Vanha ecu, uusi pyörijä.. - ..pitäisikökään toimia?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Vanha ecu, uusi pyörijä.. - ..pitäisikökään toimia?

Kirjoittaja Jaakko » 05 Huhti 2010, 14:12

nyypie kirjoitti:Kysy Jaakolta mitä on ekalla kerralla lukenut..
kyl ne ihan oikeen katoin mut 180 laitoin vikaan jottei mene liian helpoksi käynnistäminen.

Kirjoittaja nyypie » 05 Huhti 2010, 02:20

snuggles kirjoitti:Sitte kunhan merkit kohdillaan ,jos on käytössä puristuspainemittaria ni kannattas mittailla onko vielä tiivis. Varsinkin jos tyhjäkäynnillä ontumista.
Harmi kun ei ollut saatavilla, tarvetta olisi varmaan ollut.. :(
Meinaan huohotti aivan helvetisti, ku ahtimen sai kiinni..

Kirjoittaja nyypie » 05 Huhti 2010, 02:07

Jep, juurikin siis niin, luin ne väärin ennen kuin tajusin miten ne pitää olla.

Kirjoittaja jarim » 04 Huhti 2010, 22:29

nyypie kirjoitti:Elikkäs, merkit kohdallaan, samoin nokkien ajoitus. No, laitoin pitkän ruuvimeisselin ykkösen reiästä sisään niin mäntä ON alhaalla, testi kakkoseen ja se oli ylhäällä! Mitä vit??

Siis tuosta sain sen käsityksen että sinulla oli alamerkit kohdallaan ja silloin 2 ja 3 männät oli ylhäällä? Yritän vaan ymmärtää että miten ne merkit oli aluksi kohdallaan ja silti kone 180 astetta väärin. Eli luitko alamerkkejä aluksi väärin...

Kirjoittaja nyypie » 04 Huhti 2010, 22:14

Kysy Jaakolta mitä on ekalla kerralla lukenut..

Kirjoittaja jarim » 04 Huhti 2010, 21:20

Eli siis luitko startin rattaassa olevaa merkintää väärin aluksi ja siksi "merkit kohdakkain" olikin 2 ja 3 ylhäällä?

Kirjoittaja nyypie » 04 Huhti 2010, 20:57

Elikkäs mopo kävi äsken, tosin vielä ilman putkea ja ahdinta, mutta kävi! :D Fi-valo tosin paloi mutta it's alive!

Kun ajoitus oli sen 180 pielessä, niin mitään vikakoodia ei tule.

Ei ole ollut kuin kansi irti, merkit tuntuisi olevan kohillaan..

Kirjoittaja Kujo » 04 Huhti 2010, 14:10

Onkos mosa ollut kuinka hileinä? -startin kytkimen voi tuossa mallissa laittaa väärään asentoon kampiakseliin nähden, niin tuolloinpa ei mitkään merkit pidä kutiaan. Kannattaa terkistaa.

Kirjoittaja jarim » 04 Huhti 2010, 14:01

Eikö imunokan asentoanturi muka antanut vikakoodia tuosta tilanteesta? Tarkistitko?

Kirjoittaja snuggles » 04 Huhti 2010, 13:28

Sitte kunhan merkit kohdillaan ,jos on käytössä puristuspainemittaria ni kannattas mittailla onko vielä tiivis. Varsinkin jos tyhjäkäynnillä ontumista.

Kirjoittaja nyypie » 04 Huhti 2010, 13:06

Kuvaa ja mopoa vuoronperään tutkien huomattiin että ihan väärän merkin mukaan kone kasattu, kyllä Jaakolla on käynyt hyvä tuuri kun noilla opeilla koneen muutamaan otteeseen kasannut, ja tuurilla vissiin katsellut merkit kohilleen..

Nyt koittamaan josko nuo nokat saisi käännettyä kohilleen tällä koulutuksella.. :D

Kirjoittaja nyypie » 04 Huhti 2010, 12:42

No niin!! Aika mystinen juttu sanoisinko..

Elikkäs, merkit kohdallaan, samoin nokkien ajoitus. No, laitoin pitkän ruuvimeisselin ykkösen reiästä sisään niin mäntä ON alhaalla, testi kakkoseen ja se oli ylhäällä! Mitä vit??

Nyt viisaammat kertokaahan miten edellinen omistaja on koneen kasannut, ja miten saan helpoiten sen 180-astetta käännettyä ilman että joudun purkamaan sen enempää?? Tiivisteiden saanti tänne tuppukylään kestää aina ikuisuuden..

Kuviakin voisin laittaa mutta en saa niitä tän koneen kautta...

Kirjoittaja jarim » 04 Huhti 2010, 12:24

nyypie kirjoitti:Kiitos!! Lähdenpä kahtelemaan josko jotain löytyisi..
Selviääkö?

Kirjoittaja nyypie » 04 Huhti 2010, 09:00

Kiitos!! Lähdenpä kahtelemaan josko jotain löytyisi..

Kirjoittaja jarim » 04 Huhti 2010, 08:57

nyypie kirjoitti:Vakionokat juu, ongelma vaan ku firman vanha rousku ei avaa sitä 80 megan pdf:ää kokonaan, ei pysty turvautuu siihen, kotona ei viitti välillä käydä lukemassa ja taas 9km takas hallille..
http://www.hiekkalaatikko.org/3-128-engine.jpg

Tuossa näkyy miten voit tarkistaa ajoitusmerkkien mukaan. Huom. jos koneessa on nostolevyä ryhmän alla tms. niin ei välttämättä enää 100% päde.

Ylös