Tyhjäkäynti on olematon, tai no - 4000 kierrosta ja siitä ylöspäin

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Tyhjäkäynti on olematon, tai no - 4000 kierrosta ja siitä ylöspäin

Kirjoittaja villeh » 19 Syys 2009, 12:48

Hommakin selkeni, kun asiaan oikein vihkiytyi...
Pientä läppien muokkausta, ja taas homma toimii... Vika oli läpän muodossa, ei muualla:)

Kirjoittaja jarim » 15 Syys 2009, 23:46

villeh kirjoitti:Ok pitää tarkistaa, mistä vaan johtuu sit ihan sikarikkaalla käyminen??? siis oikeesti on aika tummaa pöllyä mitä tulee putkesta, ja kirvelee ihan huolella silmiä...
Tyhjäkäynnillä alipainetta pitäisi olla 50 tietymillä. Tuolla alueella IAP kartalla bensa-arvot on jossain 50 tietymillä. Jos alipainetta 20 niin bensa-arvot 80 tietymillä --> varmasti on paksulla. Vai oletko säätänyt tuota tyhjäkäyntialuetta vakiosta?

Kirjoittaja villeh » 15 Syys 2009, 22:07

Ok pitää tarkistaa, mistä vaan johtuu sit ihan sikarikkaalla käyminen??? siis oikeesti on aika tummaa pöllyä mitä tulee putkesta, ja kirvelee ihan huolella silmiä...

Kirjoittaja vikkelä » 15 Syys 2009, 21:42

Minulla teki ihan samankaltaisen ilmiön kun 1.5bar paineella lensi painekotelo, ruiskurunkot taivaan tuuliin....

Itse ainakin huomasin 1 sylinterin läppien irronneen itse rungosta, vaikka painemittarilla synkkaus näytti olevan ok niin mekaanisesti mitattuina läpät oli ihan missä sattuu.

Kun kaikki läpät viritteli kohdalleen (mittaliuskoilla) ja katsoi mittarilla synkkaan ja sääti sitten keskeisyydet kohdalleen, rupesi minullakin tuo tyhjäkäynti ruuvi osumaan pohjaan.

Kirjoittaja 107-1089231881 » 15 Syys 2009, 21:41

Vika läppien asennuksessa, pienikin virheellinen läpän asento aiheuttaa kuvattuja ongelmia.
Pikainen ohje asennukseen: pura ruiskurunko 4 osaan, keskitä läppä (esim alipaine testerin avulla) tiiviiksi, kiristä ja lukitse kiinnitys ruuvit. (Tee sama 3 muullekkin)
Kasaa läppikset, synkkaa karkeasti rakotulkin avulla.
Paketti kiinni, kone käyntiin ja hienosäädä synkat...

Kirjoittaja villeh » 15 Syys 2009, 21:38

-Artsi- kirjoitti:Onko satavarmasti kaikki letkut kiinni ok / letkustot ehjiä? Käy ne läpi huolella, kone saa jostain ilmaa jos kierroksia pitää yllä.
Jollei löydy vuotoa niin lainaa jostain ehjä ruiskurunko ja testaa sillä toimiiko tyhjäkäynti. Jos ruutta saanut kipeää, onko halkeama jossain?
Letkut ois kyl tarkistettu, ja sekin et ottaa letkun irti jostain alipaineverkosta, niin heti huomaa alipainemittarissa...
Toisaalla pyörän omasta mapista kun ottaa letkun irti, niin sit toimii noin 1700 kierroksella... eli vähän niinku tosiaan bensaa sais liikaa, käy tosi raskaasti...

Kirjoittaja -Artsi- » 15 Syys 2009, 21:20

Onko satavarmasti kaikki letkut kiinni ok / letkustot ehjiä? Käy ne läpi huolella, kone saa jostain ilmaa jos kierroksia pitää yllä.
Jollei löydy vuotoa niin lainaa jostain ehjä ruiskurunko ja testaa sillä toimiiko tyhjäkäynti. Jos ruutta saanut kipeää, onko halkeama jossain?

Kirjoittaja villeh » 15 Syys 2009, 21:11

Joo eli läpät otti kipeetä, ja vääntyivät. Uudet on vaihdettu, ja no nyt sit on tyhjäkäynti tosiaan aika korkee, ja on synkattu alipainetta on noin 20.
Tallissa kun käytetty, niin käy sika rikkaalla, ja map anturikin on vaihdettu, ei sekään auttanut,
Ainut mikä on jäänyt mahdolliseksi omasta mielestä, että viimoinen flashaus ei ole mennyt ihan putkeen, ja on jättänyt sit jostain syystä rikkaalle, mopoa siis flashattiin kerran viel kun läpät vääntyivät, ei vaan ajettu sen jälkeen..
Onko kellään mitään hyviä ideoita asian suhteen??
Se on tiedossa että runko on kiertynyt jostain vähän, mutta läpät tosiaan saatiin synkattua..
Ja toinen huomion arvoinen seikka et nopean joutokäynnin säätö ei yletä enää mihinkään kiinni...
IDEOITA??

Ylös