Turbo-tour alpeille - -artsi- & hape seikkailee

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Turbo-tour alpeille - -artsi- & hape seikkailee

Kirjoittaja Mrk » 09 Elo 2009, 01:03

Hape kirjoitti:
-Artsi- kirjoitti:Joku ihmetteli ennen reissua että omalla mopollaniko sinne lähden, no sillä kun ei muitakaan ole.

Niin taisi eräs foorumilainen kyllä tekstariin vastata, kun vuorilta kuvatusta lähetettiin, että ei hän tuosta t-busasta huolissaan ole, vaan lähinnä mietityttää tuon Ducatin kestävyys... :D :D :D

Jep, hyvä reissu oli, molemmilla varsinaiset touringmopot... :mosh: :kippis:

Ihan syystäkin, Sisiliassa nimittäin seurasin erästä ryhmää, olivat germaanit roudanneet tukaatit rekalla sinne ja silti eivät kestäneet nurkissa pyörimistä tai sitten näillä on ihan normi tapana tuoda pyörät takaisin hotelliin kuorma-auton lavalla?

Kirjoittaja Esabusa » 08 Elo 2009, 22:34

Hape kirjoitti:Niin taisi eräs foorumilainen kyllä tekstariin vastata, kun vuorilta kuvatusta lähetettiin, että ei hän tuosta t-busasta huolissaan ole, vaan lähinnä mietityttää tuon Ducatin kestävyys... :D :D :D

Jep, hyvä reissu oli, molemmilla varsinaiset touringmopot... :mosh: :kippis:
Voi Hape Hape ookko sää menny Ducatin hommaamaan .... huoh .... mihis se Kotari jäi?

Hyvä et reissus on ollu mukavaa.

Kirjoittaja Hape » 08 Elo 2009, 20:18

-Artsi- kirjoitti:Joku ihmetteli ennen reissua että omalla mopollaniko sinne lähden, no sillä kun ei muitakaan ole.

Niin taisi eräs foorumilainen kyllä tekstariin vastata, kun vuorilta kuvatusta lähetettiin, että ei hän tuosta t-busasta huolissaan ole, vaan lähinnä mietityttää tuon Ducatin kestävyys... :D :D :D

Jep, hyvä reissu oli, molemmilla varsinaiset touringmopot... :mosh: :kippis:

Kirjoittaja busapappa2 » 08 Elo 2009, 16:13

Nii Artsi, Poikkeuksetta määkin saanu Doitsessa ja muuallakin euruupassa likimain AINA positiivistä kommenttia HD hemmoilta Busasta, siis exästä, kun väritys oli ns. mielenkiintoinen. Liiviin ja kansallisuuteen katsomatta.

Busa SAATTAA olla monelle Customi motoristille se "Märkä päiväuni" maalimalla , mulle ei tosin "enää". Turboo teki tosin mieli JOSKUS, mutta nyt lähinnä olin "VÄHÄN" kiinnostunnu toisex pyöräks V-ROD Turbosta, joka oli tismalleen omani näkönen mitä nyvvähä Bulleempi . Kuva saattaa olla vieläKIN nettimotossa, On / Oli Vantaan Hoghausissa myynnissä ja takikselta 210 hp. Siellä kepittelis jo ainakin vakio busanistit tyynellä keliillä. :;):

Mutta pakko heittää tänne Busanistien sivuillekkin kuvaa todellisesta muskelista, jonka rinnalla BOSS HOSS näyttää lähinnä moposkootterilta . :D

Poistakaa ihmeessä jos häirittee. :laugh:

SuperHyper Moto Dodge Tomahawk, Viperin koneella huippunopeus reilu 500 km/h ja hintakin ihan "kohtuullinen" 550.000 USD . :p

http://galleria.busanistit.org/d/86843-1/Dodge_Tomahawk+_2_.jpg

Täytyy varmaan otta ennakkoperintöö ja tilata pihaan. Porttia joutunee leventään n. METRIN mutta..............

Busan niukkuutee europa teillä vaikuttaa varmaan Saksaa lukuunottamati vakuutus maksut. mm. Ruotsissa Busan vakuutus kaskoineen asiakassuhteesta riippuen 70.000 - 90.000 sek vuosi. näin ainakin mulle "vakuutettiin" Skånelaisen TurboBusa äijän suusta. Kun kuuli, että oon vaihtannu, ni sano vapaasti suomennettuna, että "Mää en leiki sun kanssa enään".

