Ecueditor 2.0 prerelease - ...löytyy täältä...

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Ecueditor 2.0 prerelease - ...löytyy täältä...

Kirjoittaja busajasa » 22 Kesä 2010, 22:02

Laitetaan nyt tännekkin.

Ecueditor on ottanut seuraavan askeleen kohden OpenSource SW kehitystä.
Lähdekoodi on siirretty www.bitbucket.org palveluun ja tuonne on käynnistetty julkinen Ecueditor repository. Kuka vaan voi ladata koodin itselleen tuolta.
Koodi on myös strukturoitu uudelleen jakaen lähdekoodi alihakemistoihin. G1, G2, Bking, Common ja joitain muita foldereita löytyy nyt uudesta rakenteesta.
Rakenteen uudelleen jakoon liittyy myös vastuunjaot seuraavasti:

G1 = JaSa (busajasa)
Bking = jkwool
loput (G2 & Common etc) = PetriK

Edellä olevilla on oikeudet muuttaa, lisätä ja poistaa koodia omalla alueellaan. Täten jos joku muu haluaa contribuoida muutoksia olmassa olevaan lähdekoodiin, edellä mainitut henkilöt voivat sen viedä omalla alueellaan olevaan "tuotantohaaraan".
Lisää oikeuksia jaetaan sen mukaan kun contribuuttoreita tulee mukaan. Lukuoikeudet siis on jo kaikilla valmiina.

Bitbucketista löytyy myös issues tool jolla löydetyt viat ja jatkokehityskohteet pyritään hallitsemaan.
Eli kaikki, joita EcuEditor jatkokehitys kiinnostaa nyt mukaan ja matkaan seuraamaan ja jatkokehittämään.

http://bitbucket.org/ecueditor/ecueditor/

Kirjoittaja 106-1251057001 » 13 Touko 2010, 22:13

Jos vaikka kertoisit missä itse vaikutat niin helpottaisi. Minäkin voin tuon suorittaa Helsingissä, jos vain hankit ja asennat itse 2 vaadittavaa piuhanpätkää ecun liittimeen. Jarim näitä kuulemma myy ;)

Kirjoittaja purzzi » 13 Touko 2010, 22:08

jarim kirjoitti:
purzzi kirjoitti:Kiinnostais saaha nuo turhat rajoittimet pois tuosta omasta k8:sta!!!
...oisko lauantaina 22.5 missään päin suomea mahdollista suorittaa tuo toimenpide? ???

Kempeleessä onnistuu edelleen. :)

No hitsi!! Jos kelit kutakuinkin kohdallaan,ni vois ton kauden avauksen suorittaa sit Kempeleen kautta koukaten... :D
Otan yhteyksiä ens`viikolla, jos ei ilmaannu ketään, joka moista toimenpidettä pystys lähempänä suorittamaan.

Kirjoittaja Jaakko » 13 Touko 2010, 17:20

purzzi kirjoitti:Kiinnostais saaha nuo turhat rajoittimet pois tuosta omasta k8:sta!!!
ei ihan aiheeseen liittyvä mut missä kohtaa tuo rajoitin iskee? millä kierroksilla? mittari on ollu pohjassa jo kauan...

Kirjoittaja jarim » 13 Touko 2010, 16:02

purzzi kirjoitti:Kiinnostais saaha nuo turhat rajoittimet pois tuosta omasta k8:sta!!!
...oisko lauantaina 22.5 missään päin suomea mahdollista suorittaa tuo toimenpide? ???
Kempeleessä onnistuu edelleen. :)

Kirjoittaja purzzi » 13 Touko 2010, 15:00

Kiinnostais saaha nuo turhat rajoittimet pois tuosta omasta k8:sta!!!
...oisko lauantaina 22.5 missään päin suomea mahdollista suorittaa tuo toimenpide? ???

Kirjoittaja PetriK » 31 Maalis 2010, 17:39

Luvut ei ihan täsmää aina koska:
- ECU laskee lähimpien solujen "keskiarvoja" (intepolointi lienee oikea termi)
- Koneen lämmitessä käytetään eri arvoja, ns käynnistysrikastusta ja käynnistysennakkoa

Kirjoittaja 75-1187156395 » 31 Maalis 2010, 15:49

Nyt vasta sain aikaseks kokeiltua ecueditorilla säätöä jakkaralla.

