Turbaani kymysys..

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Turbaani kymysys..

Kirjoittaja Jaku » 21 Loka 2005, 18:44

-Artsi- kirjoitti:Tai sitten Busanistit todetaan 'luotettavaksi' (ja varakkaaksi) kerhoksi ja hankimme Suomen ensimmäiset juuri mopoille tarkoitetut päästötestauslaitteet! :bulb: :kippis: :mosh:

Näin :D :D niin kujo voi vaihtaa kokopäivätoimiseksi föönimieheksi, täällä olis heti yks hullu :stupid: uusi puhallinmopoilija. Taitaa vaan maksaa toi laitos...

Artsi, ebay :thumbup: :rasberry: :baaa:

Kirjoittaja busa00 » 20 Loka 2005, 10:56

Tästä testistä vielä sen verran että on aivan naurettava kaikin puolin sillä samaa testiä käytetään mopoista lähtien. :pylly:
Seurasin keväällä vierestä kun oma vehe mitattiin ja maksimi kierrokset testin aikana oli 2400rpm ja max nopeus oli 50km/h kolmos vaihteella. :thumbdown:
Ainoa mikä tulokseen vaikuttaa on tyhjäkäyntiseos ja oman busan tyhjäkäynti piti säätää n: 600rpm jolla justiinsa pysyi käynnissä, muuten nopeus olisi ollut liian kova testiä varten jo ykkösvaihteella. :kusi:
Oli muuten testin tekijäkin samaa mieltä meikäläisen kans että tää homma on aivan :pylly: :pylly:


...mutta minkäs voi kun laki vaatii... :thumbdown:

Kirjoittaja kajbusa » 19 Loka 2005, 19:49

jarim kirjoitti:Onko siihen muuten joku tekninen este ettei autoille tarkoitettua päästömittauslaitetta voi käyttää moottoripyörien kanssa?

VTT:llä (Jyväskylä) sanoivat ettei autojen testipenkki sovellu pyörille.... ymmärsin etteivät saa luotettavaa tulosta....tiedä sitten onko se vaan haluista kiinni.

Artsi, sä kun olet siellä Nesteellä homissa, niin mahtaako sieltä löytyä sellaista penkkiä..... kai sieltä joku "Päätöjen mittaus" paja löytyy.... :D :D

Kirjoittaja jarim » 19 Loka 2005, 16:46

Onko siihen muuten joku tekninen este ettei autoille tarkoitettua päästömittauslaitetta voi käyttää moottoripyörien kanssa?

Kirjoittaja -Artsi- » 19 Loka 2005, 15:46

Jimsgarage kirjoitti:Onkos jollain mitään muita ideoita? Kun ei houkuttas tuonne ruotsiin lähteä..

Ei liene vaihtoehtoja sitten paljoa... MMAF:n sivulta lainattuna:

"Tällä hetkellä rakentajalla on siis kaksi vaihtoehtoa. Käyttää pyörä mittauksessa jossakin toisessa maassa tai anoa AKE:lta poikkeuslupaa."

Ahonen & co MMAF:lta varmaan jeesaavat mielellään lupahakemuksen rustaamisessa jos sitä polkua joku haluaa lähteä kepillä kokeilemaan. Siinähän häviää korkeintaan sen 275 euroa... :glare:

Tai sitten Busanistit todetaan 'luotettavaksi' (ja varakkaaksi) kerhoksi ja hankimme Suomen ensimmäiset juuri mopoille tarkoitetut päästötestauslaitteet! :bulb: :kippis: :mosh:

Kirjoittaja 74-1085474959 » 19 Loka 2005, 14:58

Ecocatin Timo Laitinen ei enään voinut tehdä mittauksia. Yksi projekti heillä kuulemma vielä oli, mutta sekin oli kauan sitten jo sovittu.

Onkos jollain mitään muita ideoita? Kun ei houkuttas tuonne ruotsiin lähteä..

Kirjoittaja busa00 » 27 Syys 2005, 13:37

Jimsgarage kirjoitti:Ilmeisesti kyseisiä päästöarvoja ei ole missään esillä? Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka paljon ne tiukentuivat kyseisenä päivänä..

Elikkä ohessa on linkki mistä käy ilmi päästörajat 06/03 ja sitä vanhemmille mopoille.
R40.01

Uudemmista arvoista ei tietoa kun ei ole "vielä" tarvinnut....mutta AKEN kautta varmaan saa tietoa kunhan kysyy.

