Perän korotus?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Perän korotus?

Kirjoittaja BaTTman » 04 Elo 2009, 11:23

Juuh...kiinnihän tuo näyttää ottavan ???
Tosin vapaanahan tuo nyt roikkuu kliks
Eli tuo keskireikä on turha, jos ei ota tuota alalärpäkkeen kiinnitystelinettä pois? Tai tunge prikkoja väliin :pääseinään:

Nyt rengas kaupoille...pistetään mietintämyssyn alle...

Kirjoittaja 115-1198169049 » 15 Kesä 2008, 22:30

Ookoo! Kiitti vinkeistä. Eikun kokeilemaan ja erehtymään.. :baaa:

Kirjoittaja jarim » 15 Kesä 2008, 21:53

suihkari kirjoitti:Kaivetaas vanha topicci esiin. Ittellä olisi myös tarkoitus teettää kaverilla korottavat koiranluut 3 mm rosterista em. 114mm reikävälillä. Lisäksi tarkoitus olisi samalla rykäyksellä tehdä niistä 3 -asentoiset, jolla perää saisi tarvittaessa myös laskettua. Esim. ekareikä 114mm, toinen 130mm, kolmas xxx. Kysymys kuuluukin että paljonko tarvii jättää reikien väliin "matskua" että vielä kestää? Pultithan on ilmeisesti 10mm? Paperilla piirtelin tommosilla väleillä 114mm, 127mm, 140mm; eli toisinsanoen reikien väliin jäisi minimissään 3 mm "kampetta. Kestääkö?

Off topic: Onnistuuko busan vakio "yläkolmion" modaus jyrsimällä niin että etupään korkeutta voisi säätää? Mitään palikkavirityksiä ei kehtaisi alkaa tekemään, joudunko ostamaan suoraan ns. kunnon yläkolmion??
Tuollaisella 140mm reikävälillä luusta tulee niin pitkä että kun pultti on siinä korottavassa reiässä niin luu ottaa alalärpykän kiinnitysrautaan kiinni. Ongelma tietysti poistuu kun ko. raudan poistaa mutta silloin ei alalärpykkää saa paikoilleen.

Minulla 119mm (vakio) ja 133mm reikä samassa luussa, sopii juuri ja juuri paikoilleen.

Ja 3mm tavaraa välissä pitäisi kyllä riittää. Itsellä kyllä molemmin puolin 2 x 3mm rosteri luut, eli käytännössä 4kpl luita yhteensä. Ihan vaan kompensoimaan paksuutta ettei tartte käyttää prikkoja...

Kirjoittaja busajasa » 15 Kesä 2008, 21:41

suihkari kirjoitti:
Jaakko kirjoitti:
suihkari kirjoitti:eli toisinsanoen reikien väliin jäisi minimissään 3 mm "kampetta. Kestääkö?

luulis riittävän. riippuu kuitenkin käytöstä, lujille se joutuu jos kovan kuorman kanssa ajaa. mut ei niitä reikiä ole pakko laittaa peräkkäin riviin, limittäin mahtuu myös. tekee kappaleesta vähän leveemmän, tilaa on kyllä

Haa, totta :bulb: Tässä pitääkin alkaa piirtelemään uudestaan ja mietiskelemään eri etäisyyksiä. Mun höyhenenkevyt 100kg elopaino tuskin on vielä suuri kuorma :glare:. Mitenkäs toi yläkolmio hommeli?

Tietämättä ja mittomatta tarkemmin oletan että omasta yläkolmiosta ei saa sorvattua sellaista josta tulisi putket läpi. Taitaa tulla tankojen sovitukset / tangot vastaan.

Vaihtoehdot on käsitääkseni Clip-onit, ylempiosa yläkolmiosta tai koko yläkolmion vaihto, jos haluaa putket uittaa läpi.

Kirjoittaja 115-1198169049 » 14 Kesä 2008, 17:40

Jaakko kirjoitti:
suihkari kirjoitti:eli toisinsanoen reikien väliin jäisi minimissään 3 mm "kampetta. Kestääkö?

luulis riittävän. riippuu kuitenkin käytöstä, lujille se joutuu jos kovan kuorman kanssa ajaa. mut ei niitä reikiä ole pakko laittaa peräkkäin riviin, limittäin mahtuu myös. tekee kappaleesta vähän leveemmän, tilaa on kyllä
Haa, totta :bulb: Tässä pitääkin alkaa piirtelemään uudestaan ja mietiskelemään eri etäisyyksiä. Mun höyhenenkevyt 100kg elopaino tuskin on vielä suuri kuorma :glare:. Mitenkäs toi yläkolmio hommeli?