Iso :respekt: ja :bowdown: tekijälle/tekijöille !

Engine data ruudussa näkyvä syt.ennakko ei täsmää ign.tablen lukuihin. Onko tablen luvut jotain muutaku todellinen ennakko asteina?




Edited By Kake1 on 1270039851

Kirjoittaja Snowman » 09 Joulu 2009, 21:37

SasaK8 kirjoitti:Olisiko jossain näillä sivuilla olemassa tai sitten saatavissa lyhyesti ECU-projektin (Gen2) statusinfoa for dummies -muodossa? Eli, lähinnä kiinnostaa se, onko softa saatu kohtuudella testattua ja bugit (oliko niitä) poistettua, niin että tavallinen mopoilija voi viedä pyörän huoletta keväällä Sami V:lle ja saada takaisin rajoittimista vapaan ym. mopon? Mulla ei siis ole ainakaan vähäään aikaan käyttöä turbo/kaasuvirityksen hienouksille.....

Onko tässä joku perussetti, mitä rajoittimien poiston lisäksi tehdään (ainakin sytytyksen säätö on mainittu) / kannattaa tehdä (ja jos jaksaa selittää, miksi kukin juttu tehdäään, niin aina parempi)? Löytyyykö Yoshimuran R-77 4-2-1 putkelle jokin valmiskartta/oja, vai täytyykö homma tehdä kokonaan ns. käsityönä?

Ilmeisesti ECUn saa helposti palautettua ns. vakioasetuksiin, jos sellaiseen on tarvis?

Perustavoitteena saada 300km/h rikki ensi kesänä. Nyt käytössä Samilla säädettynä PCIII(USB).
Kyllä se säätöihin saadaan joko etelässä Samin pajalla tai täällä pohjoisessa TT-motorsportin pajalla. :)
Peli muuttui paljon mukavammaksi kun otti rajoittimet pois iha vakioputkillakin.. noista paikoista kysymällä saat tietää onko karttoja valmiina mihin putkikokoonpanoihin.Hienosäätö on sitten mopotin kohtainen.

Kirjoittaja 83-1240005952 » 03 Joulu 2009, 10:56

Olisiko jossain näillä sivuilla olemassa tai sitten saatavissa lyhyesti ECU-projektin (Gen2) statusinfoa for dummies -muodossa? Eli, lähinnä kiinnostaa se, onko softa saatu kohtuudella testattua ja bugit (oliko niitä) poistettua, niin että tavallinen mopoilija voi viedä pyörän huoletta keväällä Sami V:lle ja saada takaisin rajoittimista vapaan ym. mopon? Mulla ei siis ole ainakaan vähäään aikaan käyttöä turbo/kaasuvirityksen hienouksille.....

Onko tässä joku perussetti, mitä rajoittimien poiston lisäksi tehdään (ainakin sytytyksen säätö on mainittu) / kannattaa tehdä (ja jos jaksaa selittää, miksi kukin juttu tehdäään, niin aina parempi)? Löytyyykö Yoshimuran R-77 4-2-1 putkelle jokin valmiskartta/oja, vai täytyykö homma tehdä kokonaan ns. käsityönä?

Ilmeisesti ECUn saa helposti palautettua ns. vakioasetuksiin, jos sellaiseen on tarvis?

Perustavoitteena saada 300km/h rikki ensi kesänä. Nyt käytössä Samilla säädettynä PCIII(USB).

Kirjoittaja jarim » 31 Loka 2009, 08:20

Kake1 kirjoitti:Onkos tuo lämpö (CLT)arvo mitä yksikköä? Vai vaan joku selittämätön arvo? Ei tunnu istuvan celsiukseen eikä fahrenheitteihin.

Kartan luvutkin näky läppärillä niinkun pitääki, tässä pöytäkoneessa vaan sekoili joku jotain.

Saako Engine data ikkunan lukuja mitenkään isommaksi, TPS yms.? Siis suurempi kokoisiksi näytöllä.
EU kartta pitää olla ladattuna, silloin näkyy celsiuksina.

