Kirjoittaja 76-1271688384 » 05 Touko 2010, 21:09
Oikeastaan tarina alkaa tuossa pari viikkoa sitten, muutama päivä sen jälkeen kun ostin tuon ekan busani. Rapiassa satasen vauhdissa hävis vedot totaalisesti pariksi sekunniksi. Vika kuitenkin hävis ja tuumasin että kyseessä oli joku roska ruiskutuksessa tjsp.
Sitten toissapäivänä aamulla ajelin töihin ja iltapäivällä oli kotia lähdön aika, ei lähteny ekalla painalluksella käyntiin. Painoin toisen kerran,mittarinneulat heilu hetken sekopäisenä ja kello nollautui; selvä virtakatko mutta pääsin lähtemään kotia. Kotimatkalla tuo ensimmäinen vika toistui taas samassa nopeudessa.
Kotona aloin tutkia ja mittailla, vaihdenäyttö pysyi pimeänä koko ajan. Soitin pyörän edelliselle omistajalle ja akun lopun alku tuntui aika selvältä ehdokkaalta, samalla selvisi että seisontajalan kytkin oli aiemminkin oireillut jalan nivelen jäykistyessä ja aiheuttanut pätkimistä tietyllä kierrosalueella.
Mittailin illalla vielä akkua: lepojännite 12,4v, ihan ok. Virrat päällä 11,7.. hmm.. Startatessa vähän alle 9v, eiköhän tämä ole selvä tapaus. Rasvailin seisontajalan nivelen ja se alkoi heti tuntua erilaiselta.
Nuo xenonit taitavat vielä rasittaa akkua normaalia enemmän, joten sinänsä ei ihme vaikka nuo akut enemmän tai vähemmän kulutustavaraa olisivat.
Tänään kotia tullessa poikkesin kuvalla hakemassa uuden yuasan joka on latauksessa parhaillaan. Täytyy tarkastaa latausjännite vielä huomenna kun laittaa tuon uuden akun paikalleen.
Jos tuo rasvailu ei auta, niin tietääkö joku miten tuon seisontajalan kytkimen saa ohitettua -99 mallissa?
[color=#000000]Oikeastaan tarina alkaa tuossa pari viikkoa sitten, muutama päivä sen jälkeen kun ostin tuon ekan busani. Rapiassa satasen vauhdissa hävis vedot totaalisesti pariksi sekunniksi. Vika kuitenkin hävis ja tuumasin että kyseessä oli joku roska ruiskutuksessa tjsp.
Sitten toissapäivänä aamulla ajelin töihin ja iltapäivällä oli kotia lähdön aika, ei lähteny ekalla painalluksella käyntiin. Painoin toisen kerran,mittarinneulat heilu hetken sekopäisenä ja kello nollautui; selvä virtakatko mutta pääsin lähtemään kotia. Kotimatkalla tuo ensimmäinen vika toistui taas samassa nopeudessa.
Kotona aloin tutkia ja mittailla, vaihdenäyttö pysyi pimeänä koko ajan. Soitin pyörän edelliselle omistajalle ja akun lopun alku tuntui aika selvältä ehdokkaalta, samalla selvisi että seisontajalan kytkin oli aiemminkin oireillut jalan nivelen jäykistyessä ja aiheuttanut pätkimistä tietyllä kierrosalueella.
Mittailin illalla vielä akkua: lepojännite 12,4v, ihan ok. Virrat päällä 11,7.. hmm.. Startatessa vähän alle 9v, eiköhän tämä ole selvä tapaus. Rasvailin seisontajalan nivelen ja se alkoi heti tuntua erilaiselta.
Nuo xenonit taitavat vielä rasittaa akkua normaalia enemmän, joten sinänsä ei ihme vaikka nuo akut enemmän tai vähemmän kulutustavaraa olisivat.
Tänään kotia tullessa poikkesin kuvalla hakemassa uuden yuasan joka on latauksessa parhaillaan. Täytyy tarkastaa latausjännite vielä huomenna kun laittaa tuon uuden akun paikalleen.
Jos tuo rasvailu ei auta, niin tietääkö joku miten tuon seisontajalan kytkimen saa ohitettua -99 mallissa?[/color]