Kirjoittaja 74-1085474959 » 01 Elo 2005, 08:49
Hola!
Jos runkoa rupeat hinkkaan kannattaa ottaa se eloksointi pois esim. kodin putkimiehellä. Lipeä poistaa eloksointia. Ja vastaavasti jos on varsinaisesti maalattuja osia laita siihen nitromorris -maalinpoistoainetta.
Busan rungossa on kahta eri kovuusluokan alumiinia. Siinä tankin ja katteen välissä menevä etuputki ja takaswingin ovat todella kovaa. Taasen kaikki "valuosat" rungossa aika pehmeää.
Hionnan kannattaa aloittaa jollain 120,200 -> riippuen työstöjälkien syvyydestä. Sitten vaan asteittain hienommalla paperilla. Hioo kannattaa ristiin aina eri karkeuksien välissä, jotta näkee että on saanut edellisen paperin jäljet pois.. Sitten vaan kun paperi on lähellä 2000, niin autosolia (karheampaa) tai autoglymiä (hienompaa) perään. Varsinainen viimeinen kiillotus (rättilaikalla/käsin) on nopea toimenpide jos hionnan on tehnyt huolella (pitkään/kädet rakoilla)..
Se kannattaa muistaa kiillotuksessa, että aikaa menee.. Jos jättää puolitiehen ruma tulee.
Tuossa mun entiseen pyörääni tekemäni kiillotus. Kiillotus tehty 100% käsin, eli ei sähkö-/painetyökaluja ym.. (putket,runko,swingi..) ->
-- Jim --
[color=#000000]Hola!
Jos runkoa rupeat hinkkaan kannattaa ottaa se eloksointi pois esim. kodin putkimiehellä. Lipeä poistaa eloksointia. Ja vastaavasti jos on varsinaisesti maalattuja osia laita siihen nitromorris -maalinpoistoainetta.
Busan rungossa on kahta eri kovuusluokan alumiinia. Siinä tankin ja katteen välissä menevä etuputki ja takaswingin ovat todella kovaa. Taasen kaikki "valuosat" rungossa aika pehmeää.
Hionnan kannattaa aloittaa jollain 120,200 -> riippuen työstöjälkien syvyydestä. Sitten vaan asteittain hienommalla paperilla. Hioo kannattaa ristiin aina eri karkeuksien välissä, jotta näkee että on saanut edellisen paperin jäljet pois.. Sitten vaan kun paperi on lähellä 2000, niin autosolia (karheampaa) tai autoglymiä (hienompaa) perään. Varsinainen viimeinen kiillotus (rättilaikalla/käsin) on nopea toimenpide jos hionnan on tehnyt huolella (pitkään/kädet rakoilla)..
Se kannattaa muistaa kiillotuksessa, että aikaa menee.. Jos jättää puolitiehen ruma tulee.
Tuossa mun entiseen pyörääni tekemäni kiillotus. Kiillotus tehty 100% käsin, eli ei sähkö-/painetyökaluja ym.. (putket,runko,swingi..) ->
[img]http://www.kolumbus.fi/hanna.koivula/Jimin_ex-busa.JPG[/img]
-- Jim --[/color]