No hep johan löytyi... - Tänne siis kaikki asiallinen ja asiaton.

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: No hep johan löytyi... - Tänne siis kaikki asiallinen ja asiaton.

Kirjoittaja PetriK » 02 Tammi 2010, 19:59

RHead kirjoitti:Onko kyseiset tehot ilman kaasuja vai kaasujen kanssa?
Ihan vaan vaparina, eihän tässä vaiheessa olla vasta kun aloittamassa hienosäätämistä - mutta tuskin tuosta mihinkään enään paljoa muuttuu. Katsotaan nyt sitten että laitetaanko jossain välissä kaasuja lisäksi peliin. Setti olisi kyllä valmiina odottamassa laatikossa, mutta vielä en ole miettinyt että laitetaanko kiinni vai ei.

joo, hiljaista on - hyvä että on ilmassa edes jotain nokittelua turbomiehiltä tällaisiin keskentekoisiin normaalikokoisiin vapareihin jo tässä vaiheessa kautta ;-)

Kirjoittaja BussiJussi » 02 Tammi 2010, 19:03

jarim kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:
jarim kirjoitti:
Jep. Tuo "huiput 8500rpm kohdalla" kuulostaa enemmän huonosti mietityltä turbokoneelta. :;):

Pitää vissiin viedä toi mun kone jollekkin ammattilaiselle, kun viimekesän versio niin huonosti suunniteltu.... :thumbdown:

http://galleria.busanistit.org/v....pg.html

Ja asiaakin, aika hyvältä vaikuttaa jo nyt, vaikka vaiheessa vielä onkin säädöt!!!

Ääh Jussi, tuossa sun kiesissä on niin paljon voimaa ja sehän jatkuu ja jatkuu vaan. :thumbup: Lähinnä viittasin siihen että jos tarkoituksena on ajaa lujaa ja miettimättä vaan viskaa turbon kylkeen niin joutuu keksimään sairaan pitkät toisiovälitykset mikäli voima tipahtaa 9000 kohdalla kuin lehmän häntä.

No, leikki leikkinä, kunhan vitsailin. Pitää edes jotain puhetta pitää, kun alkaa niin hiljaseksi tää foorumi tekniikan osalta mennä, kaikkkee muuta shcaisseehan täällä kyllä on.... On taas offtopiccia ihan huolella tääkin Petrin projektiin, poistakoon ylläpito jos haluaa... Petrille vielä kyssäri, paljonko kaasua tarkotus ajaa koneesta läpi?? Tietää paljonko ahtoja nostan omastani...?!

Kirjoittaja jarim » 02 Tammi 2010, 18:28

BussiJussi kirjoitti:
jarim kirjoitti:
Jaakko kirjoitti:
eli luki härijö.

Jep. Tuo "huiput 8500rpm kohdalla" kuulostaa enemmän huonosti mietityltä turbokoneelta. :;):

Pitää vissiin viedä toi mun kone jollekkin ammattilaiselle, kun viimekesän versio niin huonosti suunniteltu.... :thumbdown:

http://galleria.busanistit.org/v....pg.html

Ja asiaakin, aika hyvältä vaikuttaa jo nyt, vaikka vaiheessa vielä onkin säädöt!!!

Ääh Jussi, tuossa sun kiesissä on niin paljon voimaa ja sehän jatkuu ja jatkuu vaan. :thumbup: Lähinnä viittasin siihen että jos tarkoituksena on ajaa lujaa ja miettimättä vaan viskaa turbon kylkeen niin joutuu keksimään sairaan pitkät toisiovälitykset mikäli voima tipahtaa 9000 kohdalla kuin lehmän häntä.




Edited By jarim on 1262449732

Kirjoittaja BussiJussi » 02 Tammi 2010, 15:27

jarim kirjoitti:
Jaakko kirjoitti:
jarim kirjoitti:Mitenhän sinä sitä käppyrää luet? Minun mielestä huiput on nyt jossain 10400rpm kohdalla. Vääntöhuippu on 8500rpm.

eli luki härijö.

Jep. Tuo "huiput 8500rpm kohdalla" kuulostaa enemmän huonosti mietityltä turbokoneelta. :;):

Pitää vissiin viedä toi mun kone jollekkin ammattilaiselle, kun viimekesän versio niin huonosti suunniteltu.... :thumbdown:

http://galleria.busanistit.org/v....pg.html

Ja asiaakin, aika hyvältä vaikuttaa jo nyt, vaikka vaiheessa vielä onkin säädöt!!!

