Road 2 vai power 2ct (power pure)

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Road 2 vai power 2ct (power pure)

Kirjoittaja Snowman » 12 Touko 2010, 12:46

CyberAngel kirjoitti:Mulla ainakin 100km/h vauhdista etunen meni vanhalla gummilla lukkoon paljon ennen peffan nostoa
... tosin kumi alkoi olla jo wanha..
Kiva kuulla temppumiesten Pilot Road II kokemuksista...
Ensi vuonna tulee kaiketi teräspunosletkut mullekki :cool:

Hhmm..Kyllä Busa ei ole mikään stunttipyörä.. :) Ja kumi ku kumi pitää lämmittää pitäväksi ensin.
Vaikka joidenkin osaavissa käsissä siltä vois tuntuakkin..Lue B#1:sen käsissä. Olihan uudes bikessä testi jossa ruotsisuomen stuntti Matti kehui Busaa keuliessa..pitkä ja raskahko pyörä antaa vakautta..
Stunttilelut on erikseen..mielestäni Busa on parhaimmillaan nopeassa eikun erittäin nopeassa siirtymisissä pisteestä A pisteeseen C..tietty b:n kautta. Jos autoon pitäisi busaa verrata niin vertaisin sitä Ferrarin isoon Gt autoon tai Bugatin Veyroniin..isoja GT-autoja sanan varsinaisessa merkityksessä.Kaikilla on yhteistä että voi ajaa myös hiljaa lipuen ja kun vääntää tai polkee narut tiukille niin piru on irti. :D Taas Meni :offtopic:




Edited By Snowman on 1273657716

Kirjoittaja toimeve » 12 Touko 2010, 11:40

Quadron kirjoitti:
CyberAngel kirjoitti:Mitä jarrupaloja suosittelette Puren (vastannee Power 2CT:tä) kaveriksi eteen?
???

Oli renkaat mitkä tahansa, niin paloiksi en enää laita muita kuin sinttereitä (normikäyttöön ei "racing").
Tuntuma vakiopaloihin verrattuna on huomattava.
...palasin itte takasin ei-sinttereihin; meikäläisen ilmeisesti ei-niin-herkkä-persdyno on tullu tulokshen, että normiajoissa en tuota eroa oikiasthan tunne ja tuntuma yhtä hyvä/huono molemmilla.

Tietysti tuli mielhen, että lentokentän pään lähestyessä loppuuhan, saattaa tulla mielhen, että oispa sintterit levyä vasten :D No, vauhit kuitenki meikäläisellä semmoset, että eikhän noillaki saa pysähtymhän.

Kirjoittaja 67-1175770372 » 12 Touko 2010, 11:23

Mulla ainakin 100km/h vauhdista etunen meni vanhalla gummilla lukkoon paljon ennen peffan nostoa
... tosin kumi alkoi olla jo wanha..
Kiva kuulla temppumiesten Pilot Road II kokemuksista...
Ensi vuonna tulee kaiketi teräspunosletkut mullekki :cool:

Kirjoittaja Snowman » 12 Touko 2010, 09:59

CyberAngel kirjoitti:Olettaisin että Endon jälkeen matka jatkuu, mutta Stoppies myös pysähdetään (mulla: rysähdetään)
Mutta Lumimies tietää, joten kerro:

Endo = ?
Stoppie = ?

Olet oikeassa..
Endo=Nostetaan perä ylös ja yritetään jatkaa matkaa takarenkula ylhäällä mahdollisimman pitkälle etujarrun painetta säätelemällä..matka on yleensä 10cm viiva useita satoja metrejä.
Stoppie=Pysäytetään pyörä nopesti etujarrulla jolloin takarenkula käy ilmassa mutta pyörä ei enään liiku eteenpäin..
Stunttileluihinhan vaihdetaan teräspunosletkut ja pehmeät jarrupalat tuntuman parantamiseksi..katukäytössä sintteripalat riittävät kyllä.

Ps: Ainakin vakiorengas riittää stoppieen busalla..pitää kokeilla riittääkö road2:nen.. Vanha 1100F riitti Metzelerin ME88..matkakumi.




Edited By Snowman on 1273647775

Kirjoittaja Quadron » 12 Touko 2010, 09:43

CyberAngel kirjoitti:Mitä jarrupaloja suosittelette Puren (vastannee Power 2CT:tä) kaveriksi eteen?
???

