Kaasuttaminen?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Kaasuttaminen?

Kirjoittaja PetriK » 24 Helmi 2010, 18:34

edit - siirsin itse tänne... on vain yli 50hp ilokaasuille tarpeellista pohdintaa....

http://www.busanistit.org/foorumi....;t=8184




Edited By PetriK on 1267035175

Kirjoittaja Ginkaze » 24 Helmi 2010, 14:52

busajasa kirjoitti:Woikoski myy sitä moottoriurheiluseuroille.

Yksityisenä ei taida saada, mutta moottoriurheiluseuran kautta toki - liity seuraan jonka kautta pystyy hommaamaan pullon tai vaikka perusta oma RY.
Tuli tämä Woikoski jo haastateltua ja eivät ostamista kieltäneet, mutta käytännössä meni niin vaikeaksi (kalliiksi), että pitänee yrittää johonkin kimppaan.

Niin, nimenomaan lääkinnällisiin tarkoituksiin -ahdistusta helpottamaan tarvittaessa :D

Kirjoittaja snuggles » 24 Helmi 2010, 13:23

Onhan tästä jokunen vuosi kun tuli kaasulla pari auton moottoria sulatettua ni woikoskelta sai kun haki vaan. Todennäköisesti oli paikkakuntaeroja politiikassa. Mut kannattaa eka käydä ihan kysymässä. Ja vuokrapulloon silloin antoivat. Voihan sitä kysyä vaik lääkinnällisiin tarkoituksiin :D

Kirjoittaja busajasa » 24 Helmi 2010, 12:48

Woikoski myy sitä moottoriurheiluseuroille.

Yksityisenä ei taida saada, mutta moottoriurheiluseuran kautta toki - liity seuraan jonka kautta pystyy hommaamaan pullon tai vaikka perusta oma RY.




Edited By busajasa on 1267008606

Kirjoittaja Ginkaze » 24 Helmi 2010, 12:30

Aiheesta askel sivuun, mistä saa ilokaasua pulloon? Tästä tulikin yllättäen ongelma. Kevät tulee ja pitää saada systeemit valmiiksi. Toisaalta jos pullon täyttö menee vaikeaksi, tässä olisi sitten kohta myynnissä hyvä setti ???

Kirjoittaja 74-1211486656 » 13 Helmi 2010, 20:01

PetriK kirjoitti:joo - ei ollut mitään ongelmia ainakaan muilla ajaa 80hp putsarikotelon kautta "jäätymisen" takia.

Loppuosa viestistä enemmän relevanttia 100hp+...

Kaxivaiheisesta taitaa olla enemmän hyötyä siitä, että ei ala rengas heti luistamaan kun painaa napista - no enään ei gen2 kai ole tuota ongelmaa. (Ja jos jasa innostuu niin gen1 konversio ei ole kovin iso juttu.)
Kuva

Jos haluaa että kaasu tosiaan jakautuu hyvin jokaiseen sylinteriin, tässä on yksi "pitkävartinen" spraybar joka on mitattu että antaa saman määrän kaasua jokaiseen sylinteriin.
Kuva

Yksi tapa välttää laihalle meneminen on tietysti linjaston paineen lisääminen. Tässä alla tuplapumppusysteemi josta on ajettu lävitse 200hp ilokaasua.
Kuva
Ja sit tyylinäyte a`la TFM

http://www.teamforcemajor.com/blog....009

http://www.teamforcemajor.com/blog....009

Mitä lie lopputuloseroja?

Kirjoittaja PetriK » 13 Helmi 2010, 15:45

joo - ei ollut mitään ongelmia ainakaan muilla ajaa 80hp putsarikotelon kautta "jäätymisen" takia.

Loppuosa viestistä enemmän relevanttia 100hp+...

Kaxivaiheisesta taitaa olla enemmän hyötyä siitä, että ei ala rengas heti luistamaan kun painaa napista - no enään ei gen2 kai ole tuota ongelmaa. (Ja jos jasa innostuu niin gen1 konversio ei ole kovin iso juttu.)
Kuva

Jos haluaa että kaasu tosiaan jakautuu hyvin jokaiseen sylinteriin, tässä on yksi "pitkävartinen" spraybar joka on mitattu että antaa saman määrän kaasua jokaiseen sylinteriin.
Kuva

Yksi tapa välttää laihalle meneminen on tietysti linjaston paineen lisääminen. Tässä alla tuplapumppusysteemi josta on ajettu lävitse 200hp ilokaasua.
Kuva




Edited By PetriK on 1266069298

Kirjoittaja busajasa » 13 Helmi 2010, 11:58

Taxissa 2nd setti on puhtaalla puolella - tuuttaa suoraan ruiskurunkoihin. Toisaalta mahtaako Taxissa ollakkan edes "likaistapuolta"? Eikös siitä ole suodatin poistettu - ei taida koneen kestävyydelle olla epäpuhtaudet suurin riski..

Virtausmittarilla jolla voi tarkistaa suuttimien virtaukset. NX maahantuojalla on tollainen, joten sietä ainakin saa mitatuilla arvoilla olevat suuttimet. NX:ltä saa myös tailoroidut suuttimet joilloin suuttimet tehdään asiakkaan antamien vaatimusten mukaan.

Kirjoittaja 74-1211486656 » 13 Helmi 2010, 11:44

PetriK kirjoitti:Kunhan ei käytetä jakotukkia jossa voi olla kymmenien prosenttien virtauseroa vaan showerheadia niin kaikki toimii. sijoituspaikkana mieluummin suodattimen likainen puoli. tai sitten showerheadista samanmittaiset letkut imuputkien päälle koteloon.