Joskin oikeesti kutsu syyskuussa käymään, eli hyvä ystävä on hyvä ystävä, vaikka mopo alla vaihtukin. Täytyy varmaan sovittaa Skåne trippi ennen España reisuu syyskuun puolessa välissä. T: Rami "pappa" :smoking:




Edited By busapappa2 on 1249737637

Kirjoittaja -Artsi- » 08 Elo 2009, 15:08

Nonnii, vähän raporttia tännekin nyt kun kotiuduttu reissusta. Kuten jokunen tietääkin, lähdettiin ex-busanisti Hapen kanssa mopoilla vilkaisemaan onko Alpit vielä siellä jonne ne jätettiin joskus 4 vuotta sitten viimeksi.
Startti koitti heti Joensuun kenttäajojen jälkeen maanantai-iltana, piti vähän kiirusta yllä kun ehdin vasta su-iltana kotiin kenttäkemuista. Piti laittaa mopo vielä katukuntoon, eli putkea, peilivilkkua, rengasta, välityksiä, takajalkatapit yms. No mopo valmistui yöllä joten maanantaina ehti hoidella koeajot ja kamojen pakkailut yms ja laivaan ehdittiin.
Finnlines seilasi meidät Travemündeen, jossa oltiin iltakasin jälkeen. Vuorokauden laiskottelun jälkeen oli mukavaa päästä mopon päälle, ja ajeltiin rauhassa Hannoveriin saakka josta löydettiin maja maalaishotellista. Aamulla taas tienpäälle ja aikalailla baanaa pitkin 700km Füsseniin. Siellä oltiin pari yötä, joiden väliin mahtui 400km Alppikierros-päivä. Aika pitkä päivä, tuolla kun ei keskinopeudet kovin suuriksi nouse. Keli oli hieno, jopa kuuma ollakseen vuoristossa. Pitkä ja matala busahan on erinomainen alppiteiden U-käännösmutkissa, mutta kyllä Ducatin matkassa pysyttiin kuitenkin. Ajeltiin Itävaltaan Fernpassin kautta Timmelsjochiin ja sieltä edelleen Italian puolelle Jaufenpassin yli takaisinpäin Innsbruckiin. Hienoa seutua, joka kerta.

Füssenistä lähdettiin sitten nousemaan hissukseen pohjoista kohti, ajatuksena kerrankin katsella Saksanmaan maisemia, yleensä on vedetty miljoonaa läpi suuntaan tai toiseen. Pikkutiet olivat hyvässä kunnossa, paikoin löytyi ihan unelmahienoja 3-numeroisia reittejä, metsää, mutkaa ja mäkeä ilman liikennettä. Muutama viiru saattoi jäädä asfalttiin kun mutka avautui suoranpätkäksi... :D
Reitti meni about Augsburg-Nurnberg-Magdeburg-Lyypekki. Nurnbergissä oli isot kaupunkifestarit meneillään, populaa kuin pipoa ja esiintymislavoja siellä täällä. Ihan ok paikka muutenkin. Lyypekissä moikattiin kaveriani joka opasti kaupungin yöhön... hotelliin ehdittiin aamupalaksi. Onneksi oli päivä aikaa toipua ennen laivanlähtöä.

Kilsoja kertyi kaikkiaan 2360 busan trippiin, passeli määrä tolle ajalle ja kohteelle. Joku ihmetteli ennen reissua että omalla mopollaniko sinne lähden, no sillä kun ei muitakaan ole. Ongelmia ei juuri ollut, kova kuumuus kyllä taisi aiheuttaa bensanpaineensäätimen antautumisen kaksi kertaa: kuumana kun sammutti pyörän niin ei suostunut heti jatkamaan matkaa, vaan piti jäähdytellä tovi. Lämmöistä kertoo jotain että kättä ei kestänyt pitää kiinni tankissa tai rungossa...

Hauska reissu kaikkiaan, busaa ihmeteltiin siellätäällä, hd-ukotkin liikennevaloissa morjesteli naama virneessä kun hoksasivat mitä on busassa 'pellin alla'. Busseja ei montaa näkynyt reissun aikana, kolme taisin bongata koko aikana. Bemareita oli sitten senkin edestä.

Kuvia voi kiinnostuneet katsella tuolta.

Ylös