K8 polttimot ja xenonien laitto - Apua kaivataan...

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: K8 polttimot ja xenonien laitto - Apua kaivataan...

Kirjoittaja 95-1247503041 » 05 Joulu 2009, 19:34

Noita vastaavia parkkivaloja saa esim. motonetistä kun kysyy Osramin CoolBlue tuikkuja. Ostin harrasteautoon kyseiset ja makso just jonkun 7e pari.

- Pasi

Kirjoittaja Nesmit » 05 Joulu 2009, 15:58

Sopi paikalleen...
Tossa kuvatus alkuperäsistä ja korvaavista: ...PARKIT...

Kyllähän noi suht valkosta valoo näyttää (ainakin valkosempaa mitä alkuperäset!) ...XENONIT...
Tosta kuvasta ei nyt paljon parkkeja näe :D




Edited By Nesmit on 1260021692

Kirjoittaja Nesmit » 01 Joulu 2009, 19:49

Polttimot ollu jo hyvän tovin odottelemassa xenoneiden saapumista, täytyy ruuvata viikonloppuna paikalleen niin näkee mimmoset on?
Ton kaupan toimitus toimi 10+ (torstaina tilasin/maksoin ja perjantaina oli polttimot postilaatikossa) :thumbup:




Edited By Nesmit on 1259689810

Kirjoittaja 99-1230486730 » 12 Marras 2009, 15:29

Nesmit kirjoitti:En tiedä mutta mää laitoin tänään tilaukseen tommoset: ...KLOKS...
Saas nähä lähteekö näkö ja sopiiko ees paikalleen :D
Pistäppä infoa sitten kun saat ne :D

Kirjoittaja Nesmit » 12 Marras 2009, 13:40

En tiedä mutta mää laitoin tänään tilaukseen tommoset: ...KLOKS...
Saas nähä lähteekö näkö ja sopiiko ees paikalleen :D

Kirjoittaja 99-1230486730 » 11 Marras 2009, 12:03

Jokos selvyys on parkkien kannasta tullut? Olisi kiva tietää tämäki asia :thumbup:

Kirjoittaja jbusa » 01 Marras 2009, 23:08

Nesmit kirjoitti:No se on tietenkin toinen vaihtoehto, eipä niitä ikänään tarvi... :bulb:
Mutta heittäkääpä nyt joku se polttimon kannan tyyppi jos tiedätte :D

No tietty tiedä mitään :1087 mutta saattaisko kanta olla W 2,1x9,5d?
Eli kliks tämä?
Bussin manuskassa, huoltosellasessa tai varaosaluettelossa ei tosiaan ole kannan tyyppiä eikä ole tullut kaivettua esille, mutta valistunut arvaukseni lienee... ???

edit: eli siis T10 polttimo eli tuo ehdottamasi sopinee...?




Edited By jbusa on 1257109994

Kirjoittaja Nesmit » 01 Marras 2009, 19:31

No se on tietenkin toinen vaihtoehto, eipä niitä ikänään tarvi... :bulb:
Mutta heittäkääpä nyt joku se polttimon kannan tyyppi jos tiedätte :D




Edited By Nesmit on 1257098087

Kirjoittaja RHead » 01 Marras 2009, 19:30

Ei kai sitä parkkia tossa vaiheessa tartte jättää ollenkaan paikolleen?

Kirjoittaja Nesmit » 01 Marras 2009, 19:25

Kysympä tähän kun en viitti avata uutta...

ELI minkämallinen kanta on parkkivaloissa? (12 V 5W x 2)
Mahtaakohan tommoset pitää paikkansa: ...T10 194... ???

Siis kun ruuvaa xenonit paikoilleen niin eihän sitä viitti jättää parkkeja keltasiks :rasberry:

Kirjoittaja 99-1230486730 » 23 Syys 2009, 12:16

Turun seudulla henkilöitä jotka noita on asennellut pyöriinsä? Olisikohan joku heistä mahdollisesti innostunut laittamaan vielä lisääkin, rahallista korvausta vastaan? :kippis:

Kirjoittaja Tomppa » 03 Huhti 2009, 13:35

Moro!

Työvaiheet:
1. Ota tuulilasi irti. Se on kiinni kahdella ruuvilla peilien vieressä.
Jos ei se kumi tule ulospäin, raota varovasti muovia ja se lähtee sisäpuolelle, kun poistat ruuvin.
2. Irrota mittariston alempi suojamuovi, joka on kiinni neljällä klipsulla ja yhdellä ruuvilla.
3. Irrota mittariston ylempi suojamuovi, jossa on myös neljä klipsua. Kun ne on irti, niin mittariston yläpuolella on sauma, josta vaan tiukasti vetämällä ulospäin se suojamuovi lähtee irti. Siinä on muuta klipsi, jotka ei helpolla mene poikki vaikka netää kovempaa ulospäin.
4. Irrota siinä vilkkujen päällä olevat sivumuovit, niin saat tilaa asennella sen ballastin ja johdot piiloon. On parilla ruuvilla molemmat kiinni.
5. Irrota mittaristo. Se on parilla kirkkaalla ruuvilla alareunasta kiinni. Yläreunasta se lähtee varovasti vetämällä kun ruuvit on irti. Irrota johto ja nyt sinulla on esteetön pääsy valoihin ja johtoihin. Tarvittaessa ota etulokarin yläpuolella oleva musta suojamuovi irti. Siinä on x kpl muoviklipsuja, jotka saattaa hajota irrotettaessa...

Juotin ja suojasin kutistesukalla ballastin johtoihin apikoliittimet, jotka sopivat alkuperäiseen valoliittimeen. Näin ei tarvinnut katkoa johtoja, eikä tehdä mitään virityksiä.
Ballastin laitoin kuskista katsottuna oikean vilkun päälle kiinni nippusiteillä. Samoin niputtelin johdot nippusiteillä, ettei ota kiinni katteisiin. Pitkää valoa en toistaiseksi vaihtanut, mutta katotaan syksymmällä... :)

Työtä meni max. pari tuntia ja helppo homma! :bulb:




Edited By Tomppa on 1238755007

Kirjoittaja 99-1230486730 » 03 Huhti 2009, 07:40

Näytti PetriK:n aiheesta löytyvän vastaukset ekaan kysymykseen. Linkki

E: Eli lyhyt H7 ja pitkä H9




Edited By cck on 1238733736

Kirjoittaja 99-1230486730 » 03 Huhti 2009, 07:10

Tervehdys hyvät busanistit,

Apua vaille seuraavissa asioissa:
Mitkä on poltinkannat k8 busassa, lyhyellä ja pitkällä?
Tarviiko mittaristo purkaa asentaessa, vai mikä on helpoin tie onneen? :D
Ne jotka näitä on asennellut niin kuinka kauan projektissa on kestänyt about?
Jotkut asennuttanut josain liikkeessä?
Itse kun olen vähä tällänen hermoheikko noitte pikku näpräysten kanssa niin hyvä vähän koittaa infoa saada kaikkiin vaihtoehtoihin :oho:

En löytänyt kyseisestä aiheesta mitään searchilla, ehkä en vaan osannut tai sitten ei ole..

Ylös