60 tkm -04 kone auki - Mitä kannattaa vaihtaa?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: 60 tkm -04 kone auki - Mitä kannattaa vaihtaa?

Kirjoittaja 89-1114359877 » 11 Huhti 2010, 18:07

Osat 580e. nelja ratasta ja yksi siirtäjä...
ehkä sain ehkä en alennuksia....

Kirjoittaja BussiJussi » 10 Maalis 2010, 14:45

YOUgo kirjoitti:Purkaminen on ollut tosi heleppoa. MUTTA kokoamista ei olla vielä päästy koittamaan.. Tämä vain tiedoksi jotka meititte vaihteisto remonttia....
Kytkimestä muuten löyty sellanen neulalaakeri mistä puuttuu se yksi neularivi. Olettekote vaihtanut sen kunnolliseen vai laittanut sellasen "viallisen" takasin...




Katsoppa sivun puoliväliä! Ihan ok laakeri, jos tuosta kyse!

klix




Edited By BussiJussi on 1268225229

Kirjoittaja 89-1114359877 » 10 Maalis 2010, 12:06

Purkaminen on ollut tosi heleppoa. MUTTA kokoamista ei olla vielä päästy koittamaan.. Tämä vain tiedoksi jotka meititte vaihteisto remonttia....
Kytkimestä muuten löyty sellanen neulalaakeri mistä puuttuu se yksi neularivi. Olettekote vaihtanut sen kunnolliseen vai laittanut sellasen "viallisen" takasin...

Kirjoittaja PetriK » 26 Helmi 2010, 23:12

Joo sorry, on varmaan M6, 10mm kannalla - vai ? Meikä on ihan käsi pulttien kokojen kanssa.

Kirjoittaja Kujo » 26 Helmi 2010, 22:21

PetriK kirjoitti:Ennen lohkojen irroitusta muista irroittaa se 10mm pieni pultti sieltä tasapainoakselin vierestä metallikannen alta ;-)

Samaa mieltä kakkosen kestävyydestä, kannattaa ehdottomasti laittaa viistetty ratas. Joko ostaen maailmalta tai täällä Suomessa ainakin Sami Vittaniemi tekee noita 2. vaihteen viistämisiä, eli rattaat sinne jotta kakkonen pysyy jatkossa päällä. Pelkkä uusi ratas ei oikein pelkästään riitä vaan ehdottomasti viistäminen (kirj. oma mielipide). Siirtäjät ehdottomasti vaihtoon. Ehkä myös investointia billettisiin siirtäjätankoihin - maksaa muutaman kympin mutta ei taivu.

Ei kai noista bussin koneista muita asioita juuri mene solmuun kuin se että kakkonen ei pysy päällä jonka saa yllä olevalla jo etukäteen vahvistettua ?
Se on kuusmillinen se pultti siellä tasapainoakselin kannen alla.

Kirjoittaja PetriK » 26 Helmi 2010, 21:40

Ennen lohkojen irroitusta muista irroittaa se 10mm pieni pultti sieltä tasapainoakselin vierestä metallikannen alta ;-)

Samaa mieltä kakkosen kestävyydestä, kannattaa ehdottomasti laittaa viistetty ratas. Joko ostaen maailmalta tai täällä Suomessa ainakin Sami Vittaniemi tekee noita 2. vaihteen viistämisiä, eli rattaat sinne jotta kakkonen pysyy jatkossa päällä. Pelkkä uusi ratas ei oikein pelkästään riitä vaan ehdottomasti viistäminen (kirj. oma mielipide). Siirtäjät ehdottomasti vaihtoon. Ehkä myös investointia billettisiin siirtäjätankoihin - maksaa muutaman kympin mutta ei taivu.

Ei kai noista bussin koneista muita asioita juuri mene solmuun kuin se että kakkonen ei pysy päällä jonka saa yllä olevalla jo etukäteen vahvistettua ?

Kirjoittaja Kujo » 26 Helmi 2010, 17:15

Kykimen keskiön kiinnipitotyökalu. Vanhasta välilevystä voi tehdä. Tai sitten vanha etuhampi johon hitsaat mutterin, että voit pitää sieltä juntturissa kykää irrotettaessa. Huom. ÄLÄ KÄYTÄ MUTTERIPYSSYÄ!!!

Kirjoittaja 89-1114359877 » 26 Helmi 2010, 13:25

Kone irrotettiin, siihen jouduimme tekemään hylsystä erikoistyökalun..
Seuraavaksi avaamme moottorin, onko siellä jotain odotettavissa mikä tarvitsee jotain normaalisat poikkeavaa työkalua?

Kirjoittaja BussiJussi » 11 Helmi 2010, 22:39

YOUgo kirjoitti:Entäs tiivisteet? pitääkö ne vaihtaa?
Ehjiä moottorinkoppien tiivisteitä ei, kannentiivisteen itse aina aukaistaessa vaihtanut. (kaikki ei sitäkään) Tämä vaan minun mielipide...

:p :p

Kirjoittaja 89-1114359877 » 11 Helmi 2010, 21:22

Entäs tiivisteet? pitääkö ne vaihtaa?

Kirjoittaja 77-1231347869 » 10 Helmi 2010, 16:27

Kujo kirjoitti:Osat vajaa 300eur (kakkonen, kutonen ja yksi siirtäjä.) Itse vaihtaisin kaikki siirtäjät (a n.90eur). Muuta turha investoida jollei ole rikki.
If it aint broken dont fix it

Kirjoittaja Kujo » 10 Helmi 2010, 06:48

Osat vajaa 300eur (kakkonen, kutonen ja yksi siirtäjä.) Itse vaihtaisin kaikki siirtäjät (a n.90eur). Muuta turha investoida jollei ole rikki.

Kirjoittaja 89-1114359877 » 09 Helmi 2010, 23:32

60tkm ja 04 busan kone avataan ensimmäistä kertaa.
tarkoitus on vaihtaa rattaita että nykiminen 2:lla kiihdyttäessä loppuis. Onko raittaiten ja siirtäjien hinnat mitä luokkaa? JA kuinka kauan niitä yleensä joutuu odottaa kun tilaa?

Ja mitä kannattaa samalla vaihtaa?
esm, nokkaketjun kiristäjä?
nokkaketju?

Vai riittääkö pelkkä ventiilien tarkastus/säätö?.

Ylös