Busan madallus kentälle

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Busan madallus kentälle

Kirjoittaja TNT » 02 Tammi 2010, 20:30

Tosi puheessa ajoit Jari semmoset lukemat sille kentälle, että piti ollakin kaikki kohillaan.. ajattelin jos asentais laatan kiitoradan alkuun :;): Tervetuloa kaikille, jos tuntuu että voima pakottaa koneessa :) Siinä vain pitää olla sekä kiihytys että jarrutus selkäytimessä tuolla lyhyellä mutta sileällä kiitoradalla. :offtopic: Niin on siellä kelkallakin ajettu 243kmh 2000ft eli 600metriin.



Edited By TNT on 1262457093

Kirjoittaja jarim » 02 Tammi 2010, 19:28

Itse viime kesäisestä viisastuneena en aio tiputtaa pyörää enää niin paljon mitä Joensuussa 2009. Jälkeenpäin kuvia ja videoita katsoneena varsinkin perä on aivan liian kentässä. Keulaa tiputan jatkossakin sen ~4cm yläkolmion läpi, se auttaa otsapinta-alan pienemiseen tosiaan mutta perän laskussa oltava tarkkana että kun paino on pyörän päällä niin pohja olisi mahdollisimman suorassa. Sodankylän kentälle Busamiitin aikaan onnistui aika hyvin.

Leslie Porterfieldin pyörän korkeus varmaan pakko olla alustasta johtuen hieman korkeampi mitä meillä asfaltilla... :)

Kirjoittaja TNT » 02 Tammi 2010, 11:21

Ihan mielenkiintoinen asia. Jos varsinkin keula kentässä niin eikö otsapinta-ala pienene myöskin ja jos kuski ei kädet suorana niin pienempi ilman vastus. Amatöörillä ei keuli niin herkästi jos keulaa laskettu perää enemmän, mutta tietty prot hoitaa sutimisen ja keulimisen minimoinnin jo alustan säädöillä jne.. Mutta pakkohan madalluksella muukin kuin henkinen vaikutus on oltava. Itellä semmoinen ajatus että keulaa suhteessa perään vähän enemmän kenttään, mutta harva uskaltaa ehkä ajaa huippukokeilut jos keulassa joustovaraa tuuman verran ja jarrutusmatka huippuihin nähden pienehkö.



Edited By TNT on 1262424137

Kirjoittaja snuggles » 01 Tammi 2010, 23:20

Mitä mielipiteitä on madalluksen hyödystä nopeusajossa ?
Brocksin mukaan joka madallettu tuuma saattaa laskea 0.1s varttimailin loppuaikaa, ja kiihdytyksestähän seisovassa mailissakin on kyse, alkuun ainakin.
Mutta kun katsoo esim. Leslie Porterfieldin busaa niin ei se takaa kovin matala ole.

Ylös