Vaihteiston jumiutuminen

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Vaihteiston jumiutuminen

Kirjoittaja Jokimaa » 07 Elo 2010, 19:46

Ei ole ongelmaa vaihtamisessa ollut sen jälkeen kun tuon kytkimen vaihto ja tuon trans login(sifterin)menee hienosti päälle ja ei tarvi runnoa:D

Kirjoittaja 66-1272617023 » 07 Elo 2010, 19:41

Snake kirjoitti:
Busari kirjoitti:K9 loota meinää kränätä jos liruttaa 3lla valoihin pikkuhiljaa kytkin pohjassa, ja alkaa laittaa 2sta sisään---menee välivapaalle ja vaihdenäyttö menee pimeäksi.----Siitäpä hieman kytkintä ylös, ja hoplaa, 2nen on päällä.
Sama kun 2sella rullaa kytkin pohjassa risteykseen, ja polkasee 1stä pesään,----jää vapaalle, eikä 1stä tahdo saada päälle.---sama juttu, kytkintä hieman ylös, ja ykkönen on pesässä!
Kyllä oikeasti meinaa polttaa hermoa, kun tuota tapahtuu suht usein.
Nyt pyörällä ajettu 18 tkm, ja ti huoltoon emc:lle. Kysäisenpä, mitä rasvaa sisään laittavat.
Pyörähän on paras, mitä markkinoilta saa rahalla, mutta tuon lootan kans tulee toisinaan ikävä xx:n lootaa, joka ääntää, mutta toimii kuin junan vessa...

Anteeksi edellisten viestien sisältö :kippis:
Kun tulet liikennevaloihin, pudota vaihteita yksi kerrallaan alaspäin, aina kytkintä ylhäällä käyttäen jos ei muu auta, ja jos jokin vaihde ei mene päälle tai ei mene vapaalle, käytä edelleen kytkintä ylhäällä.
Se on aivan normaalia, älä huolestu, rakkaasi ei ole rikki, se on Suzuki. :;):
Ja ne vaihteet kannattaa runnoa sisään eikä käsitellä kuin kipetä p....a. :baaa:
No höhöö!
Kyllähän me kaikki tiäretään, että oot aina kännissä... :kippis:

Joo, olen tullut samaan tulokseen, että vaatii käyttöä, ei ajatusta. Pohjelihakset peliin niin tulee tulosta.
Nyt kun tarkemmin ajattelen, on välivapaat ja muutkin ongelmat kilsojen myötä vähentyneet. Liekö oppimisen tulos, vai onko liikkuvat osat löytäneet sopivamman paikan... :glare:

Meetterissä kohta 19 tkm. Tälle kesälle jo 12 tkm.... Onse vaan niin kiva kampe :D

Kirjoittaja 83-1175441819 » 31 Heinä 2010, 11:11

Busari kirjoitti:K9 loota meinää kränätä jos liruttaa 3lla valoihin pikkuhiljaa kytkin pohjassa, ja alkaa laittaa 2sta sisään---menee välivapaalle ja vaihdenäyttö menee pimeäksi.----Siitäpä hieman kytkintä ylös, ja hoplaa, 2nen on päällä.
Sama kun 2sella rullaa kytkin pohjassa risteykseen, ja polkasee 1stä pesään,----jää vapaalle, eikä 1stä tahdo saada päälle.---sama juttu, kytkintä hieman ylös, ja ykkönen on pesässä!
Kyllä oikeasti meinaa polttaa hermoa, kun tuota tapahtuu suht usein.
Nyt pyörällä ajettu 18 tkm, ja ti huoltoon emc:lle. Kysäisenpä, mitä rasvaa sisään laittavat.
Pyörähän on paras, mitä markkinoilta saa rahalla, mutta tuon lootan kans tulee toisinaan ikävä xx:n lootaa, joka ääntää, mutta toimii kuin junan vessa...
Anteeksi edellisten viestien sisältö :kippis:
Kun tulet liikennevaloihin, pudota vaihteita yksi kerrallaan alaspäin, aina kytkintä ylhäällä käyttäen jos ei muu auta, ja jos jokin vaihde ei mene päälle tai ei mene vapaalle, käytä edelleen kytkintä ylhäällä.
Se on aivan normaalia, älä huolestu, rakkaasi ei ole rikki, se on Suzuki. :;):
Ja ne vaihteet kannattaa runnoa sisään eikä käsitellä kuin kipetä p....a. :baaa:

Kirjoittaja 66-1272617023 » 31 Heinä 2010, 09:42

K9 loota meinää kränätä jos liruttaa 3lla valoihin pikkuhiljaa kytkin pohjassa, ja alkaa laittaa 2sta sisään---menee välivapaalle ja vaihdenäyttö menee pimeäksi.----Siitäpä hieman kytkintä ylös, ja hoplaa, 2nen on päällä.
Sama kun 2sella rullaa kytkin pohjassa risteykseen, ja polkasee 1stä pesään,----jää vapaalle, eikä 1stä tahdo saada päälle.---sama juttu, kytkintä hieman ylös, ja ykkönen on pesässä!
Kyllä oikeasti meinaa polttaa hermoa, kun tuota tapahtuu suht usein.
Nyt pyörällä ajettu 18 tkm, ja ti huoltoon emc:lle. Kysäisenpä, mitä rasvaa sisään laittavat.
Pyörähän on paras, mitä markkinoilta saa rahalla, mutta tuon lootan kans tulee toisinaan ikävä xx:n lootaa, joka ääntää, mutta toimii kuin junan vessa...