Kirjoittaja RHead » 02 Tammi 2010, 11:11

Onko kyseiset tehot ilman kaasuja vai kaasujen kanssa?

Kirjoittaja PetriK » 02 Tammi 2010, 04:35

Alussa ollaan vasta, ei tuo resonointi häiritse, mutta se pakokaasun määrä joka pyrkii vaimentimista ulos alkaa kuulemma olemaan jo ihan omaa luokkaansa.

Amerikan pojat eivät luvanneet mitään erityistä, mutta odotustasolla tässä ollaan nyt hienosäätämässä juttuja.

Toi quick throttle vielä odottaa asentamistaan. Auttaisikohan se ;-)

Kirjoittaja Martta » 01 Tammi 2010, 22:41

Täytyy sanoa jotta oho, mut miten mahtaa jo tossa kohtaa olevan moottorin resonointi ???

Oli miten oli... Hienolta näyttää :thumbup:

Kirjoittaja 107-1089231881 » 01 Tammi 2010, 15:45

Aika hyvä motti. Paljonko tekijät lupaili tehoja koneelle ?

Kirjoittaja snuggles » 01 Tammi 2010, 15:14

Mitähän väliversio tarkoittaa. Mahtaisko saada samaan kuvaan esim. Titaanin tahi mun käyrät. Sais paremman käsityksen siitä miten erilaiset nokat siirtää tehoaluetta kierrosalueella.

Kirjoittaja Joppe » 01 Tammi 2010, 11:50

Omassa turpossa huiputehot 10700rpm eikä vääntökään pahemmin pudonut, amatöörin rakentama ammatilaisen säätämä. :turbobusa:

Kirjoittaja Titaani » 01 Tammi 2010, 11:06

Kyllä on "väliversion" tehot kohdallaan, lisäksi vääntö keskialueelta lähtien mahtava. Tästä on hyvä lähteä säätämään eteenpäin.

Kirjoittaja jarim » 01 Tammi 2010, 01:55

Jaakko kirjoitti:
jarim kirjoitti:Mitenhän sinä sitä käppyrää luet? Minun mielestä huiput on nyt jossain 10400rpm kohdalla. Vääntöhuippu on 8500rpm.

eli luki härijö.
Jep. Tuo "huiput 8500rpm kohdalla" kuulostaa enemmän huonosti mietityltä turbokoneelta. :;):

Kirjoittaja Jaakko » 31 Joulu 2009, 23:36

jarim kirjoitti:Mitenhän sinä sitä käppyrää luet? Minun mielestä huiput on nyt jossain 10400rpm kohdalla. Vääntöhuippu on 8500rpm.
eli luki härijö.

Kirjoittaja jarim » 31 Joulu 2009, 22:45

Jaakko kirjoitti:
snuggles kirjoitti:Tais tulla uudet litratehopohjat, oisko siinä 168hv/l. Mul oli keväällä n. 163hv/l.

siis nuo tehot vapareiden suhteen.

eiköhän tuolta vielä jotain löydy edemmän, kun saa käppyrät nousemaan tasaisemmin ja huipputehon 8500rpm:än kohdalta sinne lähemmäs rajoittajaa.
Mitenhän sinä sitä käppyrää luet? Minun mielestä huiput on nyt jossain 10400rpm kohdalla. Vääntöhuippu on 8500rpm.

Kirjoittaja snuggles » 31 Joulu 2009, 18:41

Jaakko kirjoitti:
snuggles kirjoitti:Tais tulla uudet litratehopohjat, oisko siinä 168hv/l. Mul oli keväällä n. 163hv/l.

siis nuo tehot vapareiden suhteen.
Tottahan toki. Vapareissa kun tulee tällä tasolla kymmenisen heppaa lisää niin se on aika kova juttu, turboilla se tuppaa lisääntyyn useissa kymmenissä.
On tosi mielenkiintoista miten hyvin lähelle saman tehoiset pelit kulkee kesän karkeloissa. Olisko gen2 sittenkin muista syistä vielä nopeampi, paljonko paino vaikuttaa ym.

Ylös