Kokemusta metzeler sportec m3/m1?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Kokemusta metzeler sportec m3/m1?

Kirjoittaja -AS- » 19 Elo 2009, 23:07

eeroolli kirjoitti:
-AS- kirjoitti:M3:silla kurvailtu nyt n. 4000 km, josta Saksan baanoja viikko sitten n. 1500 km. Kyllähän ne Saksan baanat söi rengasta keskeltä aika lailla, mutta edelleen on ihan asiallisesti pintaa. Uskoisin, että kyllä näillä gummeilla sen 7-8 tkm ajelee.

Oliko jotkin erityismerkinnällä olevat M3 Busassa, etusessa ja/tai takanakissa? C-merkinnällä? tms.

Itse juuri hankin tuolta Mynetmotosta Sportec M1 P-merkinnällä, kun alkoi nykyisistä M1 Sporteceista takasesta keskikohta olla finaalissa ja etusessa hieman kantikkuutta. Vielä kun saisi alle laitettua/laitatettua ennen talvilepoa :D

PS. Omasta mielestäni tuo M1 Sportec on mukavan pitävä rengas, vaikkakin kilometrikestävyys jäänee tuollaiseen 5000 kilsaan normiajollakin :rocket

Ihan tavalliset M3:set, ei C-merkinnällä.
Nyt on renkailla kurvailtu n. 7500 km. Norm. ajon lisäksi muutama ratapäiväkin on tullu vietettyä.
Nyt takarengas rupee olee loppu. Kokemukset renkaasta Busa K8:ssa pelkästään positiivisia. Vesikeleistä ei oo hirveesti kokemuksia.

Kirjoittaja eeroolli » 18 Elo 2009, 23:46

-AS- kirjoitti:M3:silla kurvailtu nyt n. 4000 km, josta Saksan baanoja viikko sitten n. 1500 km. Kyllähän ne Saksan baanat söi rengasta keskeltä aika lailla, mutta edelleen on ihan asiallisesti pintaa. Uskoisin, että kyllä näillä gummeilla sen 7-8 tkm ajelee.

Oliko jotkin erityismerkinnällä olevat M3 Busassa, etusessa ja/tai takanakissa? C-merkinnällä? tms.

Itse juuri hankin tuolta Mynetmotosta Sportec M1 P-merkinnällä, kun alkoi nykyisistä M1 Sporteceista takasesta keskikohta olla finaalissa ja etusessa hieman kantikkuutta. Vielä kun saisi alle laitettua/laitatettua ennen talvilepoa :D

PS. Omasta mielestäni tuo M1 Sportec on mukavan pitävä rengas, vaikkakin kilometrikestävyys jäänee tuollaiseen 5000 kilsaan normiajollakin :rocket




Edited By eeroolli on 1250628565

Kirjoittaja Wyfell » 12 Elo 2009, 17:52

moukku kirjoitti:Itsellä on nyt ollu nuo diablo corsa III alla etenä ja takana, ajettu joku 4tkm ja on hyvät pinnat vielä, on ajettu lujaa ja 2 päälläkkin joitakin matkoja, en tiedä mistä johtuu mutta aika usein saa olla paineita korjailemassa. Ei ole vaikuttanut liukkailta tms, tuossa kumissahan on paaljon pehmosempi seos sivuilla kuin keskellä, pitäis olla kuulemma hyvä matkakumi.

Itseä palvelut niin kuin olen odottanutkin.
Minulla kestää kaks päällä laukkujen kanssa renkaat huomattavasti paremmin kuin yksin ajaessa? :bulb:

Kirjoittaja 109-1245491818 » 12 Elo 2009, 17:06

Itsellä on nyt ollu nuo diablo corsa III alla etenä ja takana, ajettu joku 4tkm ja on hyvät pinnat vielä, on ajettu lujaa ja 2 päälläkkin joitakin matkoja, en tiedä mistä johtuu mutta aika usein saa olla paineita korjailemassa. Ei ole vaikuttanut liukkailta tms, tuossa kumissahan on paaljon pehmosempi seos sivuilla kuin keskellä, pitäis olla kuulemma hyvä matkakumi.

Itseä palvelut niin kuin olen odottanutkin.

Kirjoittaja Esabusa » 12 Elo 2009, 13:41

Nesmit kirjoitti:Vähän liippaa sivusta muutta ittellä tällä hetkellä Michelin Pilot Power 2CT kierros alla ja kilometrejä 8200km :)
Ahvenistolla tullut käytyä kerran ja 6tkm alppikierros noilla renkailla (pari kertaa on tainnut takarengas sauhutakkin :D)...
Paineita kun tarkastelee/säätelee tarpeeksi usein niin saa renkaan ikää jatkettua melkolailla.
Nämä net taitaa olla meikäläisenkin kehonsiirtimen alla ja kestoa on jo nyt 10-11 tkm ja vielä piisaa. Ajotapa ei niin taloudellinen ja mukana se 6000 km reissua mm. Saksan baanoilla laukut ja nopeudenkurkkija mukana ihan oikeissa nopeuksissa. Eli suosittelen ja tais se Timbakin pitää noita hyvänä yhdistelmänä.