Fixattu on kenttien koot, ei voi muuttaa. Mutta katsotaan talven aikana jos siihen dataikkunaan saisi tehtyä jotain muutoksia...

Kirjoittaja 75-1187156395 » 30 Loka 2009, 20:26

Onkos tuo lämpö (CLT)arvo mitä yksikköä? Vai vaan joku selittämätön arvo? Ei tunnu istuvan celsiukseen eikä fahrenheitteihin.

Kartan luvutkin näky läppärillä niinkun pitääki, tässä pöytäkoneessa vaan sekoili joku jotain.

Saako Engine data ikkunan lukuja mitenkään isommaksi, TPS yms.? Siis suurempi kokoisiksi näytöllä.

Kirjoittaja jarim » 18 Loka 2009, 21:38

Kake1 kirjoitti:Kokeilin eri resoluutioilla, ei vaikutusta.

Saako duty cyclen näkymään jostain?

Ecueditor 2.0:sta File - New K2-K7 perus mapin kun tekee niin kertoo malliksi USA:n, mistäs saa EU kartan?
EU kartta Täältä?

Onko mappien jaolle olemassa joku paikka jo?

Onko ECUn flashaus miten riskialtista, eli jos joku menee flashauksen aikana pieleen, pystyykö flashaamaan uudestaan vai onko ECU entinen jos kirjotus ei onnistu kerralla?
En usko että resoluutiolla on vaikutusta, lähinnä jos olet muuttanut jotain fonttien oletuskokoa tms?

Korjasin muuten viestistäni yhden ajatusvirheen; minulla kaikki neljä imusuppiloa ovat siis samanmittaiset (lyhyet) poiketen vakiosta jossa keskimmäiset ovat pidemmät.

Duty cycleä ei saa näkymään, ei löydy ECUEditorista sellaista optiota.

Tuosta linkistä vakio EU image:
http://jarim.hiekkalaatikko.org/Hayabusa_EU_Stock_unmodified_K2-K7.zip

Eipä oikein ole mitään jakopaikkaa.

Flashaamalla ECU:a on miltei mahdotonta rikki saada. Vaikka läppäri boottaisi kesken kaiken (mm. näin itselleni on käynyt) ei ECU siitä rikki mene, uusiksi vaan alusta. Bootloader kun säilyy ECU:ssa flashaamisesta huolimatta ja sen avulla ECU:n saa flash modeen vaikka tuo softan flashays olisi munilleen mennytkin.

Kirjoittaja 75-1187156395 » 18 Loka 2009, 20:06

jarim kirjoitti: Oletko muuttanut Windowsin näkymäasetuksia jotenkin vakiosta? Kokeilin pikaisesti XP:ssä saada tuollaista aikaan mutten onnistunut vaikka veivasin fonttien kokoa, teemaa jne. Aina oli luvut oikealla lailla näkyvissä.

k2-k7 orkkismapit on kaikki samanlaisia. Tämä ei tietystikään koske eri maanosia eli esim. EU ja USA mapit on hieman erilaisia. Lisäksi joitakin poikkeustapauksia löytyy kuten Ranskalaisten yksilöiden tehorajoitukset.

Itse olen käyttänyt samaa sytkä- ja bensakarttaa kaikille pytyille koska minulla kaikki imusuppilot ovat erimittaisia. Vakion kaltaisessa jossa sisemmät ovat pidemmät kannattanee säilyttää pyttykohtaiset erot.

Kyllähän sytkän säädöllä mahdollista on eroja saada aikaan. Henkilökohtaisesti en ole ehtinyt juuri testailemaan mutta esim. ilokaasulla olen myöhästänyt sytkää. Vakiokoneisesta luulisi että Suzuki olisi ne jo optimiksi etsineet, mene ja tiedä.

CLT = koneen lämpö, se sama mikä mittaristossa olisi muttei näy kun kaapeli kytkettynä.

Fuel PW = siinä näkyy se sama lukema kuin siinä solussa kartalla mistä bensansyöttöarvo haetaan.

