itsestäänsäätyvä nokkapyörä muutti koneen luonnetta tosi paljon :D
Se kuulema kasvattaa venttiileitäkin?! :p

Kirjoittaja akseli » 24 Marras 2005, 22:02

joo ainakin se itsestäänsäätyvä nokkapyörä muutti koneen luonnetta tosi paljon :D

Kirjoittaja BussiJussi » 24 Marras 2005, 20:54

akseli kirjoitti:en arvannut että huipputeho tulee koko 9-11 alueella :kippis: nyt laita se sytkämoduli ja sopiva välitys - kaikki voima on käytettävissä koko ajan-niin äijähän jyrää :thumbup:
Olen itsekin tyytyväinen "käyrän" muotoon. Sytkä moduuli, joo. Olen vakavasti harkinnut sitäkin. On vaan turkasen kallis (suomessa ovh> 400,-), ja saako rahalle vastinetta? Kun on nää säädettävät nokka pyörät, joilla sais säätämällä varmaan moottorin luonnetta muutettua PALJON! Mutta esim. Viaberin Harri, EI ala muutella ajotuksia koneen ollessa paikoillaan.(kuulema iso homma) Joten alkaa hintaa muodostua aika lailla, moisista virityksistä. Nyt paikallaan olevat rojuthan laittelin ite paikoilleen, (säästin?) ja ainoastaan penkityksen teetin "vieraalla". Jos joku lupaa järkevään hintaan sytkämoduulilla tehoa, tai nokkien ajoitusta säätämällä (ilman "alapään" huonontamista), olen kiinnostunut! Hirveästi tuli tähän textiin kax mielisiä sanoja! :p :p

Kirjoittaja BussiJussi » 24 Marras 2005, 20:39

Joke kirjoitti:Hyvältä näyttää käyrät, mites Ram-air ylipaine? oliko sen vaikutus mukana mittauksessa? :tapu:

Ei ole ram-air painetta!!! Ei taida olla sellasta tuulitunnelipenkkiii, olemassa "normi" ihmisille! Formula tallit, ja motogp tallit, kuulema käyttää moisia vehkeitä!!
:p :p

"joillakin" puhallin miehilllä on eräänlainen ram-air systeemi, jopa föönix kutsuttava käytössä!!? Yhden semmosen takia jäi penkki ennätys haaveex, mut vapareiden kärkipaikka on!!! Sitten vähän loppuun mainosta: Joka ei ole maksettu mainos!!

Eli voin suositella ko. penkkiä, koska jarrullinen penkki!! Saa säädettyä kuormalla käyttöaluetta! Inertia penkissähän ko. säätö tapahtuu penkittäjän ammattitaidon mukaan, jarrullisessa saadaan normiajoo vastaava kuormitus = pitäs toimii oikeessakin ajossa!! Mp-mesta Heikkinen, Joensuu. Sanoi hankkivansa tuninki linkin penkkiinsä, eli laitteen, joka säätää itse seoksia pc:stä! Vähentää kuulema ajokertoja! Mullakin ajoi n.30 vetoa! Tuuninki linkin asian tiimoilta paljon keskustelua "kilpailevilla" foorumeilla.

Kirjoittaja akseli » 24 Marras 2005, 19:03

en arvannut että huipputeho tulee koko 9-11 alueella :kippis: nyt laita se sytkämoduli ja sopiva välitys - kaikki voima on käytettävissä koko ajan-niin äijähän jyrää :thumbup:

Kirjoittaja Joke » 24 Marras 2005, 18:22

Hyvältä näyttää käyrät, mites Ram-air ylipaine? oliko sen vaikutus mukana mittauksessa? :tapu:

Kirjoittaja BussiJussi » 23 Marras 2005, 11:37

akseli kirjoitti:villi arvaus 180.1 +pcn antama hyöty-pitääköhän joku erottaa vakiomotoristikerhosta? :p

Vois sanoo, että kohtuu tarkasti arvattu!?

Kirjoittaja BussiJussi » 23 Marras 2005, 11:14

http://galleria.busanistit.org/bussijussin-bussi/penkitys_2_001

Sieltä galleriasta löytyy nyt se "tärkein" käppyrä, eli vakio/viritetty!

:p :p




Edited By RHead on 1132740691

Kirjoittaja BussiJussi » 22 Marras 2005, 17:36

Eli yhteenveto: Teho lisääntyi melkein 25hp, vääntö melkein 16nm!Jokaiselle hevosvoimalle tuli 90e hintaa!! Pyörän paino tippui samalla yli 10kg! Ei tämä halpaa viritystä turboon nähden ole, mutta jokainen tavallaan!! Tehokkain zx12r antanut samassa penkissä 170hp. Kuvat otettu kameralla lapuista, kun saan skannattua koneelle, laitan galleriaan useampia käyriä! Esim. sellaisen, jossa verrattu vakio, Yoshin putkistoviritteinen, ja minun. Siinä käyrässä huomaa, että 4000-6000rpm. alueella, pelkkä putkivirittteinen tehokkaampi! Mutta sitten ilmansuodatin mod. ja nokat alkaa repii eroa!! No, laitan senkin kuvan tähän! Edellisessä verrattu oman mopon käyriin, tässä punainen= minun, sininen pakoputki viritys ilman pc:tä, ja vihreä täysin vakio! Sininen ja vihreä ei minun pyörä!!


http://i28.photobucket.com/albums/c220/bussijussi/penkitys2006.jpg

Kirjoittaja BussiJussi » 22 Marras 2005, 17:23

No niin!! Nyt on bussi penkitetty/säädetty palikoiden kanssa!! Ekax vakio kämyrä vastaan säätämätön käyrä. Pc:ssä valmis kartta, joka tarkoitettu akran race putkelle, yoshin stage 1 nokille, ja avarretulle kotelolle. Aika hyvin huomaa muutoksen!!

http://i28.photobucket.com/albums/c220/bussijussi/penkitys2007.jpg


Seuraava vaihe: Säätöä kehiin! Penkittäjä muokkasi keskialuetta, ja yläaluetta eniten! Tässä ero säätämättömään!!

http://i28.photobucket.com/albums/c220/bussijussi/penkitys2008.jpg

Kirjoittaja BussiJussi » 17 Marras 2005, 21:51

Laitka toimimaan!!:ptässä



Edited By pocahontas on 1132260357

Kirjoittaja 107-1089231881 » 17 Marras 2005, 21:33

BussiJussi kirjoitti:Jännitys tiivistyy!! Ens ttistaina bussi penkkiin, näkee mitä muutoksii tehoon/vääntöön tullut! Nyt muuten vakio kämyrästä kuva gallerissa.:p
Linkki kuviin :O

Kirjoittaja BussiJussi » 17 Marras 2005, 19:06

Jännitys tiivistyy!! Ens ttistaina bussi penkkiin, näkee mitä muutoksii tehoon/vääntöön tullut! Nyt muuten vakio kämyrästä kuva gallerissa.:p

Kirjoittaja BussiJussi » 01 Marras 2005, 18:21

Ei oo, ne meni jo toistasex? käyttöön!!

Ylös