Regulaattorin mittaus tai jotain??? - Miten helpoiten

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Regulaattorin mittaus tai jotain??? - Miten helpoiten

Kirjoittaja 74-1141384116 » 21 Huhti 2010, 10:00

Vlkuttomus ja valottomuus selvisi ja tietoa kaivataan..

Vilkut ja parkkivalot ei toimi, koska virtalukko on ottanut siipeensä.
Saako virtalukkoa korjattua?
Onko kokemuksia kenelläkään virtalukoista, että onko se "poikki"pulteilla kasattu niin, että aina pitää ostaa uusi?




Edited By Juker on 1271833259

Kirjoittaja 74-1141384116 » 15 Huhti 2010, 22:27

Jepu jee... talvella hankittu uus kytkinkahva ei osu kytkimen katkasijaan..

Ihan pieni tollanen "POTUTTAVA" vika käynnistyksestä, mutta vilkut säilyy vielä arvoituksena... ehkä se on sitte rele sökönä..

Kirjoittaja 74-1141384116 » 15 Huhti 2010, 19:03

Diagnosointi valmis..

Ongelma johtuu maadoituksesta.

Starttireleen maadoitus ei toimi.
Maadoitin kaapeloinnin ohitte releen ja starttas niinkuin unelma.
Starttireleen liittimen tiiviste vähän sivummalle ja jmppi suoraan liittimen takaata miinuskenkään.

Vilkut ei toimi vieläkään, mutta eiköhän service manuali kerro missä se heikko kontakti on ja kaikki johdu samasta pisteestä.. toivon mukaan.

Käykkiskaapeleilla auton akku kiinni kaapelikengissä ja hyvin pelas.

Regulaattori ehjä ja latausjännite n. 15 volttia tyhjäkäynti - 3000 rinkiä alueella ainakin..

Nyt ettimäään missä se perkl B/W johto rungotetaan.
Onko jollain heittää suoraan vastaus vai saanko purata loputki katteet?

Kirjoittaja 74-1141384116 » 15 Huhti 2010, 11:09

Eipä tullu käydessä mitattua jännitetä..
Pitää lainata toista akkua ja tarkistaa tuo, jos saan pyörän van ensiksi käyntiin.

Ihmettelen kovasti tuota miksi ei vilkut toimaa, vaikka on laturi kytkettynä kiinni antamassa lisäpotkua.

Erotin takavilkut ja takavalonkin "verkosta" häiritsemästä.

Minkälaisia toiminta häiriöitä on ollut, jos jännitteensäädin ei toimi?

Tuntu siltä, kuin jännite ei riitä, vaikka on autonakku kytketty rinnalle.

Pitää vielä tehdä noita ehdotettuja juttuja ja palata asiaan.




Edited By Juker on 1271319016

Kirjoittaja Quadron » 15 Huhti 2010, 08:54

Jos laturi on vainaa se rikkoo myös herkästi myös akun.

Mittasitko käydessä mitä se antaa akulle? Pitäsi olla jotain 13-14 voltin luokkaa jos en väärin muista. ???

Kirjoittaja max69 » 14 Huhti 2010, 23:10

Aluks vaikka manuska jos kyseessä gen 1
ja täällä keskustelua mittauksesta.




Edited By max69 on 1271276127

Kirjoittaja 74-1141384116 » 14 Huhti 2010, 22:19

Helppiä tarttee pikana.
Miten ja mistä mitataan onko jännitteensäädin ehjä?
Akku kärsi ehkä talvella pakkasvaurioita ja vaikka laittaa autosta käykkiskaapeleilla lisävirtaa niin mopo ei sano mitn...
Vilkut ei toimaa...
Onko jossain ns. pääsulake?
Perkl service manuska matkalla jossain ja tietoo tarvittis..

Heikolla akulla aluks vaan hitusen pyöräytti konetta.
Seuraavaks normi meiningillä käykkiskaapelilla pyörä käyntiin ja ajamaan.. parin kilsan jälkeen hyytyi kokonaan ja meinas sammua jo aiemmin, kun koitin toimaako vilkut.
Toinen akku tilalle ja sain sentäs ajettu pyörän kotia.
Seuraavana päivänä akku ladattuna kiinni ja toimas ihan niinku enkeli.. (ajoa vain 2.2km) pari tuntia ajamisen jälkeen ei jaksanu enää käydä ja akkujännitteet tippunu.
Uudestaan akkua lataukseen, mutta mikn ei auta.
Vilkut ei toimaa ja vilkkujen sulakkeelle tulee vain n. 8VDC, kun laittaa "perinteisen" akkulaturin napoihin.

Tarviiko vielä selostaa epämääräisemmin?


Pyörä ei siis starttaa edes käykkiskaapelilla ja ei edes startti pyöri..
Onko vastaavia kokemuksia?

:wtf:




Edited By Juker on 1271272876

Ylös