Oli renkaat mitkä tahansa, niin paloiksi en enää laita muita kuin sinttereitä (normikäyttöön ei "racing").
Tuntuma vakiopaloihin verrattuna on huomattava.

Kirjoittaja 67-1175770372 » 12 Touko 2010, 09:06

Olettaisin että Endon jälkeen matka jatkuu, mutta Stoppies myös pysähdetään (mulla: rysähdetään)
Mutta Lumimies tietää, joten kerro:

Endo = ?
Stoppie = ?

PS: Oiskohan tuo Pilot Road II etunen riittänyt moisiin temppuihin?
Mitä jarrupaloja suosittelette Puren (vastannee Power 2CT:tä) kaveriksi eteen?
???

Kirjoittaja Snowman » 12 Touko 2010, 08:24

Alkuperäisilläkin renkailla ja jarruilla Busakin nostaa peffaansa.. Ja vanhan koulukunnan 1100F myös.. :;): Ainiin ajokokeen jarrutusosiossa ei ole virhe jos perä nousee hallitusti...
Endo ja stoppie pitää muistaa erottaa toisistaan.
:offtopic:




Edited By Snowman on 1273642049

Kirjoittaja 67-1175770372 » 12 Touko 2010, 08:17

jyka kirjoitti:Joo, http://www.hayabusa.org/forum....pie.jpg ;)

Keulimiseen piisaa omien kokemuksien mukaan pilot road kakkosenkin pidot

Kiitos kuvasta!

Mikähän ratarengas tuollakin jässikällä on?
Ehkä vaan muovit on Bussista?
En usko ennen kuin itse kokeilen (enkä usko sittenkään)

Miten tuossa pysyy pystyssä?
Höllätään lopussa asteittain, mutta ripeästi, eikä ihan kokonaan?
Ei muuten, mutta ainakin yksi kuolinkolari on Suomessakin tuollaisen jarrutuksen päätteeksi.

Jep, Pilot Road II on (vielä) takana ja keulii pelkällä kaasulla.
Sopivalla kytkimen käytöllä vähän rivakamminkin...

:skootteri:




Edited By CyberAngel on 1273641586

Kirjoittaja 106-1251057001 » 12 Touko 2010, 07:07

Joo, http://www.hayabusa.org/forum....pie.jpg ;)

Keulimiseen piisaa omien kokemuksien mukaan pilot road kakkosenkin pidot

Kirjoittaja 67-1175770372 » 12 Touko 2010, 00:04

jyka kirjoitti:Jos renkaassa riittää pito siihen että takarengas alkaa nousta ilmaan, en näe syytä miksi pehmeämpi kisakumi pysäyttäisi pyörän nopeammin..
Ai milloin Busalla joku on saanut perän jarrutuksessa ilmaan?

Tuli nyt kuitenkin eteen Pure
Saa nähdä nouseeko tassu
Kunhan ilmat vielä lämpenevät ja tulee ajettua sellaisella 120-motarilla ilman ruuhkaa
niin katsotaan vähän pysäytysmatkaa...ja muutakin

Kirjoittaja 106-1251057001 » 11 Touko 2010, 21:18

CyberAngel kirjoitti:
Snake kirjoitti:Poweri on pehmeämpi ja pitävämpi(ja kuluvampi) kun taas Road enempi kestävämpi tourinki kumi, jos vielä pitävämpää haluaa niin sitten Power Pure (Misukan suositus nusabusaan)jossa tuo pehmeämpi osuus on laajempi kuin 2ct versioissa. 2ct.ssä muistaakseni noin 10% ulkoreunalla,(eli mitä harva käyttää), ja Puressa n. 30%, eli tuolla 2ct.llä ei normi ajossa ole mitään merkitystä ja Road sekä Power ns. "ykköset, eli ei 2ct" ajavat saman asian melko halvemmalla jos ei vedä koko leveydeltä rengasta eli polvi maassa.
HPX.iä ei enää valmisteta, mitkä ennen olivat suosituksena bussiin (yli 300km/h),eikä 200 leveitäkään enää tehdä,tai jos tehdään niin valmistus lopetetaan.

