Kirjoittaja fiderjo » 02 Elo 2009, 21:31
Tuli heitetyä Busalla 4.000 km lenkki Sweduissa ja Norjassa. Kakki meni hyvin Fauniin asti jossa iski merkillinen vika. Kone alkoi sammuilemaan kuumana aina kun jarrutti. Kylmänä ei alusa mitään oiretta. Vikaa yritettiin jäljittää sekä Falunin että Ludvikan Suzuki pajojen tietäjien kanssa ensin sähkövikana. Ei mitenkään mahtunut palloon että keulan pieni niiaus olisi polttoaineen syöttöön vaikuttanut. Lopulta jäljelle ei jäänyt kuin liemen saanti kun kaikki muut paikat (anturit, liittimet ...) oli käyty läpi ja vika ei poistunut. Kiitos Foorumin väelle jolta sain useita vinkkejä !!!
Ruotsista vaan ei löytynyt tiivistesarjaa ja siksi en arvannut ottaa pumppua paloihin. Ei kun keula takaisin Tukholmaa kohti. Matka kuitenkin hyytyi paljon ennen (ensi oireista totaalseen hyytymiseen n. 300 km) ja ystävällisen BMW pajan kavereilta sain työkaluja lainaksi jotta sain pumpun auki. Sieltähän se syy löytyi, itse iso paperi suodin ei ollut tukossa mutta pumpun sisällä olevat verkkosihdit (3 kpl) punaisen ruskean möhjon tukkimat. Sihdit lähti huuhtelemalla auki ja onneksi pajalta löytyi WURTH:n O-rengas satsi josta onneksi löytyi sopiva O-rengas avatessa rikkoutuneen tilalle (onneksi olivat polttoanetta kestävästä materiaaista, tarkastin Suomen wurth:ltä). Pumppu nippuun ja kone toimi taas kuin junan vessa. Ei kun keula takaisin Geirangeriin, pelasi loppumatkan kuin ihmisen mieli. Reissulla tuli käytyä melkein 2.000:ssa metrissä.
Ludvikan Suzuki sai maahantuojalta tiedon että -99 busien tankkien maalauksessa ei polttoainetankin alapuolen aukkoja peitetty ja tankin sisäpuolelle pääsi maalia joka kuulemma lähtee liikeelle vasta vuosienkin jälkeen. Tämä selittää sihdeistä löytyneet smägän punaisen värin.
[color=#000000]Tuli heitetyä Busalla 4.000 km lenkki Sweduissa ja Norjassa. Kakki meni hyvin Fauniin asti jossa iski merkillinen vika. Kone alkoi sammuilemaan kuumana aina kun jarrutti. Kylmänä ei alusa mitään oiretta. Vikaa yritettiin jäljittää sekä Falunin että Ludvikan Suzuki pajojen tietäjien kanssa ensin sähkövikana. Ei mitenkään mahtunut palloon että keulan pieni niiaus olisi polttoaineen syöttöön vaikuttanut. Lopulta jäljelle ei jäänyt kuin liemen saanti kun kaikki muut paikat (anturit, liittimet ...) oli käyty läpi ja vika ei poistunut. Kiitos Foorumin väelle jolta sain useita vinkkejä !!!
Ruotsista vaan ei löytynyt tiivistesarjaa ja siksi en arvannut ottaa pumppua paloihin. Ei kun keula takaisin Tukholmaa kohti. Matka kuitenkin hyytyi paljon ennen (ensi oireista totaalseen hyytymiseen n. 300 km) ja ystävällisen BMW pajan kavereilta sain työkaluja lainaksi jotta sain pumpun auki. Sieltähän se syy löytyi, itse iso paperi suodin ei ollut tukossa mutta pumpun sisällä olevat verkkosihdit (3 kpl) punaisen ruskean möhjon tukkimat. Sihdit lähti huuhtelemalla auki ja onneksi pajalta löytyi WURTH:n O-rengas satsi josta onneksi löytyi sopiva O-rengas avatessa rikkoutuneen tilalle (onneksi olivat polttoanetta kestävästä materiaaista, tarkastin Suomen wurth:ltä). Pumppu nippuun ja kone toimi taas kuin junan vessa. Ei kun keula takaisin Geirangeriin, pelasi loppumatkan kuin ihmisen mieli. Reissulla tuli käytyä melkein 2.000:ssa metrissä.
Ludvikan Suzuki sai maahantuojalta tiedon että -99 busien tankkien maalauksessa ei polttoainetankin alapuolen aukkoja peitetty ja tankin sisäpuolelle pääsi maalia joka kuulemma lähtee liikeelle vasta vuosienkin jälkeen. Tämä selittää sihdeistä löytyneet smägän punaisen värin.[/color]