Irrotusvinkkiä? - Tankopainot

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Irrotusvinkkiä? - Tankopainot

Kirjoittaja TNT » 13 Syys 2009, 21:03

Hyvä homma, että onnistu, eikä menny tankkikaan maalaukseen. Ne kuusiokolopulttien koristetulpat kyllä ei itelläkään ihan uusista menis enää :D Pitäis hommata muutama setti niitä..

Kirjoittaja laZZa » 13 Syys 2009, 20:52

Muovikromitulpista kaksi alempaa lähti veiten terällä nitkuttamalla, kaksi ylempää piti uhrata. Reikä keskelle ja siitä naulan avulla tulppa ylös. Sitten tarpeeksi vällyjä tankin päälle suojaksi ja topakka ote putkivartisella tulppa-avaimella jatketusta koloavaimesta ja kiintoavain alapuolelle mutteriin. Voimoo taakse ja viäntöä. Lähtivätpäs. Nyt on naviteline siististi paikallaan ja tankkikin edelleen naarmuton. Kiitokset rohkasusta.

Kirjoittaja martti » 12 Syys 2009, 09:43

TNT kirjoitti:Ei nuo nyt niin erikoisen tiukassa olleet kun ite irrottelin samaiset pultit. Ilmeisesti sulla otettu ennenkin irti ja laitettu kierrelukitetta isän kädellä + väännetty kunnon habamomenttiavaimella muutaman ähkäisyn momenttiin..
Näkkyy olevan kaulusmutterit,ei ne mittään lukitetta tartte pysyvät kyllä ilmankin :respekt:

Kirjoittaja TNT » 12 Syys 2009, 08:47

Ei nuo nyt niin erikoisen tiukassa olleet kun ite irrottelin samaiset pultit. Ilmeisesti sulla otettu ennenkin irti ja laitettu kierrelukitetta isän kädellä + väännetty kunnon habamomenttiavaimella muutaman ähkäisyn momenttiin..

Kirjoittaja tenhulttio » 11 Syys 2009, 23:29

laZZa kirjoitti:Nuo juurikin. Mutta ei mitään liikettä, ei yltä, ei alta. Liekö jollain lukitteella jumitettu.
Saattaahan niissä olla liimaakin. Lisää voimaa.

Kirjoittaja laZZa » 11 Syys 2009, 23:02

Nuo juurikin. Mutta ei mitään liikettä, ei yltä, ei alta. Liekö jollain lukitteella jumitettu.

Kirjoittaja tenhulttio » 11 Syys 2009, 22:13

laZZa kirjoitti:Topiciin liittyen mutta eri ruuvit: mitenkä prkelen kireellä voivat olla nuo yläkolmion neljä ruuvia. Oisko avausvinkkiä vai tarviinko vaan rohkasua voiman käyttöön. Minkämoisella avaimella tai sen jatkeella liikahtaa? On niin ahas paikka että hirvittää tahattomat vahingot.

Jos on kyseessä nuo kuusiokolopultit, niin niksi löytyy sieltä alapuolen muttereista.

Kirjoittaja laZZa » 11 Syys 2009, 22:05

Topiciin liittyen mutta eri ruuvit: mitenkä prkelen kireellä voivat olla nuo yläkolmion neljä ruuvia. Oisko avausvinkkiä vai tarviinko vaan rohkasua voiman käyttöön. Minkämoisella avaimella tai sen jatkeella liikahtaa? On niin ahas paikka että hirvittää tahattomat vahingot.

Kirjoittaja Cebusa » 24 Elo 2009, 20:53

jarim kirjoitti:Jep, vääntämällä painosta irtoaa.

Tosiaankin irtosi, ja helposti!
Ajattelinkin ettei voi olla voimalaji.
Kiitokset!

Vahvistan samalla foorumivinkin, että kahvakumit saa sitten kätevästi irti paineilmaa alle puhaltamalla.

:thumbup:

Kirjoittaja jarim » 24 Elo 2009, 19:22

Jep, vääntämällä painosta irtoaa.

Kirjoittaja -Artsi- » 24 Elo 2009, 15:47

Iskumeisselillä on irronneet.

Kirjoittaja janne » 24 Elo 2009, 15:11

ite sain irrotettua kun ottin painosta kiinni ja väänsin auki sama kiinni pistäessä ekaks meisseliä ja loppu kirasu käsin

Kirjoittaja toimeve » 24 Elo 2009, 13:50

...itte naputtelin kevyesti ristipäätä vasaralla ja mahollisimman sopivan kokonen väännin siihen, jossa riittävästi vipuvartta tukevaan vääntämishen. Auttanee - tai sitten ei.

Kirjoittaja Cebusa » 24 Elo 2009, 12:46

Kahvalämppärien asennus edellyttää tankopainojen irroitusta.

Tuntuvat vaan tankopainoja kiinni pitävät ruuvit olevan tosi tiukassa kiinni. Olisko vinkkiä/niksiä miten saisi auki ilman ruuvin poraamista?

:apua:

Ylös