Kirjoittaja PetriK » 23 Tammi 2010, 18:34
No lisätään muille lukijoille että että tällä gen2 ECU nitrous controller systeemillä on saatavissa merkittävästi enemmän tehoa kuin PC V:llä ja lisäksi tulee vaihdekohtainen tehonsäätö ilokaasusolenoidille.
PCV:ssä alkaa injektorien säätökyky rajoittamaan vaikka olisi käytössä dual injector module - tässä ECU nitrous controller modulissa ei koska injektorit säädetään oman ecun kautta.
Perustellaan hieman omaa näkemystä asiasta: Käytettäessä lisärikastusboxia kuten pcv rajoittuminen johtuu siitä että niissä on yleensä tekninen maksimi mitä injektoripulssiin pystytään lisäämään. Koska toinen setti injektoreita käy ilman ecu säätöä vain 20% hyötykuormalla eivät nämä lisärikastusboxit yleensä pysty lisäämään pulssia kuin maksimissaan 250% eli käytännössä vain 20*2,5% 50% saakka. Sen sijaan toiset injektorit joissa on käytössä jo vakiona 80% saadaan kyllä ajetua 100% saakka, eli sieltä saadaan 20% lisää. Näistä tekijöistä johtuen käytännössä tehonlisäys käytettäessä tuollaista erillistä lisärikastusboxia jää maksimissaan noin 20-25% lisäbensansyötön rajoittamalle tasolle. Jos kyseessä on putkiviritteinen yksilö vie putkiston perusviritys tästä noin 5%, eli säätövara on 20% jota entisestään pienentää se että samalla halutaan myös seossuhde ilokaasulle optimiksi.
ECUa säätämällä saadaan molemmat injektorit lähelle 100% avautumista joka on käytännössä tarkoittaa noin 300hp ja ylikin tehoa kun polttoainepumppu on vaihdettu. Tämä rikastusmenetelmä on testattu toimivaksi turbopyörissä jenkeissä.
Edited By PetriK on 1264265346
[color=#000000]No lisätään muille lukijoille että että tällä gen2 ECU nitrous controller systeemillä on saatavissa merkittävästi enemmän tehoa kuin PC V:llä ja lisäksi tulee vaihdekohtainen tehonsäätö ilokaasusolenoidille.
PCV:ssä alkaa injektorien säätökyky rajoittamaan vaikka olisi käytössä dual injector module - tässä ECU nitrous controller modulissa ei koska injektorit säädetään oman ecun kautta.
Perustellaan hieman omaa näkemystä asiasta: Käytettäessä lisärikastusboxia kuten pcv rajoittuminen johtuu siitä että niissä on yleensä tekninen maksimi mitä injektoripulssiin pystytään lisäämään. Koska toinen setti injektoreita käy ilman ecu säätöä vain 20% hyötykuormalla eivät nämä lisärikastusboxit yleensä pysty lisäämään pulssia kuin maksimissaan 250% eli käytännössä vain 20*2,5% 50% saakka. Sen sijaan toiset injektorit joissa on käytössä jo vakiona 80% saadaan kyllä ajetua 100% saakka, eli sieltä saadaan 20% lisää. Näistä tekijöistä johtuen käytännössä tehonlisäys käytettäessä tuollaista erillistä lisärikastusboxia jää maksimissaan noin 20-25% lisäbensansyötön rajoittamalle tasolle. Jos kyseessä on putkiviritteinen yksilö vie putkiston perusviritys tästä noin 5%, eli säätövara on 20% jota entisestään pienentää se että samalla halutaan myös seossuhde ilokaasulle optimiksi.
ECUa säätämällä saadaan molemmat injektorit lähelle 100% avautumista joka on käytännössä tarkoittaa noin 300hp ja ylikin tehoa kun polttoainepumppu on vaihdettu. Tämä rikastusmenetelmä on testattu toimivaksi turbopyörissä jenkeissä.[/color]
Edited By PetriK on 1264265346