Petteri.Hietala@ake.fi tämä kaveri ainakin tiesi asioista kun omaa mopoa varten kyselin asioista viime keväänä.

Kirjoittaja tetsa » 27 Syys 2005, 09:57

Niin kuin Kujo kirjoitti pakoputkiviritteisiä pelejä suomi pullollaan. Eli ei kait turpopeli ole sen laillisempa tai laittomampikaan.

Kirjoittaja -Artsi- » 26 Syys 2005, 23:00

MMAFfin tarinaa aiheen tilanteesta:
MMAF arkisto

Kirjoittaja Kujo » 26 Syys 2005, 22:36

Jimsgarage kirjoitti:Bueno..Kiitoksia vastauksesta..

Täytyy oikein istahtaa ja miettiä asiaa uudestaan. Tosiaankin tuo emulsiomittaus on aika iso murheenkryyni.

Ilmeisesti kyseisiä päästöarvoja ei ole missään esillä? Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka paljon ne tiukentuivat kyseisenä päivänä..

Ihan off topic.. Olettekos huomanneet remmiahdinsettiä Hayabusaan kyseisessä paikassa -> http://www.hillbilly-motors.com/xb_portal.html -> Shop -> productubersicht -> turbos, rotrex superchargers..

Olisiko aika käheä?

:twisted: -Jim-
Taitaapa tuolla RoadDogilla olla aika liki tuommonen rotrexi busassa. On se aika kähee...
Olis kiva kuulla niitä käyttökokemuksia jos niitä jo ois?

Kirjoittaja 74-1085474959 » 26 Syys 2005, 22:17

Se on harmillisesti 9.10.03..

Kirjoittaja Kujo » 26 Syys 2005, 21:32

Varmaan jossain nuo raja-arvot olisi luettavissakin, mutta on nuo brysselin-klovnien tekstit niin puuduttavaa lukemista että loppuu mielenkiinto eka riville...
Mihinkäs aikaan vuotta 03 se Jimin pyörä olikaan otettu käyttöön?

Kirjoittaja 74-1085474959 » 26 Syys 2005, 20:49

Bueno..Kiitoksia vastauksesta..

Täytyy oikein istahtaa ja miettiä asiaa uudestaan. Tosiaankin tuo emulsiomittaus on aika iso murheenkryyni.

Ilmeisesti kyseisiä päästöarvoja ei ole missään esillä? Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka paljon ne tiukentuivat kyseisenä päivänä..

Ihan off topic.. Olettekos huomanneet remmiahdinsettiä Hayabusaan kyseisessä paikassa -> http://www.hillbilly-motors.com/xb_portal.html -> Shop -> productubersicht -> turbos, rotrex superchargers..

Olisiko aika käheä?

:twisted: -Jim-

Kirjoittaja Kujo » 26 Syys 2005, 20:20

Itse itseäni täydentäen:
Päästörajat muuttuvat tiukemmiksi 06/03 jälkeen käyttöönotettujen pyörien osalta. (olikohan tarkka pvm 27.6 2003...) Aiempi normi alittuu ehjällä ja oikein säädetyllä moottorilla helposti, uudemmasta ei vielä tietoa. ...kun pitäisi päästä mittaileen noita johonkin.
Katsastuksessa vaaditaan lisäksi tehomittaustodistus, teho ei saa nousta yli 20% rek.otteeseen merkitystä. Melumittaus vaaditaan myös, pyörän käyttöönottohetkellä voimassa olleet rajat eivät saa ylittyä.
Mikään ylläolevista ehdoista ei ole mahdoton, eikä edes vaikea täyttää lukuunottamatta tuota surullisen kuuluisaa emulsiomittausta.

Kirjoittaja Kujo » 26 Syys 2005, 20:08

Voi näistä täälläkin keskustella, koko turbofoorumi on kokenut inflaation.
Myyräntyötä katsastusepäkohdan suhteen tehdään taustalla koko ajan, mutta välttämättä kaikkea ei vielä kannata esittää kovin julkisesti.
JariM:n kommentti on totta, samoin BussiJussin vinkki tuosta ruåttin AVL:stä.

Mites muuten, moniko on katsastanut PC:n, pakoputkiston tai vaikkapa sliparit? -Kuuluvat saman ECE40-01 -vaatimuksen piiriin ja näinollen muutoskatsastettava... :D

Edit: oli jo joku nopsanäppi ehtinyt siirtää koko topicin tänne puolelle. No kuiteski.

Ylös