Broboostin lisärikastinboxin säätö

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Broboostin lisärikastinboxin säätö

Kirjoittaja bussikoppa » 08 Touko 2010, 17:03

Nonniin bochin säädettävällä regulla paineet mitattuna 2,3 ja seosmittarin mukaan ei laihalle mene missään vaiheessa..pumppuna walbro 255l..ahdot säädin pb lisäprosenteilla ja tuntuis paineet pysyvän ruiskuilla hyvin nuissa turbon pienissä ahdoissa. Kone käy paremmin alakierroksilla ja lähtee rivakammin kun ei ole niin rikkaalla alakierroksilla kuin ennen 3bar ruiskupaineilla. Näin perstuntuma säädöillä ajattelin mennä kunnes pääsen säätöpenkkiin ja saan tuoreemman mallin ecun, jota voi säätää editorilla. Suurimmaksi osaksi nyt FMIn mittarissa ledit pysyy vihreillä alakierroksilla..120km/h vauhdeissa joskus eka punainen rikkaalla puolella palaa. Ahtojen puolella voi mennä muutoin rikkaallekkin, riippuen vaihteesta millä tuuppaa ja kaasukäden nopeudesta.. mutta eipä tuon väliä. :smoking:

Edit: On muuten saatanan mukava laite ajaa..kulkeeko perkele! :turbobusa:




Edited By bussikoppa on 1273340907

Kirjoittaja bussikoppa » 06 Touko 2010, 20:41

mites jos tuota karttaa huijaa pikkusen pienemmillä bensapaineilla, eli laittaa paineita pienemmiksi ruiskuille ja katselee seosmittarista, että ei mene laihalle..pienempi bensapaine niin vähemmän soppaa lentää ruiskuista..sitten ahtojen alkaessa korjaa tilannetta lisäruisku prosenteilla..voisiko näin yksinkertaisesti korjailla alakierrosten liiallista bensan saantia?

*kyllä se pikkusen auttaa ennen kunnon ecu säätöä..tesatasin juuri*




Edited By bussikoppa on 1273308308

Kirjoittaja kajbusa » 05 Touko 2010, 12:03

Ksthb kirjoitti:Isompien suuttimien vaihto ja ecu ohjemoiden Samin autopajalla. Pääset eroon tosta lisäruiskustakin samalla kertaa. Hyvin on onnistunut säätää pikkupaineiset oman ecun kautta.
Miten gen1 egu voidaan säätään vaihtelevien ahtojen suhde kierroksiin/kaasunasento ...

Eli samalla kieroksilla ja kaasunasennolla voi ahtopaineet vaihdella aika paljon joten bensan tarvekkin on eri..

Onko minulta mennyt jokin uutuus "jippo" aivan ohi...

Gen2 tämä on ilmeisesti ok.

Kirjoittaja kajbusa » 05 Touko 2010, 08:08

BussiJussi kirjoitti:Yks hyvä konsti on hankkia toimiva lisärikastus boxi. Esim. Xpressenin boksi ihan ok, verrattuna proboostiin. Saattaa jäädä mulla joutilaaksi, jos saadan ecueditorilla rokkaa mun mopo.

En tiedä xperssin boxista, mutta PB-boxi antaa lisäbensaa vasta kun kone on ahdoilla.. joten maantie-ajossa, jolloin kone menee alipaineen puolella silloin konetta ruokkii vain oma ECU.

Lisääntynyt kulutus johtunee siitä että kun, ahtamattoman/ahdetun kone menee aivan eri kohdassa IAP-kartalla kun ajetaan esim 100km/h.. Ahtamattomassa alipaine ehkä n. 0,4-0,3 (arvio) ja ahdetussa 0,2-0,1 ja kun tutkailee IAP-karttaa noilla alueilla niin ohan siinä lukemissa eroja.

Ja tietenkin matalammat puristukset vaikuttaa jonkin verran kulutukseen.




Edited By kajbusa on 1273048379

Kirjoittaja Tepa » 04 Touko 2010, 21:41

BussiJussi kirjoitti:
Tepa kirjoitti:oma pyörä menossa ilman lisäboxia isommilla suuttimilla Samille ens tiistaina säädettäväksi,kombinaationa 9,5-puristeinen ja paineena tarkoitus käyttää max. 0,8bar...

