Uusia määräyksiä. - Vaikuttaako mihkään..

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Uusia määräyksiä. - Vaikuttaako mihkään..

Kirjoittaja Rasputin » 08 Huhti 2010, 21:11

Onko löytynyt varmuutta siihen että onko kaikissa busseissa katti?
Ja millä merkinnällä se löytyy ja mistä?
Voiko asian varmistaa esim katsastus konttorilta...

Kirjoittaja Jukkis » 24 Tammi 2010, 16:48

Kait se täytyy ruuvata killeri paikoilleen :angry: ... ja samalla häviää ne tärkeät 6hv:aa... ???

Kirjoittaja samppi » 25 Joulu 2009, 20:20

Mikäs tossa tyyppikilvessä muuten tarkottaa, notta kissa ois putkessa :P



Edited By samppi on 1261765819

Kirjoittaja 80-1260950050 » 25 Joulu 2009, 16:45

jarim kirjoitti:
Polle kirjoitti:
jarim kirjoitti:
Juuri näin minäkin olen asian ymmärtänyt ja sama koskee Hayabusia ihan ensimmäisestä 1999 mallista lähtien.

Eli siis väännetään vielä, että mäkin ymmärrän. Onko kaikki bussit tyyppihyväksyttyjä ja jos ei niin onko vm 99-01 katillisia vai ei?

PS. Oikeaa vastausta arvostetaan, koska vaikuttaa lähes mahdottomalta sevittää...

Hayabusa on ensimmäisestä mallista lähtien tyyppihyväksytty. Tämä jo rajaa putkistomuutokset siihen että tarvikevaimentimen tulee olla E-hyväksytty nimen omaan Hayabusalle, mikä tahansa E-leima ei käy. Katalysaattori ilmeisesti vasta 2002 lähtien.

Varmuuden välttämiseksi kävisikö joku 99 tai 00 omistaja tavaamassa mitä tyyppikilvessä lukee?

Eli tuo siis tarkoittaa, että laillinen turbottaminen onnistuu vain ja ainoastaan e-hyväksytyllä turbosarjalla!!! Niitähän ei ihan hirveesti löydy....

Kirjoittaja 116-1253685669 » 24 Joulu 2009, 13:11

mitä se e-käytännössä tarkoittaa, noin niinko fysisesti??

papereitahan saa kaiketi tulosteltua, E-koodia stanssattua putkeet, db-killeriä yms. jos tartteis pikkusen oikoa??

taannoin kun faitteria räpelsin, sakemanneista tuli koko onneton valomaski jossa oli e-hyväksyntä paperit mukana.
ei ne paperit kyl kummoset ollu jos nykytekniikalla pikku väärennöksen vastaavista väkästelisi?
luulis olevan kummonenkaan juttu.

Kirjoittaja max69 » 24 Joulu 2009, 12:05

jarim kirjoitti:Katalysaattori ilmeisesti vasta 2002 lähtien.

Varmuuden välttämiseksi kävisikö joku 99 tai 00 omistaja tavaamassa mitä tyyppikilvessä lukee?

Ainakin omasta hakkasin katit pois ja 99 malli kyseessä. Eli aika varmuudella voin sanoa kattien olevan joka mallissa.
Tyyppikilven voin tavata ja kuvata kun tallille pääsen.

Kirjoittaja jarim » 24 Joulu 2009, 10:52

Polle kirjoitti:
jarim kirjoitti:
buslake kirjoitti:Mun nähdäkseni tuo -03 busa on tyyppihyväksytty, joten siihen ei tarvitse katsastaa e-hyväksyttyä putkea. Jos putki ei ole e-hyväksytty et saa sitä millään mittauksilla katsastettua.

Juuri näin minäkin olen asian ymmärtänyt ja sama koskee Hayabusia ihan ensimmäisestä 1999 mallista lähtien.

Eli siis väännetään vielä, että mäkin ymmärrän. Onko kaikki bussit tyyppihyväksyttyjä ja jos ei niin onko vm 99-01 katillisia vai ei?

PS. Oikeaa vastausta arvostetaan, koska vaikuttaa lähes mahdottomalta sevittää...

Hayabusa on ensimmäisestä mallista lähtien tyyppihyväksytty. Tämä jo rajaa putkistomuutokset siihen että tarvikevaimentimen tulee olla E-hyväksytty nimen omaan Hayabusalle, mikä tahansa E-leima ei käy. Katalysaattori ilmeisesti vasta 2002 lähtien.

Varmuuden välttämiseksi kävisikö joku 99 tai 00 omistaja tavaamassa mitä tyyppikilvessä lukee?




Edited By jarim on 1261645115

Kirjoittaja 80-1260950050 » 24 Joulu 2009, 03:30

jarim kirjoitti:
buslake kirjoitti:Mun nähdäkseni tuo -03 busa on tyyppihyväksytty, joten siihen ei tarvitse katsastaa e-hyväksyttyä putkea. Jos putki ei ole e-hyväksytty et saa sitä millään mittauksilla katsastettua.

Juuri näin minäkin olen asian ymmärtänyt ja sama koskee Hayabusia ihan ensimmäisestä 1999 mallista lähtien.

Eli siis väännetään vielä, että mäkin ymmärrän. Onko kaikki bussit tyyppihyväksyttyjä ja jos ei niin onko vm 99-01 katillisia vai ei?

