Kirjoittaja suiza » 19 Heinä 2009, 17:05
No niin, tulipa käytyä Kemorassa testaamassa rajoitinvapaata K8:a.
Postiivinen huomio: pienten vaihteiden teho tuntuu kovemmalle
Negatiivinen huomio: pienten vaihteiden teho tuntuu kovemmalle
Itse ruukaan ajella 2 ja 3 vaihteilla pääosin, pääsuoralla ehtii 1-2 sek. käyttää nelostakin.
Nyt sai kaasun kanssa varoa nimenomaan 2-3 vaihteilla, keula tupaa kevenemään eri tahtiin, kuin ennen rajojen postoja. Pääsuoran nypyllä kolmosella kiihtyvyyttä vielä sen verran, että keulä käy kevyenä, eli voplaa aikalailla.
Ajelin sitten lähes koko päivän B asennolla ja hyvin silläkin näytti pääsevän ja kesti vetää sinkki kireällä
Kadulla en ole huomannut noin selvästi vaikutusta, mutta ratalla kyllä huomasi.
Lisähuomiona nyt ajaessani ensi kertaa ratalla muulla kuin täydellä teholla, huomasin koneaivojen tehorajoituksen toiminnan.
Mutkasta lähtiessä "kaasupyyntö tapissa" koneaivo päättää ensin antaa kaikkensa sitten hoksaa asetuksen olevan B:llä jolloin ilmeisesti kääntää kaasuläppiä pienemmälle, vaikka tilaus on koko ajan tapissa.
Tuntuma hanurissa on kuten märällä kiihdyttäessä, ensin kiihtyy, sitten irtoaa kevyeen sutimiseen, mutta kiihtyvyys silti jatkuu, mutta kevyempänä. Jonka jälkeen taas hetkeksi täys löyly ja taas vähän "sutimista" jne. "Sutimis" jakso yllättävän pitkä ainakin 2-3 vaihteella, varmaan 1-1,5 sek.
Tätä en ole huomannut tiellä näin selvästi, ehkäpä rata-ajossa asian panee paremmin merkille koska kiihdytykset, jarrutukset ja mutkat tulevat aina täsmälleen samaan aikaan ja samoja ajolinjoja.
Kokonaisuutena sanoisin flashäyksen vaikuttavan pyörän käyttääntymiseen selvästi, ainakin lähempänä ääriolosuhteita.
Saapa nähdä mitä se vaikuttaa lentokentällä ???
[color=#000000]No niin, tulipa käytyä Kemorassa testaamassa rajoitinvapaata K8:a.
Postiivinen huomio: pienten vaihteiden teho tuntuu kovemmalle :thumbup:
Negatiivinen huomio: pienten vaihteiden teho tuntuu kovemmalle :wtf:
Itse ruukaan ajella 2 ja 3 vaihteilla pääosin, pääsuoralla ehtii 1-2 sek. käyttää nelostakin.
Nyt sai kaasun kanssa varoa nimenomaan 2-3 vaihteilla, keula tupaa kevenemään eri tahtiin, kuin ennen rajojen postoja. Pääsuoran nypyllä kolmosella kiihtyvyyttä vielä sen verran, että keulä käy kevyenä, eli voplaa aikalailla.
Ajelin sitten lähes koko päivän B asennolla ja hyvin silläkin näytti pääsevän ja kesti vetää sinkki kireällä :bike:
Kadulla en ole huomannut noin selvästi vaikutusta, mutta ratalla kyllä huomasi.
Lisähuomiona nyt ajaessani ensi kertaa ratalla muulla kuin täydellä teholla, huomasin koneaivojen tehorajoituksen toiminnan.
Mutkasta lähtiessä "kaasupyyntö tapissa" koneaivo päättää ensin antaa kaikkensa sitten hoksaa asetuksen olevan B:llä jolloin ilmeisesti kääntää kaasuläppiä pienemmälle, vaikka tilaus on koko ajan tapissa.
Tuntuma hanurissa on kuten märällä kiihdyttäessä, ensin kiihtyy, sitten irtoaa kevyeen sutimiseen, mutta kiihtyvyys silti jatkuu, mutta kevyempänä. Jonka jälkeen taas hetkeksi täys löyly ja taas vähän "sutimista" jne. "Sutimis" jakso yllättävän pitkä ainakin 2-3 vaihteella, varmaan 1-1,5 sek.
Tätä en ole huomannut tiellä näin selvästi, ehkäpä rata-ajossa asian panee paremmin merkille koska kiihdytykset, jarrutukset ja mutkat tulevat aina täsmälleen samaan aikaan ja samoja ajolinjoja.
Kokonaisuutena sanoisin flashäyksen vaikuttavan pyörän käyttääntymiseen selvästi, ainakin lähempänä ääriolosuhteita.
Saapa nähdä mitä se vaikuttaa lentokentällä ???[/color]