Kirjoittaja VeliHölmöK8 » 19 Syys 2009, 01:38
TiForce saapui tänään .
Sitä ennen tuli jo hankittua ja laitettua kiinni BMC:n race-suodatin (olipas muuten tuo orkkissuodatin todella paskanen, vaihtoväli ilmeisesti 18 000 - mun laitteella ajettu 17 000).
Takaisin TiForceen... Kaupassa punnitun omenapussin perusteella kutinsa pitäväksi osoittautuneella keittiövaa'allani punnittuina (isommat osat erikseen ja pienemmät nyytteinä):
- alkukäyrät 1 548 g
- muut putket 1 020 g
- vaimennin 1 575 g
- kiinnikkeet 421 g
- db-killeri 62 g
Eli yhteensä 4 626 g. Punnitsin jokaisen osan muutamaan kertaan, ja valitsin lukemaksi aina korkeimman => sovitaan siis 4,6 kg koko kasa (vrt. orkkisputkisto Allrightin katalookin mukaan 21,6 => painonsäästö siten "vaatimattomat" 17 kg )
Kyseessä siis TiForcen täystitaaninen (jopa db-killeri on titaania) 4-1 (eli yhdellä vaimentimella) kokoputkisto, sumo-malli (= kaikki putket "normaalia" suuremmalla halkaisijalla). Vaimennin hiilikuitupäällisellä (ilman olis kevyempi...), ilmoitettu pituus 380 mm, mutta suukappalen kanssa 460 mm. Vaimentajan sisähalkaisija on 62 mm.
Todella laadukkaan oloinen pläjäys, mutta vasta asennuksen (ilmeisesti ylihuomena) jälkeen osaa sanoa enemmän.
Ja mitään e-hyväksyntäleimaa ja/tai -todistusta ei sitten todellakaan ole - ja vaikka olisi, ei sillä olisi mitään merkitystä, sillä tämä fööni todellakin poistaa katalysaattorin ja oletettavasti myös nostaa tehon siitä mitä otteessa lukee. Tämän hankinnan tarkoitus on kelvata minulle, ei posliinille eikä jollekin katsastusukolle!
PetriK:n kommenttia ja omaa julkilausuttua pelkoani koskien: alkukäyrät ovat alkumatkalta sisähalkaisijaltaan ohuempaa. Alun 36 mm:stä laskee heti 33 mm:iin noin 160 mm:n matkalle, minkä jälkeen nouseekin sitten 43 mm:iin.
Sitten vielä noista velocity stackseista. Löysin netistä kahdet. Toiset lyhyet ja ilmeisesti kovamuoviset, toiset pidemmät ja kiillotetusta alumiinista valmistetut. Jälkimmäiset oli Factory Pron valmistamat (eli saman valmistajan muutenkin vastaavan oloiset kuin mulla aikanaan Apriliassa). Kummat kannattais tilata (vai ei kumpiakaan)???
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin ensin manituilla saadaan paras huipputeho, mutta ehkä alarekisterin kustannuksella? Jälkimmäisten valmistaja muistaakseni kehui niitä välillä 7-9 kilokiekkaa.
Sitten VIELÄ: miten soveltaa gen1 ilmaboximodia (oma ketju toisaalla tällä foorumilla) gen2:een, vai unohtaako koko juttu?:apua:
[color=#000000]TiForce saapui tänään :thumbup: .
Sitä ennen tuli jo hankittua ja laitettua kiinni BMC:n race-suodatin (olipas muuten tuo orkkissuodatin todella paskanen, vaihtoväli ilmeisesti 18 000 - mun laitteella ajettu 17 000).
Takaisin TiForceen... Kaupassa punnitun omenapussin perusteella kutinsa pitäväksi osoittautuneella keittiövaa'allani punnittuina (isommat osat erikseen ja pienemmät nyytteinä):
- alkukäyrät 1 548 g
- muut putket 1 020 g
- vaimennin 1 575 g
- kiinnikkeet 421 g
- db-killeri 62 g
Eli yhteensä 4 626 g. Punnitsin jokaisen osan muutamaan kertaan, ja valitsin lukemaksi aina korkeimman => sovitaan siis 4,6 kg koko kasa (vrt. orkkisputkisto Allrightin katalookin mukaan 21,6 => painonsäästö siten "vaatimattomat" 17 kg :D )
Kyseessä siis TiForcen täystitaaninen (jopa db-killeri on titaania) 4-1 (eli yhdellä vaimentimella) kokoputkisto, sumo-malli (= kaikki putket "normaalia" suuremmalla halkaisijalla). Vaimennin hiilikuitupäällisellä (ilman olis kevyempi...), ilmoitettu pituus 380 mm, mutta suukappalen kanssa 460 mm. Vaimentajan sisähalkaisija on 62 mm.
Todella laadukkaan oloinen pläjäys, mutta vasta asennuksen (ilmeisesti ylihuomena) jälkeen osaa sanoa enemmän.
Ja mitään e-hyväksyntäleimaa ja/tai -todistusta ei sitten todellakaan ole - ja vaikka olisi, ei sillä olisi mitään merkitystä, sillä tämä fööni todellakin poistaa katalysaattorin ja oletettavasti myös nostaa tehon siitä mitä otteessa lukee. Tämän hankinnan tarkoitus on kelvata minulle, ei posliinille eikä jollekin katsastusukolle!
PetriK:n kommenttia ja omaa julkilausuttua pelkoani koskien: alkukäyrät ovat alkumatkalta sisähalkaisijaltaan ohuempaa. Alun 36 mm:stä laskee heti 33 mm:iin noin 160 mm:n matkalle, minkä jälkeen nouseekin sitten 43 mm:iin.
Sitten vielä noista velocity stackseista. Löysin netistä kahdet. Toiset lyhyet ja ilmeisesti kovamuoviset, toiset pidemmät ja kiillotetusta alumiinista valmistetut. Jälkimmäiset oli Factory Pron valmistamat (eli saman valmistajan muutenkin vastaavan oloiset kuin mulla aikanaan Apriliassa). Kummat kannattais tilata (vai ei kumpiakaan)???
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin ensin manituilla saadaan paras huipputeho, mutta ehkä alarekisterin kustannuksella? Jälkimmäisten valmistaja muistaakseni kehui niitä välillä 7-9 kilokiekkaa.
Sitten VIELÄ: miten soveltaa gen1 ilmaboximodia (oma ketju toisaalla tällä foorumilla) gen2:een, vai unohtaako koko juttu?:apua:[/color]