Kirjoittaja jenina » 15 Loka 2009, 17:18
Painopisteen tuonti lähemmäs maata tarkoittaa toisaalta, että muutos ajolinjassa ( ohjausliike ) siirtää ajolinjan nopeammin painopisteen toiselle puolelle. Nopeissa kallistuksissa pyörästä tulee ketterämpi, "herkempi ohjaukselle" , "tarkempi ajettava". Jos tasapainoilee metrin pituista puukeppiä etusormen päässä pystyssä, ja sen jälkeen koittaa tehdä samaa puolet lyhemmällä ja saman painoisella rautaputken pätkällä, niin oivaltaa, mihin "suuntaan" vie tuntumaa mopon madaltaminen.
Edited By jenina on 1255637201
[color=#000000]Painopisteen tuonti lähemmäs maata tarkoittaa toisaalta, että muutos ajolinjassa ( ohjausliike ) siirtää ajolinjan nopeammin painopisteen toiselle puolelle. Nopeissa kallistuksissa pyörästä tulee ketterämpi, "herkempi ohjaukselle" , "tarkempi ajettava". Jos tasapainoilee metrin pituista puukeppiä etusormen päässä pystyssä, ja sen jälkeen koittaa tehdä samaa puolet lyhemmällä ja [u]saman painoisella[/u] rautaputken pätkällä, niin oivaltaa, mihin "suuntaan" vie tuntumaa mopon madaltaminen.[/color]
Edited By jenina on 1255637201