Kirjoittaja 83-1240005952 » 06 Touko 2010, 22:30
Moi,
"aihe" saattaa olla mennyt jo ainakin alkuperäisen asian osalta ohi, mutta omaan K8 busaan laitettiin Samilla viime keväänä PC III USB ja tämän viikon maanantaina sitten otettiin PC pois ja säädettiin ECU asiaankuuluvalla tavalla. Laitan kuvan teho+vääntökäyristä PC vs ECU säätäminen hetimiten ehtiessäni.
Valitettavasti ainakaan käyrien osalta ei kuitenkaan kummoista vertailua voi (suoraan) ilmeisesti tehdä, koska moottorin kierrosluvut mitataan eri paikoista. ECUa säädettäessä kierrokset katsotaan ECUsta, kun taas PC:n säätämisessä busan mittarista (tai jotain, joka tapauksessa eri paikasta eivätkä siis ole samoja ja mittarin mukaiset kierrokset voivat olla Samin mukaan 500 kierrosta pielessä). Eli, ECUn selvästi paremmat käyrät eivät ole todellisuudessa aivan niin paljon parempia, kuin miltä paperilla näyttävät. Huipputeho ja -vääntö lienevät kuitenkin vertailukelpoisia.
[color=#000000]Moi,
"aihe" saattaa olla mennyt jo ainakin alkuperäisen asian osalta ohi, mutta omaan K8 busaan laitettiin Samilla viime keväänä PC III USB ja tämän viikon maanantaina sitten otettiin PC pois ja säädettiin ECU asiaankuuluvalla tavalla. Laitan kuvan teho+vääntökäyristä PC vs ECU säätäminen hetimiten ehtiessäni.
Valitettavasti ainakaan käyrien osalta ei kuitenkaan kummoista vertailua voi (suoraan) ilmeisesti tehdä, koska moottorin kierrosluvut mitataan eri paikoista. ECUa säädettäessä kierrokset katsotaan ECUsta, kun taas PC:n säätämisessä busan mittarista (tai jotain, joka tapauksessa eri paikasta eivätkä siis ole samoja ja mittarin mukaiset kierrokset voivat olla Samin mukaan 500 kierrosta pielessä). Eli, ECUn selvästi paremmat käyrät eivät ole todellisuudessa aivan niin paljon parempia, kuin miltä paperilla näyttävät. Huipputeho ja -vääntö lienevät kuitenkin vertailukelpoisia.[/color]