(Jos joku haluaa korjata niin ihan vapaasti,,,,)

Sen verta vielä editoin että Michelinin sivuilta kannattaa katsoa, ja jos oikein kamalasti kiinnostaa niin moponrenkaista vastaavaltahan henkilöltähän saa tietoa tarvittaessa sähköpostilla niin ei tarvitse itse pähkäillä.Itse sain briiffin asioista alkuvuonna mutta en saatana jaksa kaikkea muistaa, wanha miäs :shocked:

No just!
Mutta siis jarrutusmatkavertailuja ei yksinkertaisesti ole?
SELLAISTA olisin kuitenkin vailla...faktaa, faktaa
Jos renkaassa riittää pito siihen että takarengas alkaa nousta ilmaan, en näe syytä miksi pehmeämpi kisakumi pysäyttäisi pyörän nopeammin..

Kirjoittaja Snowman » 11 Touko 2010, 09:38

Dodiin eilen tuli saksasta parit mustat ja pyöreät Misukat kotiovelle. Tyypiltään Pilot Road 2:set.. Saas nähä millaiset on sitten ajaa..Laitatan ne alle ennen euroopan reissua.Sen jälkeen sitten kokemuksia tänne..tai nooh itelle on sama mitkä siellä pyörii kunhan ovat mustia ja pyöreitä ja kestäviä.. :p

Kirjoittaja 67-1175770372 » 18 Huhti 2010, 02:48

toimeve kirjoitti:
CyberAngel kirjoitti:paljonko tuli etusella matkaa silloin aluksi?

...muistaakseni ajoin sillä jottain 19tkm ja oli ihan jees vielä noin niinku ulkoisesti. Uusi rengas alle ja voin kertoa, että ulkoisesta hyvästä kunnosta huolimatta eron tunsi. Merkittäväksi. Sen takia en meinaa enää ajaa sen pitemphän kuin takasellakaan. Ajotuntumassa siis valtava ero, sitä vain ei huomaa kun siihen kilometrien karttuessa pikkuhilijaa tottuu.

Oikein mainio huomio!




Edited By CyberAngel on 1271601514

Kirjoittaja toimeve » 17 Huhti 2010, 21:51

CyberAngel kirjoitti:paljonko tuli etusella matkaa silloin aluksi?
...muistaakseni ajoin sillä jottain 19tkm ja oli ihan jees vielä noin niinku ulkoisesti. Uusi rengas alle ja voin kertoa, että ulkoisesta hyvästä kunnosta huolimatta eron tunsi. Merkittäväksi. Sen takia en meinaa enää ajaa sen pitemphän kuin takasellakaan. Ajotuntumassa siis valtava ero, sitä vain ei huomaa kun siihen kilometrien karttuessa pikkuhilijaa tottuu.

Kirjoittaja 67-1175770372 » 17 Huhti 2010, 21:26

Snake kirjoitti:Poweri on pehmeämpi ja pitävämpi(ja kuluvampi) kun taas Road enempi kestävämpi tourinki kumi, jos vielä pitävämpää haluaa niin sitten Power Pure (Misukan suositus nusabusaan)jossa tuo pehmeämpi osuus on laajempi kuin 2ct versioissa. 2ct.ssä muistaakseni noin 10% ulkoreunalla,(eli mitä harva käyttää), ja Puressa n. 30%, eli tuolla 2ct.llä ei normi ajossa ole mitään merkitystä ja Road sekä Power ns. "ykköset, eli ei 2ct" ajavat saman asian melko halvemmalla jos ei vedä koko leveydeltä rengasta eli polvi maassa.
HPX.iä ei enää valmisteta, mitkä ennen olivat suosituksena bussiin (yli 300km/h),eikä 200 leveitäkään enää tehdä,tai jos tehdään niin valmistus lopetetaan.

(Jos joku haluaa korjata niin ihan vapaasti,,,,)

Sen verta vielä editoin että Michelinin sivuilta kannattaa katsoa, ja jos oikein kamalasti kiinnostaa niin moponrenkaista vastaavaltahan henkilöltähän saa tietoa tarvittaessa sähköpostilla niin ei tarvitse itse pähkäillä.Itse sain briiffin asioista alkuvuonna mutta en saatana jaksa kaikkea muistaa, wanha miäs :shocked:
No just!
Mutta siis jarrutusmatkavertailuja ei yksinkertaisesti ole?
SELLAISTA olisin kuitenkin vailla...faktaa, faktaa

Ylös