Kirjoittaja Jaakko » 14 Kesä 2008, 17:34

suihkari kirjoitti:eli toisinsanoen reikien väliin jäisi minimissään 3 mm "kampetta. Kestääkö?
luulis riittävän. riippuu kuitenkin käytöstä, lujille se joutuu jos kovan kuorman kanssa ajaa. mut ei niitä reikiä ole pakko laittaa peräkkäin riviin, limittäin mahtuu myös. tekee kappaleesta vähän leveemmän, tilaa on kyllä

Kirjoittaja 115-1198169049 » 14 Kesä 2008, 17:25

Kaivetaas vanha topicci esiin. Ittellä olisi myös tarkoitus teettää kaverilla korottavat koiranluut 3 mm rosterista em. 114mm reikävälillä. Lisäksi tarkoitus olisi samalla rykäyksellä tehdä niistä 3 -asentoiset, jolla perää saisi tarvittaessa myös laskettua. Esim. ekareikä 114mm, toinen 130mm, kolmas xxx. Kysymys kuuluukin että paljonko tarvii jättää reikien väliin "matskua" että vielä kestää? Pultithan on ilmeisesti 10mm? Paperilla piirtelin tommosilla väleillä 114mm, 127mm, 140mm; eli toisinsanoen reikien väliin jäisi minimissään 3 mm "kampetta. Kestääkö?

Off topic: Onnistuuko busan vakio "yläkolmion" modaus jyrsimällä niin että etupään korkeutta voisi säätää? Mitään palikkavirityksiä ei kehtaisi alkaa tekemään, joudunko ostamaan suoraan ns. kunnon yläkolmion??

Kirjoittaja busajasa » 29 Syys 2007, 14:08

Jaakko kirjoitti:
busajasa kirjoitti:tuuppaamassa

hyvältä näytti aikajoin, kierroset siellä missä kuuluukin. mutta mitä jäit peesaamaan niitten muitten vauhtiin ja odottelemaan hitaampia välillä?
Tossa kaveriporukalla sovittiin että otetaan tuollaista jonoajoa jota voi sitten talvella muistella. Eli ei menty vielä oikeesti kovaa - bussissakin käväisi vasta kerran tappi maassa kun niitä kahta ekaa ajoin talkaa ;-) Eli tarkoituskin oli pysyä letkan hännillä....

Sitten kun vapaata tuupatin niin mentiin vähän nopsempaa, mutta se 1000RR Honda meni sitten jo reilummin kovempaa. Ajoi 1:17 alkuisia lukuja kun ne itsellä jäi 1:22 alkuisiksi - kylläkin oli sitten tasaisista toistoa.

Kirjoittaja Jaakko » 29 Syys 2007, 12:08

busajasa kirjoitti:tuuppaamassa
hyvältä näytti aikajoin, kierroset siellä missä kuuluukin. mutta mitä jäit peesaamaan niitten muitten vauhtiin ja odottelemaan hitaampia välillä?

Kirjoittaja busajasa » 29 Syys 2007, 10:26

Laitetanpa tännekkin tiedoksi...

Tuli itse viilattua 114mm luut viime viikonloppuna taakse. Tiistaina kävin tuuppaamassa Kemorassa koko päivän (tää pätkä on vähän tämmöistä jonoajoa - oli muuten 20C lämmintä..)

Perä nousi luilla jotain 20mm (ei tullut mitattua mutta ilmeisesti 1:4 pintoihin tapahtuu muutos?)

Mitä tapahtui:
-kallistusvaraa tuli himppasen lisää - tämän näki hieman kasvaneesta karrenopeuksista silloin kun alkaa "rahina".
-kaarrekäyttäytyminen tuli vikkelämmäksi. Pyörä varsin nopeasti kallistamalla pyrkii kaarteisiin. Aamupäivä meni vähän opetellessa mutta iltapäivästä jo alkoi kulkea vanhaan malliin.
-itselleni ajoasentio tuli vähän miellyttävämmäksi - agressiivisemmaksi.
-220km/h nopeuksissa ei vielä huomannut että olisi mennyt levottomaksi.
-perä jäykistyi hieman - vaatisi jousen uudelleen säätöä jota en tuolla jaksanut tehdä.

Eli omaan tarkoitukseeni, ratatouhuihin, modi oli aika osuva. Talvella olisi tarkoitus teetättää jossain oikeassa pajassa 114 luita jotta tulisi ihan siedettävän siistitkin.

Kirjoittaja Jaakko » 09 Syys 2007, 12:55

mutta nyt on ollu tarkotuksena saada lisää kallistusvaraa rata ajoon. busassa kun ottaa kylki maahan kiinni ennenkuin renkaasta loppuu kallistusvara / pito. pyörää madalletaan kun halutaan ajaa varttii tai isoo lujaa kentällä.

Kirjoittaja 83-1175441819 » 09 Syys 2007, 12:14

Minä kyllä lahtisin laskemaan tuota hanuria,,jos painopistettä alas pannaan,,muttas siinä pitää myös tuota nokkaakin pikkasen pudottaa,,

Kirjoittaja busajasa » 09 Syys 2007, 09:50

Kaivetaanpa taas vanha threadi esille.

millaisia kokemuksia on radalle ollut busan perän korottamisesta? Paljonko on ollut hyvä?

auttaako lisäämään kallistuskulmaa?

Kirjoittaja suiza » 25 Kesä 2006, 22:01

eipä oikein hyvin istu iskarin ja avaimen pykälät kohdakkain. Kyllähän tuo silti auki lähti kun vähän ensin löysytti vasaralla ja isolla meisselillä.

Kirjoittaja purzzi » 13 Kesä 2006, 16:49

suiza kirjoitti:Käykö esim Öhlinsin avain sellainen kun löytyyy tallista?
Kokeile,ni voit kertoo meille muillekin... :bulb:

Ylös