2010 tapahtumakalenteri - ... tässä jotain alustavaa tietoa...

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: 2010 tapahtumakalenteri - ... tässä jotain alustavaa tietoa...

Kirjoittaja jarim » 22 Kesä 2010, 08:48

Crivil kirjoitti:
jarim kirjoitti:Ja siellä toivottavasti on tutka jolla niitä NOPEUKSIA saadaan myös mitattua... :smoking:

Tää oli varmaan joku heitto, mutta ihan aikuisten
oikeesti, olisko näissä mittaustavoissa jotain kehittämiseen varaa ??? . :kippis:
Poliisin käyttämä Stalker ei juuri yli 335 lukuja näytä.

Kirjoittaja RHead » 21 Kesä 2010, 23:50

jarim kirjoitti:
RHead kirjoitti:Joensuussa tutkaus tapahtuu 100m jarrutusmerkin jälkeen eli tuolla elimoidaan juuri tämä tutkan kulma.

Ja siellä toivottavasti on tutka jolla niitä NOPEUKSIA saadaan myös mitattua... :smoking:
400 km/h lupaa valmistaja. Tiedä sitten mikä on totuus.

Kirjoittaja Crivil » 21 Kesä 2010, 23:33

jarim kirjoitti:Ja siellä toivottavasti on tutka jolla niitä NOPEUKSIA saadaan myös mitattua... :smoking:

Tää oli varmaan joku heitto, mutta ihan aikuisten
oikeesti, olisko näissä mittaustavoissa jotain kehittämiseen varaa ??? . :kippis:




Edited By Crivil on 1277152708

Kirjoittaja jarim » 21 Kesä 2010, 23:20

RHead kirjoitti:Joensuussa tutkaus tapahtuu 100m jarrutusmerkin jälkeen eli tuolla elimoidaan juuri tämä tutkan kulma.
Ja siellä toivottavasti on tutka jolla niitä NOPEUKSIA saadaan myös mitattua... :smoking:

Kirjoittaja RHead » 21 Kesä 2010, 22:54

Joensuussa tutkaus tapahtuu 100m jarrutusmerkin jälkeen eli tuolla elimoidaan juuri tämä tutkan kulma.



Edited By RHead on 1277150098

Kirjoittaja Crivil » 21 Kesä 2010, 22:36

jarim kirjoitti:Olen kuullut juttua että tutka olisi Lappeenrannassa 1700m kohdalla mutta tutkan luonteesta johtuen korkein lukema joka tapauksessa saadaan 50m-100m ennen tutkaa koska tämän jälkeen kulma tutkan ja lähestyvän ajoneuvon välillä alkaa kasvamaan mittauksen kannalta epäsuotuisan suureksi. Testattu juttu.


Olisko Hallissa saman tyyppistä ongelmaa?? Omat vedot GPS:ään 1-3 km/h kovempia, mitä tutkan antamat ???

Olisko syytä kehittää mittausta valokennojen suuntaan, voisi eliminoida inhimillisen tekijän pois yhtälöstä (mihin metrimäärään tutkaaja saa tutkan lukittua, tai millä kulmalla tutkalukema saadaan, arpapeliä??). Maalaisjärjellä, mitä suurempi kulma tutkan ja pyörän välillä, sitä suurempi heitto tutkan antaman lukeman ja todellisen nopeuden ero on. :thumbdown: Viisaammat ottakoon kantaa :oho:




Edited By Crivil on 1277149493

Kirjoittaja slip » 13 Kesä 2010, 00:41

jarim kirjoitti: Ja sitten kun tehot on saatu identtisiksi niin aletaan puhumaan aerodynamiikasta. Painon kanssa (siis pyörän massa) huippunopeudella on hyvin vähän tekemistä joten se voitaneen jättää laskuista pois.

Esimerkkinä: todistetusti Busa ~30hp pienemmillä tehoilla kulkee kovempaa mitä ZX-12R. Ai mistäkö tiedän? No kun itse ajoin. Molempia. :bulb:

Mikä matka ja paljon oli nopeus about?

Laskuriin kun tietoja syöttelee niin 350km/h 12R vs. Busa tehotarve Busan hyväksi 20hv. Laskuri laskee tietenkin vain absoluuttista kattonopeutta, joten tehoero esim. maililla on varmasti jonkinverran suurempi, mutta ei mitään hajua paljonko.




Edited By slip on 1276379129

Kirjoittaja jarim » 12 Kesä 2010, 23:10

RHead kirjoitti:
snuggles kirjoitti:Sitä täs meinasin että jos bemu kulkee noin hyvin vakiona niin pienen kehittelyn jälkeen kampee kiilaa busaporukan sekaan. Tavallaan ihan tervettä kehitystä, pitää nistit valppaana.

Bemusta otettu 206hp putkisto+kannen kanssa takarenkaalta kun samassa penkissä 08 busasta 205hp putkisto+kannen kanssa takarenkaalta. Eli jos tommoinen tulee kentälle kulkee varmasti ihan kiitettävästi tietenkin kun rajoittimet poistettuna.
Samassa penkissä putkiviri+kansi Kawa ZZR 1400 197hp takarenkulta.

Ja sitten kun tehot on saatu identtisiksi niin aletaan puhumaan aerodynamiikasta. Painon kanssa (siis pyörän massa) huippunopeudella on hyvin vähän tekemistä joten se voitaneen jättää laskuista pois.

Esimerkkinä: todistetusti Busa ~30hp pienemmillä tehoilla kulkee kovempaa mitä ZX-12R. Ai mistäkö tiedän? No kun itse ajoin. Molempia. :bulb:




Edited By jarim on 1276373570

Kirjoittaja RHead » 12 Kesä 2010, 22:18

snuggles kirjoitti:Sitä täs meinasin että jos bemu kulkee noin hyvin vakiona niin pienen kehittelyn jälkeen kampee kiilaa busaporukan sekaan. Tavallaan ihan tervettä kehitystä, pitää nistit valppaana.