Kirjoittaja martti » 01 Touko 2010, 12:44

Simmatkaa loota,toki aika iso homma,mut jos muusta syystä kone irti niin....

Kirjoittaja 83-1175441819 » 01 Touko 2010, 12:36

Hei, sukin laatikossa on aina välivapaita,,, ja ne lootat on yksilöitä,,
Mullaki heittää vitosen ja kutosen välillä vapaata ja välillä pikku vaihteilla. päässä heittää myös mutta se ei vaikuta mopoon.

Kirjoittaja Jukkis » 01 Touko 2010, 12:20

En tiedä päivitteleekö ne k8-k9 laatikkoa, mutta ei kertaakaa oo välivapaata löytyny k9:stä kun taas k8:sta löysin jokusen kerran ja muutenkin tässä viimesessä keksinnössä laatikko toimii kuin unelma.

Kirjoittaja Jokimaa » 01 Touko 2010, 11:34

Ei ole ongelmia vaihteissa ollut kun myös vaihdettu nurin päin pykälät,Translog Shifter käytössä.Ja kytkin muutettu myös (STM,luisto).

Hyvin pelittää ja aina käyttänyt Shellin öljyjä?

Kirjoittaja jarim » 01 Touko 2010, 11:30

Käännetty kaavio niin eipä ole välivapaita juuri enää löytynyt... :;):

Kirjoittaja 83-1175441819 » 01 Touko 2010, 05:20

No voe vittu,
Motulia koneeseen niin ei tarvitse itkeä saatana, (mää käytän tota ja toi käyttää sitä ja tolla ei toimi ja tolla toimii) oikeesti hei vaihtakaa kengät ja säätäkää se saatanan vaihdepoljin.
:pylly:

Kirjoittaja jbusa » 30 Huhti 2010, 22:40

Joo uutenahan oli pikkasen jäykkyytä kunnes haki kaikki osaset paikkansa... ??? Kilometreja lisää ja johan alkaa pelittää! :cool:

Kirjoittaja 101-1271744530 » 30 Huhti 2010, 22:10

Onkos teillä ollut yleisestikin tuota jumiutumista ja takkuilua? Omassa mopossa huomasin takeltelua ja varsinkin vaihdettaessa 5-> 6 kävikin jokusen kerran niin, että pykälä ei mennyt isommalle vaan putosi takaisin vitoselle hiukan v**tumaisesti nykäisten. Tuli mieleen, että paskat kaupat. Muistuipa mieleen kawan ajalta tarina 10r:n vastaavista ongelmista, mitkä monesti oikeni vaihteensiirtäjän nivelten rasvaamisella. Tulipahan sitä sovellettua omaan 6r:kin, joten ajattelin kokeilla busaan samaa hoitoa. Ruiskautin CRC:n multilubea reilusti nivelten suojakumien alle, ja nyt muutaman ajoreissun perusteella tuntuisi, että vaihteen siirto toimiin paljon paremmin. Tiedä häntä sitten oliko parannus vain henkistä, mutta sama se kai sitten... :skootteri:

Kirjoittaja 102-1266052921 » 23 Huhti 2010, 18:08

Mikähän mahtaa olla valmistaja tälle hondan öljylle? oma veikkaukseni on Repsol

Kirjoittaja 75-1270297285 » 23 Huhti 2010, 16:25

Minulla on Bel Rayt käytössä ei ongelmia kytkimen/vaihteiston suhteen. On tosiaan herkkiä nämä busat öljyille, se mikä toisella toimii, toisella ei.

Edellisessä pyörässä kytkilevyt "liimaantuivat" kiinni jäähtyessään ajon jälkeen. Kytkin ei irroittanut ei sitten millään kylmänä, mitä lie öljyä oli lootassa. Vaihdoin öljyiksi Castrol GPS:ät, niillä ongelma väheni lähes olemattomiin.

Kirjoittaja mäntytie » 23 Huhti 2010, 15:57

Koijari kirjoitti:Itse kokeilin elf.in oljyjä mutta palasin takaisin castrolliin kun tuota jumiutumista rupesi ilmeneen.Castrollilla toiminut ainakin paremmin.
ELF:fiä.... Ei prkle sitä saisi eres myyrä,TIATO!!!

Ylös