Kartan arvoihin vs AFR ei minulla ole tarkkaa vastausta antaa koska omassa pyörässä on vakiosta poikkeava, bensanpaine, isommat suuttimet sekä lisäksi ECUEditorilla on muutettu sitä suutinvakio arvoa. Tämä aiheuttaa sen että kartan arvona yhden pykälän absoluuttinen muutos tekee isomman vaikutuksen kuin vakiokokoonpanolla. Kokeilemallahan se selviää mutta TPS kartalla mutulla heitettynä esim. +20 tai -20 voisi muuttaa AFR arvoa yhdellä kokonaisella pykälällä vastaavasti.


Kokeilin eri resoluutioilla, ei vaikutusta.

Saako duty cyclen näkymään jostain?

Ecueditor 2.0:sta File - New K2-K7 perus mapin kun tekee niin kertoo malliksi USA:n, mistäs saa EU kartan?
EU kartta Täältä?

Onko mappien jaolle olemassa joku paikka jo?

Onko ECUn flashaus miten riskialtista, eli jos joku menee flashauksen aikana pieleen, pystyykö flashaamaan uudestaan vai onko ECU entinen jos kirjotus ei onnistu kerralla?

Kirjoittaja jarim » 18 Loka 2009, 14:31

Kake1 kirjoitti:editor.jpg

3 numeroiset näkyy vähän huonosti, 1..
Mitä pitäs tehdä että sais näkymään kunnolla?

Onko kaikki K2-K7 orkkis mapit samanlaisia?

Oletteko käyttänyt samanlaista ruisku/sytkä karttaa kaikissa pytyissä(1,4 ja 2,3)? Siis ihan ok jos laittaa kartat yhdenmukaisina?

Oletteko sytkä muutoksista saanu mitään iloa vakio moottorissa?

Ja sitte tosta Datastream näytöstä, yritin ettiskellä mutten löytäny vastauksia.
-mikä toi CLT on, lämpö?
-mitä toi FUEL pw tarkottaa, siis toi pw, pulse width?
Jossai oli juttua noista fuel mapin arvoista että ei ole suoraan verrannollisia milli sekunteihin vaan jotain muuta. Voisko joku vähän vääntä rautalankaa ja selvittää asiaa hieman. Onko asteikko lineaarinen eli vastaako joku tietyn suuruinen luvun muutos 1 AFR yksikön muutosta?

Oletko muuttanut Windowsin näkymäasetuksia jotenkin vakiosta? Kokeilin pikaisesti XP:ssä saada tuollaista aikaan mutten onnistunut vaikka veivasin fonttien kokoa, teemaa jne. Aina oli luvut oikealla lailla näkyvissä.

k2-k7 orkkismapit on kaikki samanlaisia. Tämä ei tietystikään koske eri maanosia eli esim. EU ja USA mapit on hieman erilaisia. Lisäksi joitakin poikkeustapauksia löytyy kuten Ranskalaisten yksilöiden tehorajoitukset.

Itse olen käyttänyt samaa sytkä- ja bensakarttaa kaikille pytyille koska minulla kaikki imusuppilot ovat samanmittaisia. Vakion kaltaisessa jossa sisemmät ovat pidemmät kannattanee säilyttää pyttykohtaiset erot.

Kyllähän sytkän säädöllä mahdollista on eroja saada aikaan. Henkilökohtaisesti en ole ehtinyt juuri testailemaan mutta esim. ilokaasulla olen myöhästänyt sytkää. Vakiokoneisesta luulisi että Suzuki olisi ne jo optimiksi etsineet, mene ja tiedä.

CLT = koneen lämpö, se sama mikä mittaristossa olisi muttei näy kun kaapeli kytkettynä.

Fuel PW = siinä näkyy se sama lukema kuin siinä solussa kartalla mistä bensansyöttöarvo haetaan.

Kartan arvoihin vs AFR ei minulla ole tarkkaa vastausta antaa koska omassa pyörässä on vakiosta poikkeava, bensanpaine, isommat suuttimet sekä lisäksi ECUEditorilla on muutettu sitä suutinvakio arvoa. Tämä aiheuttaa sen että kartan arvona yhden pykälän absoluuttinen muutos tekee isomman vaikutuksen kuin vakiokokoonpanolla. Kokeilemallahan se selviää mutta TPS kartalla mutulla heitettynä esim. +20 tai -20 voisi muuttaa AFR arvoa yhdellä kokonaisella pykälällä vastaavasti.




Edited By jarim on 1255890605

Ylös