PS. Oikeaa vastausta arvostetaan, koska vaikuttaa lähes mahdottomalta sevittää...

Kirjoittaja Jokimaa » 23 Joulu 2009, 12:18

No noilla pitäisi mennä läpi,mutta tuota perkuleen e:tä ei kai siinä ole,joku muu siinä on tanssattu ja leimattu.Kun kevät koittaa niin mentävä näyttämään,tai olisiko otettava vaimentaja irti ja mentävä talvella,olisiko huono idea???

Yhtä ällikällä ne sitä pönttöä katsoo kuin minä itsekkin!!!:D

Kirjoittaja tilt » 23 Joulu 2009, 10:05

Tyhmä kysymys: Eikö turbotus ole myös pakoputkiston muutosta? Jos kylkeen saa teipata föönin, niin miksei uuden lain mukaan paljon pienempi muutos olisi mahdollista katsastaa? :1087

Kirjoittaja jarim » 23 Joulu 2009, 07:06

buslake kirjoitti:Mun nähdäkseni tuo -03 busa on tyyppihyväksytty, joten siihen ei tarvitse katsastaa e-hyväksyttyä putkea. Jos putki ei ole e-hyväksytty et saa sitä millään mittauksilla katsastettua.
Juuri näin minäkin olen asian ymmärtänyt ja sama koskee Hayabusia ihan ensimmäisestä 1999 mallista lähtien.

Kirjoittaja buslake » 23 Joulu 2009, 00:38

Mun nähdäkseni tuo -03 busa on tyyppihyväksytty, joten siihen ei tarvitse katsastaa e-hyväksyttyä putkea. Jos putki ei ole e-hyväksytty et saa sitä millään mittauksilla katsastettua.

Kirjoittaja tilt » 22 Joulu 2009, 23:20

jarim kirjoitti:
tilt kirjoitti:
jarim kirjoitti:Faktaa kaivataan: onko 1999-2001 mallisissa Hayabusissa katalysaattoria? 2002 tuli lambda mutta liittyneekö mitenkään katalysaattorin olemassa oloon?

Mä olen myös etsinyt tietoa milloin busaan on tullut katalysaattorit. Ei helpolla kyllä tota löydy.

Mua ainakin kiinnostaa onko edes teoreettisia mahdollisuuksia katsastaa USA Yoshimura:n 4-1 rööri. E-leimaa siis ei ole, joten menee mun tulkinnan mukaan metelin mittaushommaksi.

3. Melutason rajoittaminen

A. Tyyppihyväksytyt moottoripyörät
Tyyppihyväksytyn moottoripyörän äänenvaimentimen tulee olla tyyppihyväksytty ja e-merkitty (paitsi siinä tapauksessa, jossa tarvikevaimentimen hyväksyntä on myönnetty ennen e-merkintäpakon voimaantuloa).

Eli sanoisinko että SE SIITÄ...



Muutoskatsastusvelvollisuudesta säädetään ajoneuvolain 61 §:ssä ja ajoneuvojen hyväksynnästä annetun valtioneuvoston asetuksen
(1244/2002) 25 §:ssä. Muutoskatsastusvelvollisuuden edellytysten ei katsota täyttyvän 11 §:n osalta, jos ajoneuvoon vaihdetaan renkaat, jotka eivät edellytä vannemuutoksia tai selvitystä jarrulaitteen tehosta taikka 15§:n 3 momentin muiden kuin c kohdassa tarkoitettujen osanvaihtojen tai 16 §:ssä tarkoitetun vähemmän kuin 10 % moottorin tehon kasvun johdosta taikka jos ajoneuvoon vaihdetaan siihen tarkoitettu alkuperäistä osaa korvaava EY- tai E-hyväksytty varaosakatalysaattori tai -äänenvaimennin.

Eli e-hyväksyttyjä ei tarvitse edes muutoskatsastaa.

Nyt askarruttaa se, että saako Yoshin muutoskatsastettua. Vastaan voi tulla siis joko a) melurajat tai b) päästöt. Jos mun 2003 mopossa on ollut katalysaattori, niin napsahtaa varmasti päästöistä. Jos ei niin melun kanssa on nakkilan kirkon vaiheilla. Olenkohan tulkinnut oikein vaikeaselkoista 16§:ää?




Edited By tilt on 1261516952

Kirjoittaja gsxr » 22 Joulu 2009, 23:13

jarim kirjoitti:Faktaa kaivataan: onko 1999-2001 mallisissa Hayabusissa katalysaattoria? 2002 tuli lambda mutta liittyneekö mitenkään katalysaattorin olemassa oloon?
Tosiaan maahantuojan mukaan vm.2002 on katalysaattori. Rekisteriotteessahan ei ole merkintää katista (ellei se sitte sisälly joidenkin numerosarjojen sisään) mutta jos konttorilla vaativat jonkunlaista maahantuojan teknistä paperi esitettäväksi niin siinä se katin olemassaolo näkyy, maahantuojan mukaan.

Mutua: 2002 ensimmäinen lambda/katti malli. Mutua paremman puutteessa...

Kirjoittaja Dösällä » 22 Joulu 2009, 21:15

Rhead voi vinkata noiden €-merkintöjen ja papereiden hoidossa, tarvittaessa meikäkin voi avustaa... :;):

Ylös