Kirjoittaja 77-1231347869 » 12 Elo 2009, 13:06

Minulle vaihdettiin reissun päällä sarja M3:sia, ja verrattuna BT015 rinkuloihin ero on aikamoinen. 4tkm ajettu ja viel on pintaa reilusti vaikka tuli motareitakin painettua 2päällä laukkujen kanssa.

Pitoa on aika hitosti enemmän.




Edited By Matso on 1250073426

Kirjoittaja Nesmit » 12 Elo 2009, 10:59

Vähän liippaa sivusta muutta ittellä tällä hetkellä Michelin Pilot Power 2CT kierros alla ja kilometrejä 8200km :)
Ahvenistolla tullut käytyä kerran ja 6tkm alppikierros noilla renkailla (pari kertaa on tainnut takarengas sauhutakkin :D)...
Paineita kun tarkastelee/säätelee tarpeeksi usein niin saa renkaan ikää jatkettua melkolailla.

Kirjoittaja 75-1229438028 » 12 Elo 2009, 10:23

Mites Corsa3 on pelannut ja kestänyt?

Kirjoittaja 109-1245491818 » 27 Kesä 2009, 00:35

Nuo sportecit on ihan ok kumeja, hyviä siis. Mutta tuo sportec m-1 ei oikeen sovellu mun mielestä busaan. Liian pehmonen keskeltä. Tämän takia laitoin tänään alle corsa 3 eteen ja taakse, katsellaan miten kestävät :) corsassa tais olla pehmeämmät reunat ja keskusta taas kovempaa, kun tälläistä matkaa ajeleepi ja sopivat myös pyörityksessäkin.

Aika ja kilometrit näyttää.

Kirjoittaja -AS- » 11 Kesä 2009, 22:11

M3:silla kurvailtu nyt n. 4000 km, josta Saksan baanoja viikko sitten n. 1500 km. Kyllähän ne Saksan baanat söi rengasta keskeltä aika lailla, mutta edelleen on ihan asiallisesti pintaa. Uskoisin, että kyllä näillä gummeilla sen 7-8 tkm ajelee.

Kirjoittaja 109-1241520064 » 10 Kesä 2009, 14:32

tosi tyytyväinen M3, pari tonnia ehdin ajaa sillee niinku kuuluu mutta eilen puhkes.
nyt tubeless paikattu ja max 80km/h

turvallista matkaa

parissa tonnissa kulunu juuri näkyvä kuluma keskelle mut ei niin paljon että pysyisi pystyssä yksinäinen pyörä.
M3 tulee todellakin takaisin päivänä jonain. tolla juhannukseen asti ja sit Z6 G ja E mallit alle

Kirjoittaja 75-1229438028 » 10 Kesä 2009, 11:40

Bläkkärissä kävi alla just ennen kuin vaihdoin sen Bussiin D.Strada...kyllä siinä pitoa oli Alppiteillä niin että pyörästä sai vetää rojut maihin eikä se takanen alkanu luistelee, joskus kylmänä se luisti mut lähti onneks silleen hitaasti että persekin tunnisti että nyt liirataan eikä tapahtunu mitään muuta kuin et tasasesti luisti ja siitä sit oikeni.. :skootteri:

Ongelmaahan pehmee "liimakumi" pukkaa koska jos pito on aivan älytön, sit myös vauhdit kasvaa ja OHO-tilanteita alkaa myös pukkaamaan ennenkun mahdollisesti lipee sit kunnolla... :wtf: :smoking: Houkutus pehmeemmän renkaan ostoon on kyllä suuri... :D

Kirjoittaja busabobo » 10 Kesä 2009, 11:14

Ajattelin tuon Metzeler Sportec M1P mallisen takasen vaihtaa, alkaa tuo orggis olemaan jo tiensä päässä. Radalla kun tulee välillä kurvailtua, niin en uskalla tuota touring mallia (Roadtec) laittaa :shocked: . Saa tuota pitoa, toki kestävyyden kustannuksella. Vaikka ei kait sillä meikäläisen vauhdeilla niin väliä ole...

Kirjoittaja busapappa2 » 10 Kesä 2009, 10:45

Mulla EHOTTOMASTI aina Metzeelerit, Roadtec Z6 . Kriteerinä mulla vain ja ainoastaan Riittävä pito meitsin mutkavääntöihin + kestävyys, eli vaikka nuita Skånen ja Doitslandin Betonibaanoja ajellut, 10000 - 15000 km kestännyt AINA paras lienee takasista liki 16000km, mut se menikin jo kankaille.

:p

Pirellin Diablo Strada myös MULLE hyvä gummi Saman tehtaan tuote, kuin Metz Z6, mut vähä eri kuviointi. Z6 etusella menty yleensä 25000 - 30000 km :)

Kirjoittaja 75-1229438028 » 10 Kesä 2009, 10:12

Kai se on niin että se on sit joko M3 tai M1, tai P.Power2Ct, Bläkkärissä oli kyllä Diablot aivan sikahyvät joten pikkuisen vielä Diablo ja sen sisarmalli D.Rossokin kangastelee mielessä.... :skootteri:

Ylös