valovoimaista juttua

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: valovoimaista juttua

Kirjoittaja busajasa » 10 Huhti 2012, 08:39

bussi kirjoitti:Onko mitenkään mahdollista muuttaa valojen kytkentää niin että sais pelkät parkit palamaan, ettei aina killitä lyhyet valot päällä? Ja mopotin on K7.
Itse tein K6een lisä kytkimellä tuon. Pitää ryöstää lyhyille valoille menevä piuha vasemman katteen takaa siitä piuha nipusta. En muista piuhan väriä enään, mutta piuhan katkaisu ja releellä ohjaus. Ohjaa vain etuvaloa. Mutta tuota kytkentää ei tarvitse kuin penkissä ja lentokentällä.

Kirjoittaja jarim » 09 Huhti 2012, 21:44

2001 vuosimallin sähköt, saa vaikka kokonaan pois kytkimellä. :) No tästä ei tainnu paljoa apua olla, pahoittelut.

Kirjoittaja 98-1325975038 » 09 Huhti 2012, 20:56

Ajokausi lähestyy ja ajovalot pitäis saada kasattua. Löytyiskö keneltäkään apua tuohon lyhyitten valojen pois kytkemiseen, esim.lisäkytkimellä tmv? :oho:

Kirjoittaja 98-1325975038 » 09 Tammi 2012, 19:06

Onko mitenkään mahdollista muuttaa valojen kytkentää niin että sais pelkät parkit palamaan, ettei aina killitä lyhyet valot päällä? Ja mopotin on K7.

Kirjoittaja Sepe » 22 Marras 2005, 08:35

turboJR kirjoitti:
gold kirjoitti:Tuossa yks vaihtoehto valomaskiksi :p

on kyllä hyvännäköinen, mutta mitenköhän nuo tuikut näyttää? Itse kun noiden Faittereiden kanssa pelasin niin eka valomaski oli Faw-designista ja toinen saksasta bimbosilta. Olivat just noilla pienillä valoilla eikä niillä kyllä tarvinnut pimeällä ajaa ollenkaan.
Eihän noilla taida mitään nähdä. Ainoo millä alkaa näkeen on bi-xenonit. :D

Kirjoittaja 116-1126624259 » 20 Marras 2005, 16:55

gold kirjoitti:Tuossa yks vaihtoehto valomaskiksi :p
on kyllä hyvännäköinen, mutta mitenköhän nuo tuikut näyttää? Itse kun noiden Faittereiden kanssa pelasin niin eka valomaski oli Faw-designista ja toinen saksasta bimbosilta. Olivat just noilla pienillä valoilla eikä niillä kyllä tarvinnut pimeällä ajaa ollenkaan.

Kirjoittaja 103-1116517908 » 16 Marras 2005, 14:20

Tuossa yks vaihtoehto valomaskiksi :p

Kirjoittaja 109-1114418166 » 14 Marras 2005, 10:23

Siisti on. Itellä pyörinyt mielessä että jos kuidusta leipois etulampun tilalle tollasen palan ja siihen 2 projektorilamppua(maksavat saksassa jotain 30€ kpl muistaakseni). Pitäis vaan saada aikaa ja inspistä ruveta värkkäämään... :kippis: :pääseinään:

Kirjoittaja BussiJussi » 12 Marras 2005, 23:14

Valomaski

linkki korjattu




Edited By RHead on 1131879008

Kirjoittaja BussiJussi » 12 Marras 2005, 23:03

Aattelin kirjoitta tähän, ettei tuu turhii topicceja. Eli onko kellään etuvalo kahdella pyöreellä valolla?! Artsii ei lasketa!! Saksasta Pololta löytys aekasta äelee systeemi! Hintoo alle 300,- :p

Kirjoittaja -Artsi- » 02 Heinä 2004, 11:11

Noniin, suomennan itseäni: polttimot kiinni. :p Aattelin että jos oot mitannut kannoista siis lampunliittimen kannoista nuo... ilmeisesti et. Vaan miten tuon johdotuksen toteutit?

Koo-kolmosethan meillä joo, ne oikeen väriset, ilman valokytkintä mutta hätävilkuilla.

Kirjoittaja Kujo » 02 Heinä 2004, 07:31

Vanhemmissa Busseissahan on optiona myös valoitta ajaminen :D (valokatkaisin löytyy)
Mutta eikös teillä molemmilla ole K3? ???

Kirjoittaja RHead » 02 Heinä 2004, 05:51

-Artsi- kirjoitti:Vedikkö releen jonnekin jota ohjaat orggispiuhoilla? Entä mittasitko jännitteet kun oli kuormitus (valot) päällä? Lepojännitteet ei välttämättä paljoo eroa paksummalla/ ohuemmalla piuhalla... Onhan tuo muutama kymmenyskin jo parannus valotehossa.. en nyt jaksa kaivaa kaavoja mitä tuo vaikuttaa valotehoon mutta parannusta kuitenkin. Pitänee itekin duunailla joskus kun inspis yllättää... :p

Valot päällä?? Siis eihän bussissa saa valoja pois.. En jummarra mitä sinä sanoa.. ??? Vai tarkoitatko että pitäs olla molemmat valot päällä yhtä aikaa ?? Pitää ny testiä miten se isompi wattinen lamppu näyttää tietä..

Ite tein johdotuksen sillei että akulta sulakkeellinen johto releelle. Releeltä johto alkup. lamppujohtoon. Releestä johto lamppuliittimeen. Ja lampulta maajohto maihin.




Edited By RHead on 1088770810

Kirjoittaja -Artsi- » 02 Heinä 2004, 00:13

Vedikkö releen jonnekin jota ohjaat orggispiuhoilla? Entä mittasitko jännitteet kun oli kuormitus (valot) päällä? Lepojännitteet ei välttämättä paljoo eroa paksummalla/ ohuemmalla piuhalla... Onhan tuo muutama kymmenyskin jo parannus valotehossa.. en nyt jaksa kaivaa kaavoja mitä tuo vaikuttaa valotehoon mutta parannusta kuitenkin. Pitänee itekin duunailla joskus kun inspis yllättää... :p

Kirjoittaja Esabusa » 01 Heinä 2004, 23:05

RHead kirjoitti:Dodii.. Nyt on sitten lyhkäsille vaihettu uudet piuhat. Piti piruillessaan testiä valot päällä mitä eroa vanhoilla piuhoilla lampulla jännitettä ja uusilla piuhoilla. Vanhat piuhat näyttivät 14.40v ja uusilla tuli 14.62v eli samat mitkä on myös akulla. Eihän toi ero ollut kyllä yhtään niin suuri kun mitä ajattelin että ois voinut ollut kun kyseessä oli kummiskin niin ohkaset piuhat. :angry:
Joo eikös se ollutkin niin, että mitä suurempi on johtimen poikkipinta-ala niin sitä pienempi vastus tms .... ellen väärin muista.

Ylös