Tolla kombinaatiolla toimiessaan niin paljon tehoa, ettei ilman lisäruiskuja riitä...?
sain soviteltua noi boschin ev 14:set paikoilleen ja ovat nyt kokoa 770cc,kyl ne tohon "ei täystehoseen" pitäis piisata... :skootteri:

Kirjoittaja BussiJussi » 04 Touko 2010, 19:17

Tepa kirjoitti:oma pyörä menossa ilman lisäboxia isommilla suuttimilla Samille ens tiistaina säädettäväksi,kombinaationa 9,5-puristeinen ja paineena tarkoitus käyttää max. 0,8bar...
Tolla kombinaatiolla toimiessaan niin paljon tehoa, ettei ilman lisäruiskuja riitä...?

Kirjoittaja BussiJussi » 04 Touko 2010, 15:48

Yks hyvä konsti on hankkia toimiva lisärikastus boxi. Esim. Xpressenin boksi ihan ok, verrattuna proboostiin. Saattaa jäädä mulla joutilaaksi, jos saadan ecueditorilla rokkaa mun mopo.

Kirjoittaja kajbusa » 04 Touko 2010, 08:03

Kysymyksestä ei selviä milloin kone käy rikkaalla.. ahdoilla vai ns. normiajossa jolloin oma Ecu on IAP kartalla (kaasu auki alle 11%). Todennäköisesti viimeinen vaihtoehto ja tästä pääset eroon säätämällä oman Ecun.

Jos taas ahdoilla menee rikkaalle niin anna soida vaan jos kone toimii hyvin...

Proboostin boxista voit voit pienentää/suurentaa suuttimien aukioloaikaa ( ilmoitettu %) kullakin valitulla painealueella esim. 110= 0,1bar, 120=0,2bar, 130=0,3bar jne. Myös painealueita voi muutella samalla tavalla esim. 110=>115 tällöin piste siirtyy 0,15bar jolloin siinä paineessa suuttimet on auki valittu %/kierros esim. 10%....

Kirjoittaja Tepa » 04 Touko 2010, 06:48

itse tahisin päätä seinään kyseisen lisärikastus-purkin kanssa,eikä siitä säätämällä saanut sellaista,että olis ollut mukava ja jollain tapaa "taloudellinen" ajaa...

esimerkkinä,kun Jampan kanssa käytiin alastarolla kääntymässä,niin Jampan tts-remmibusa,joka oli omalla eculla säädetty,vei jotain 5-6l välissä ja mulla 9-10l...

oma pyörä menossa ilman lisäboxia isommilla suuttimilla Samille ens tiistaina säädettäväksi,kombinaationa 9,5-puristeinen ja paineena tarkoitus käyttää max. 0,8bar...

mulla on yhdet s2000 hondan 400cc suuttimet,jotka menee busaan ilman muutoksia...laita privaa jos kiinnostaa...

Kirjoittaja 107-1089231881 » 03 Touko 2010, 22:17

Isompien suuttimien vaihto ja ecu ohjemoiden Samin autopajalla. Pääset eroon tosta lisäruiskustakin samalla kertaa. Hyvin on onnistunut säätää pikkupaineiset oman ecun kautta.

Kirjoittaja bussikoppa » 03 Touko 2010, 17:59

Niin, mites tuota proboostin lisäruiskujen boxia oikein säädetään kun ostaessa oli jotkut valmiit säädöt mutta käypii seosmittarin mukaan reippaasti rikkaalla..bensapaineet on säädetty 3bar laatu regulla ja seosmittarina FMI lämpiävällä anturilla..seokset vilkkuu lähinnä viimeisessä vihreässä tai seuraavissa kahdessa punaisessa johon asteikko päättyy?

ohjeita ja säätöarvoja kehiin

Turbon paineet max 0,5-0,6 vakiopuristeisella gen1:sellä

kierre käy tankissa :p




Edited By bussikoppa on 1272899036

Ylös