Akun lataus

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Akun lataus

Kirjoittaja Jaku » 22 Elo 2005, 19:06

No nyt on mullakin latausongelmia, jännite tippuu alle 12V ku on valot päällä ja vaikka antaa hanaa.. :wtf: Onko se vika sitte siinä säätimessä?

Kirjoittaja MGa » 16 Elo 2005, 00:24

ksthb kirjoitti:Hmm.. oletkos tarkistanut/tinannut akku kaapeleiden liittimet ???
onkos niillä tapan irrota niil kaapelil? Ei navat ainakaa näyttänäy hapettuneilt.. Vois kaikki liittimet käydä viäl läpi mut kuiteski ku ei lataa ku tyhjäkäynnil..

Kirjoittaja 107-1089231881 » 16 Elo 2005, 00:21

Hmm.. oletkos tarkistanut/tinannut akku kaapeleiden liittimet ???

Kirjoittaja 70-1085386739 » 15 Elo 2005, 12:19

Markka-aikaan jenkki hinnat sai suomi-hinnoiksi kun pisti nollan jenkkihinnan perään ja vaihtoi taallat markoiksi. Nykyään taala-hinta kerrotaan kahdella ja muutetaan euroiksi. Ko. muutos tapa on toiminut ainakin tähän astissa orig. osa hinta- tiedusteluissani aika hyvin. :offtopic:

Kirjoittaja jarim » 15 Elo 2005, 12:10

Fastm8 kirjoitti:
jarim kirjoitti:Service manualista kohdasta 7-10 löytyy ohjeet tuon jännitteensäätimen tarkistamiseen. Uudella hinta lienee jossain 150€ tietymillä, veikkaisin. Ainakin jenkeissä hinta on $140. Tilausnumero 32800-33E20...

Jos jenkeissä ko. säädin on $140, niin mitä luultavammin ko. säädin on silloin Suomessa uutena n. 280€. :shocked:
Itseasiassa aika useille osille hinta on täsmännyt kun pistää vähän extraa ja muuttaa vaan dollarin merkin euroksi... ???

Kirjoittaja 70-1085386739 » 15 Elo 2005, 11:35

jarim kirjoitti:Service manualista kohdasta 7-10 löytyy ohjeet tuon jännitteensäätimen tarkistamiseen. Uudella hinta lienee jossain 150€ tietymillä, veikkaisin. Ainakin jenkeissä hinta on $140. Tilausnumero 32800-33E20...

Jos jenkeissä ko. säädin on $140, niin mitä luultavammin ko. säädin on silloin Suomessa uutena n. 280€. :shocked:

Kirjoittaja jarim » 15 Elo 2005, 10:29

MGa kirjoitti:Nii osaako joku neuvoo vai ostanko uuden laturin, akun, jännitteesäätimen ja uuden Busan :D
No ei sentää onks vinkkkii?
Service manualista kohdasta 7-10 löytyy ohjeet tuon jännitteensäätimen tarkistamiseen. Uudella hinta lienee jossain 150€ tietymillä, veikkaisin. Ainakin jenkeissä hinta on $140. Tilausnumero 32800-33E20...

Kirjoittaja MGa » 14 Elo 2005, 17:18

Nii osaako joku neuvoo vai ostanko uuden laturin, akun, jännitteesäätimen ja uuden Busan :D
No ei sentää onks vinkkkii?

Kirjoittaja MGa » 13 Elo 2005, 17:59

böltsi kirjoitti:kyllä yasan akkujakin saa alle satkun esim.stormilla joku tarvike akku 58€.
tuskin vika on siinä akussa vaan siinä jännitteensäätimessä...

Kirjoittaja böltsi » 13 Elo 2005, 17:07

kyllä yasan akkujakin saa alle satkun esim.stormilla joku tarvike akku 58€.

Kirjoittaja MGa » 13 Elo 2005, 15:42

Mullaki iski nyt semmonen juttu et eipä jaksanu ku pikkasen pyörittää starttii ja sit heitti taas mittarit "kaakkoon" ja olipa jossain vaihees kellonki nollannu.
No sain just ja just työntämäl ja starttii sahaamal käymään.
Mittasin et mopo sammuksisi virrat pois akusta 12,0V
Sit käymään tyhjäkäynnil n.1250rpm näytti 13,4V sit ku hipas kaasuun ni tipahtiki heti 12,4V eikä noussu vaik oli kuin paljon kierroksii!
Onkos nyt sitte joku jännitteensäädin mäsänä? Aika perseest jo o meinaan mul oli CBR600F2:ssa sama juttu ja Honta original parts oli semmonen 250ekuu...
Mitäs ne bussis maksaa ja läytyyks käytettyi(kestääkö nekää) tai jotai tarvikkeit?

Kirjoittaja jokkebusa » 08 Kesä 2005, 14:12

...jos uutta patteria mielit busseen, niin muista että et osta FINNSTARTIN valmistamaa ainakaan, vaikka sopiikin mittojensa puolesta paikoilleen. Eli kaiketi orggisenakin kelpuutettu Yasan akku taitaapi jäädä ainooksi kelvolliseksi vaihtoehdoksi.
Finnstartissa on nääs vain 8A tehoja, kun Yasassa on 9.5A. Silti kataloogi kääntää sen bsseen sopivaksi. Ja noi 1.5 ämpäriä tekee just sen, että startille virtaa jotenkuten piisaa, vaan eipäs enää sytkälle ja puolille. Melkoista sahaamista meinaan oli kun tota Finnivalmistetta kahteenkin kertaan ( sain yhen kerran akun takuuna nääs, se ekakaan ollu käytössä ku puolvuotta jotenkin toimivana....) bussessa yritin soveltaa sen Yasan tilalle !

Kirjoittaja 116-1117441574 » 08 Kesä 2005, 11:15

Busapappa kirjoitti:Kyllä se pitäis jo tyhjäkäynnin jälkeen nousta.Oisko jännitteensäätäjässä vika?Jos se laturi nekkuilee,sen jännitteen pitäis alkaa melko nopeasti laskemaan,ku laitat valot päälle.Ei se yleensä kuormaa kestäisi.
Mittasin pari päivää sitten tasasuuntaajan huolto-oppaan sivulla 7-10 olevien ohjeiden mukaisesti. Tasasuuntaaja näyttäisi toimivan vain osittain, sillä sain arvot vain ensimmäiselle rivulle. Kaikki muut näyttivät "ääretöntä".

Kirjoittaja 66-1108300720 » 31 Touko 2005, 23:48

Kyllä se pitäis jo tyhjäkäynnin jälkeen nousta.Oisko jännitteensäätäjässä vika?Jos se laturi nekkuilee,sen jännitteen pitäis alkaa melko nopeasti laskemaan,ku laitat valot päälle.Ei se yleensä kuormaa kestäisi.

Kirjoittaja 116-1117441574 » 31 Touko 2005, 13:45

Timppa kirjoitti:mittaamassa: Kone sammuksissa 12,66v, tyhjäkäynnillä n.1000rpm 13,00v, kierrosten nosto 1000->1500rpm nosti jännitteen 14,8v:iin, eikä se siitä enää muuksi muuttunut

Kävinpä tänään mittaamassa tuon jännitteen. Ei kohonnut yli 13 voltin, vaikka miten kierrätti konetta. Mistä voisi alkaa etsiä vikaa? Laturi sökönä?

Ylös