öljyt

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: öljyt

Kirjoittaja finvalp » 03 Touko 2015, 18:57

Laitoin Shellin öljyt ja tosi hyvin vaihteet nasahtelee castroliin verrattuna . Ihanälytön ero kytkeytymisvarmuudessa . Suosittelen . Ei rusahtele vaihteet .
Drag race porukoille kiitokset

Kirjoittaja jarim » 02 Touko 2015, 11:14

Käytä se kytkinkoppa auki ja tarkista kytkinjousien tornien kiinnitys.

Kirjoittaja emppu » 02 Touko 2015, 09:38

Kyllä se kytkin silmämääräisesti varmaan sen 3 mm liikkuu (kokeilla ihan mitata). Kahvakin tuntuu normiponnekkaalta, eikä pumppaaminenkaan auta. Kokeilen päivemmällä kuitenkin ilmata varulta, jos ilmavaivoja sairastaisi.
Busaa ei ole tarvinnut toiselta poskelta vielä kertaakaan aukoa etuhammasrattaan lohkon, kuin kytkimen lohkonkaan suhteen. Viattomasti vain öljynvaihdoilla ym huolloilla mennyt.

Kirjoittaja jarim » 02 Touko 2015, 07:44

Kyllä tuo 3.8mm on lähempänä totuutta. :)

Kirjoittaja Heksa » 02 Touko 2015, 07:41

olisko vaan pinttynyttä paskaa työntötangossa (rattaan edessä olevassa) on aika heiveröinen osa se missä kytkimen työsylinteri kiinni Antaisko niin paljon periksi?
tai pahimmassa tapauksessa jo lohjennu jostain

onko ikinä ollut irti poski / eturatas?

Kirjoittaja suihkukone » 01 Touko 2015, 23:55

Kujo kirjoitti:Suihkukoneelta hyvä vinkki, MUTTA mahtaakohan tuo 10mm olla pikkasen liikaa, jos oikein muistan, niin avauma olisi normaalisti n.3,8mm luokkaa. Mitattuna siis painelevystä, jota öljykorkista ei taida nakyä.
saattaapihan tuo 10mm olla liian paljon, mutta reilusti liikkuu kuitenki,että silmin huomaa selvästi.

Kylläkait se korkin aukosta näkyy, kun ite kattelin ja etin toista ongelmaa viime kesänä.

Kirjoittaja Kujo » 01 Touko 2015, 23:49

Suihkukoneelta hyvä vinkki, MUTTA mahtaakohan tuo 10mm olla pikkasen liikaa, jos oikein muistan, niin avauma olisi normaalisti n.3,8mm luokkaa. Mitattuna siis painelevystä, jota öljykorkista ei taida nakyä.

Kirjoittaja suihkukone » 01 Touko 2015, 21:29

Otappa se öljyntäyttökorkki auki ja painele kytkinkahvaa edestakaisin niin tuon täyttökorkin reiästä pitäs näkyä liikkuuko kytkinpakka(pakan kansi) edestakaisin...jotaki ~10mm pitäs liikkua.
Jos liike <5mm ni irrotus rupiaa olemaan arveluttavaa.

Jos liikkuu hyvin ja ~10mm niin vika luultavimmin muualla, kuin kahvan ja kytkimen "tangon" välillä.




Edited By suihkukone on 1430509923

Kirjoittaja emppu » 01 Touko 2015, 18:13

Kiitos osviitoista.
Mitään muuta ei Busalle tehty, sehän tässä just pisti ihmettelemään.
Kytkimelle olen odotellut nestevaihto hommia jo vuosikausia, tullut sen verran luettua tätä foorumia, mutta mitään sille tarvinnut tehdä.

Kytkin se on aivan normin tuntuinen, ja tuntuu toimivan ok?pitäneekö kuitenkin kokeilla varmuuden vuoksi ilmata sitä, jos vaikka auttaisi.
Kumma homma, kun ajamalla Busan öljynvaihto paikalle ajoin, ja uusilla öljyillä ei sitten ajettukaan.

Busa seisoi kylläkin muutaman päivän, ennenkuin uusilla öljyillä kokeilin. Oisko ilma ongelmat mahdollisesti tulleet.
Mitä ne jutut jumiutuneista kytkintä käyttävistä tangoista on?

Kirjoittaja Jone » 01 Touko 2015, 15:30

Castrol 10W-50 täysynteettinen on oikein sopiva öljy Busaan. Olen käyttänyt omissa pyörissäni vuosien ajan. Tällä, jos jollakin laatikko ja kytkin toimii sulavasti, tosin monella muullakin. Jos ykkönen ei mene silmään, kokeile ottaa uusiksi vapaan kautta ja kytkin ylös. Voihan olla, että ohuemmalla öljyllä on menee vaihde paremmin päälle, kun pyörä ei ole liikkeessä. Ajossa tuskin eroa huomaa.

Kirjoittaja Kujo » 01 Touko 2015, 15:27

Eipä ole öljyn vika, 10-50 castrol, aivan kuten muutkin merkit, toimii vallan mainiosti busassa. Mitäs muuta tuli tehtyä öljynvaihdon yhteydessä, kuullostaa siltä että kytkinnesteen seassa on ilmaa tai joku vikaa työsylinterin tienoilla...

Kirjoittaja emppu » 01 Touko 2015, 13:27

Vaihdetta kun yrittää silmään rolisee vaan, eikä mene silmään niin millään vaan sammuu.

Neuvoista kiittäen!

Kirjoittaja emppu » 01 Touko 2015, 13:25

Moro Bussilaiset

Sanokaatte, onko Busa noin kranttu öljyistään. Aikaisemmin olen ajanut Castrolin 5w 40. Olen ollut suht tyytyväinen toimintaan. Kytkintä on joutunut hiukan aikaa joutunut seisottaan pohjassa, ennen kuin ykkönen mennyt silmään ok, tähän olen siis tottunut.

Nyt vaihdoin uudet öljyt koneeseen, ja jälkeenpäin huomasin olevan hieman eri Castrolin 10w 50. Noh ohjekirjahan myöntyy tuohonkin öljyyn ja oli vielä pirun kallistakin. Nyt ei kuitenkaan ykkönen mene ollenkaan silmään, vaikka pumppaa ja odottaa, mutta ei????

Kytkinkahvan toiminta on aivan normaali, tuntuu sen puolen toimivan ok.

Onko muilla kokemusta moisesta, harmittaa, kun hyvät & kalliit ölljyt tuli laitettua, mutta uusiksi taitaa mennä.

Onko muilla esittää niksiä asialle. Voiko kytkimen jousien mahdollinen löystyminen tehdä tätä, tästäkin on tullut luettua??


Nyt Busa 2009 ajettu vain 16800km. :musik

Kirjoittaja jarim » 30 Touko 2014, 09:37

Kirjoittaja mkk99 » 29 Touko 2014, 16:44

Onko hyvää ja halpaa öljyä olemassakaan ? MP-Motox 10W-40 4T-Synt 5 L :tapu:
Kannattaako edes kokeilla ?

Juu tietenkin suodatin on myös vaihtolistalla.




Edited By mkk99 on 1401371118

Ylös