Jos yli 60hp systeemi niin gen2 bussissa on mahdollisuus säätää ilokaasusolenoidia niin että vaihdekohtaisesti voidaan määritellä kaasumäärä mitä ajetaan koneeseen.
Muistelenkohan oikein (Tenhulttio korjaa jos muistan väärin?) jotta Taxin 2.setin kaasun sisääntuloksi valittiin "puhdas" puoli, koska pelättiin +80hp kaasuilla ajettaessa (1+2=89hp viime setupissa) olevan jäätämisvaaran mikäli kaikki ajetaan sisään likaiselta puolelta?

Tuon mainitun 50hp kaasutuksella esim. ram-aireista ei kellään ole tainnut olla mitään onkelmia sisäänmenon kannalta..ongelmat lienee pääsääntöisesti mahdollinen laihalla käyminen?

Meittin TFM mallia olevalle jakotukille ei tieteellistä koetta ole tehty, mutta manuaalisesti kylläkin virtaukset tarkastettiin ja havaittiin jotta 4 samansuuruisen suuttimen (nx) välillä oli huomattavia eroja lähinnä "roskien" muodossa vaikka uusia olivatkin.

Kirjoittaja PetriK » 13 Helmi 2010, 09:04

Kunhan ei käytetä jakotukkia jossa voi olla kymmenien prosenttien virtauseroa vaan showerheadia niin kaikki toimii. sijoituspaikkana mieluummin suodattimen likainen puoli. tai sitten showerheadista samanmittaiset letkut imuputkien päälle koteloon.

Jos yli 60hp systeemi niin gen2 bussissa on mahdollisuus säätää ilokaasusolenoidia niin että vaihdekohtaisesti voidaan määritellä kaasumäärä mitä ajetaan koneeseen.

Kirjoittaja jarim » 12 Helmi 2010, 16:38

Jouniri kirjoitti:
Kekkula kirjoitti:Tuossa näkyy suuttimen paikka, oliskohan suht turvallinen paikka sille max. 50 HP ajatukselle...

Toi busa jää varmaan enimmäkseen kavereitten käyttöön jos haluuvat kiihtyä tuon kanssa, ite kiihkoilen toisella pelillä. Eli aina voi syyttää muita jos hajoaa :D

Meittillä taisi silloin olla vastaavasti 30hp suuttimet ja soronoo sano paikat. Tenhulttio ja Jarim voisi kommentoida varmaan? Itse päätyisin ko.tapauksessa varmaan valintaan eli yhden suuttimen jälkeen nailoni / haarotus ja 2 nailonilla ram-aireihin. Kustannusta tosta järjestelystä ei montaa euroa enää tulisi ja "ehkä" hiukka turvallisempi.
Ei ole samassa paikassa. Tuo on kotelon pohjassa suodattimen "likaisella" puolella ja uskoisin toimivan ihan hyvin. Tuota suunnittelin itsellekin paikaksi jos olisin tänä talvena vähä muutoksia tehnyt vaan lorvikatarri iski ja taidan antaa olla tuollaisenaan miten nyt on. :)

Kirjoittaja 74-1211486656 » 12 Helmi 2010, 00:14

Kekkula kirjoitti:Tuossa näkyy suuttimen paikka, oliskohan suht turvallinen paikka sille max. 50 HP ajatukselle...

Toi busa jää varmaan enimmäkseen kavereitten käyttöön jos haluuvat kiihtyä tuon kanssa, ite kiihkoilen toisella pelillä. Eli aina voi syyttää muita jos hajoaa :D
Meittillä taisi silloin olla vastaavasti 30hp suuttimet ja soronoo sano paikat. Tenhulttio ja Jarim voisi kommentoida varmaan? Itse päätyisin ko.tapauksessa varmaan valintaan eli yhden suuttimen jälkeen nailoni / haarotus ja 2 nailonilla ram-aireihin. Kustannusta tosta järjestelystä ei montaa euroa enää tulisi ja "ehkä" hiukka turvallisempi.

Kirjoittaja Purkuosia.com » 11 Helmi 2010, 15:44

Tuossa näkyy suuttimen paikka, oliskohan suht turvallinen paikka sille max. 50 HP ajatukselle...

Toi busa jää varmaan enimmäkseen kavereitten käyttöön jos haluuvat kiihtyä tuon kanssa, ite kiihkoilen toisella pelillä. Eli aina voi syyttää muita jos hajoaa :D




Edited By Kekkula on 1265896263

Kirjoittaja 74-1211486656 » 11 Helmi 2010, 12:43

Kekkula kirjoitti:Kitoksia kattavista vastauksista.

Tuommonen tuli tilattua sekä OrientExpress 1-suuttimen sarja jossa NOS merkkinen solenoidi.

Poneja tarkoitus lisätä se max. 50 HP luokkaa.

Yksinkertainen on tosiaan kaunista :kippis:
Ilmeisesti se imukotelon sisään tulevan fokkerin pää on muotoiltu niin että "hajoittaa" kaasun?

Meinaan meittillä oli ensin hiukka eripaikassa mutta imukotelon sisällä T-liittimellä jaettu kaasu kahteen (osoittaen 1. ja 4. pyttyyn) ja silloin sekoitusta ei tullut tasaisesti vaan meni vain laidoille ja taas tuli sulaa...

Itse pidän ko. tapauksessa turvallisempana ajaa kaasu läpi molemmista ram-aireista...

Kirjoittaja Purkuosia.com » 11 Helmi 2010, 06:55

Kitoksia kattavista vastauksista.

Tuommonen tuli tilattua sekä OrientExpress 1-suuttimen sarja jossa NOS merkkinen solenoidi.

Poneja tarkoitus lisätä se max. 50 HP luokkaa.

Yksinkertainen on tosiaan kaunista :kippis:




Edited By Kekkula on 1265864305

Ylös