Bemusta otettu 206hp putkisto+kannen kanssa takarenkaalta kun samassa penkissä 08 busasta 205hp putkisto+kannen kanssa takarenkaalta. Eli jos tommoinen tulee kentälle kulkee varmasti ihan kiitettävästi tietenkin kun rajoittimet poistettuna.
Samassa penkissä putkiviri+kansi Kawa ZZR 1400 197hp takarenkulta.




Edited By RHead on 1276370745

Kirjoittaja Ginkaze » 11 Kesä 2010, 14:39

jarim kirjoitti:
Busari kirjoitti:Miiteenköhän ne bussit 312? Siis samoissa olosuhteissa, eli onko vakiomenottimilla 312?
Hoplaa?
Jos pantas se buimuri ilman rajottimia ilman "tehopakaria", vastaan bussi ilman tehomenottimia? Kui käy?

Eli: Onko tehobuimuri(mitä se kuulostaa puimurikuskien mielestä olevan) nopiampi menijä kunpas voimalaitos Sutsukin tehtaalta tullessa?

Vastatkaa jotka tiedätte ja osaatte.

Bimmerissä on varmaan voimaa kuten monessa muussakin... ??? ???

No sikäli liioittelin että yksi meni 312, pari seuraavaa 310 ja 303. Olosuhteet kuitenkin samat. Hayabusista en tiedä mitä niihin on tehty, omistajat kommentoikoot jos tietää. Sitäkään en tiedä minkäkokoinen kuski BMW:llä ollut, sillä on aika radikaali vaikutus nimenomaan huippunopeuteen. Mutta kyllä Hayabusa edelleen todistettavasti kovin vakio-tai-lähes-vakio menijä on väitän minä. :)
Ajoin tuon yhden vedon tunnustelle (310km/h) ja poistuin. Ihan hyvä tulos mulle satakiloiselle :blues: vähän jäi vaivaamaan kun pyörässä olisi ollut potkua mennä vähän kovemminkin, tarkoitus oli ajaa toinen kierros "kaikkipelissä", mutta tuli niitä teknillisiä ongelmia :( Olisi ollut kiva nähdä paikalla muutama nopea busa niin olisi tuo tulosliuska ollut normaalimman näköinen.

Kirjoittaja RHead » 11 Kesä 2010, 13:04

snuggles kirjoitti:Sitä täs meinasin että jos bemu kulkee noin hyvin vakiona niin pienen kehittelyn jälkeen kampee kiilaa busaporukan sekaan. Tavallaan ihan tervettä kehitystä, pitää nistit valppaana.

Nimeomaan. Kuten myös toi rainmaker tuo pientä haastetta laittaa. :welcome:




Edited By RHead on 1276257304

Kirjoittaja snuggles » 11 Kesä 2010, 13:01

Sitä täs meinasin että jos bemu kulkee noin hyvin vakiona niin pienen kehittelyn jälkeen kampee kiilaa busaporukan sekaan. Tavallaan ihan tervettä kehitystä, pitää nistit valppaana.

Kirjoittaja 66-1272617023 » 10 Kesä 2010, 22:52

Jep. Eipä me tiijetä kaikkien merkkien/mallien kaikkia tehoja kun ei oo kokeiltu.. Vaan olen samaa mieltä, busa on todistettavasti se nopein :)
Buimurikuskit kehiin, rajottimet pois ja tehopakari kiinni!
Kyllä se sieltä lähtee... :rocket :rocket Kertovat niissä olevan yli 0,2khp tophp... :p
Vaan katsotaan taas tämä kesä kuin käy...

Risabu

Kirjoittaja jarim » 10 Kesä 2010, 21:57

Busari kirjoitti:Miiteenköhän ne bussit 312? Siis samoissa olosuhteissa, eli onko vakiomenottimilla 312?
Hoplaa?
Jos pantas se buimuri ilman rajottimia ilman "tehopakaria", vastaan bussi ilman tehomenottimia? Kui käy?

Eli: Onko tehobuimuri(mitä se kuulostaa puimurikuskien mielestä olevan) nopiampi menijä kunpas voimalaitos Sutsukin tehtaalta tullessa?

Vastatkaa jotka tiedätte ja osaatte.

Bimmerissä on varmaan voimaa kuten monessa muussakin... ??? ???
No sikäli liioittelin että yksi meni 312, pari seuraavaa 310 ja 303. Olosuhteet kuitenkin samat. Hayabusista en tiedä mitä niihin on tehty, omistajat kommentoikoot jos tietää. Sitäkään en tiedä minkäkokoinen kuski BMW:llä ollut, sillä on aika radikaali vaikutus nimenomaan huippunopeuteen. Mutta kyllä Hayabusa edelleen todistettavasti kovin vakio-tai-lähes-vakio menijä on väitän minä. :)

Kirjoittaja 66-1272617023 » 10 Kesä 2010, 21:11

Miiteenköhän ne bussit 312? Siis samoissa olosuhteissa, eli onko vakiomenottimilla 312?
Hoplaa?
Jos pantas se buimuri ilman rajottimia ilman "tehopakaria", vastaan bussi ilman tehomenottimia? Kui käy?

Eli: Onko tehobuimuri(mitä se kuulostaa puimurikuskien mielestä olevan) nopiampi menijä kunpas voimalaitos Sutsukin tehtaalta tullessa?

Vastatkaa jotka tiedätte ja osaatte.

Bimmerissä on varmaan voimaa kuten monessa muussakin... ??? ???

Ylös