Kirjoittaja -Artsi- » 08 Elo 2009, 15:08
Nonnii, vähän raporttia tännekin nyt kun kotiuduttu reissusta. Kuten jokunen tietääkin, lähdettiin ex-busanisti Hapen kanssa mopoilla vilkaisemaan onko Alpit vielä siellä jonne ne jätettiin joskus 4 vuotta sitten viimeksi.
Startti koitti heti Joensuun kenttäajojen jälkeen maanantai-iltana, piti vähän kiirusta yllä kun ehdin vasta su-iltana kotiin kenttäkemuista. Piti laittaa mopo vielä katukuntoon, eli putkea, peilivilkkua, rengasta, välityksiä, takajalkatapit yms. No mopo valmistui yöllä joten maanantaina ehti hoidella koeajot ja kamojen pakkailut yms ja laivaan ehdittiin.
Finnlines seilasi meidät Travemündeen, jossa oltiin iltakasin jälkeen. Vuorokauden laiskottelun jälkeen oli mukavaa päästä mopon päälle, ja ajeltiin rauhassa Hannoveriin saakka josta löydettiin maja maalaishotellista. Aamulla taas tienpäälle ja aikalailla baanaa pitkin 700km Füsseniin. Siellä oltiin pari yötä, joiden väliin mahtui 400km Alppikierros-päivä. Aika pitkä päivä, tuolla kun ei keskinopeudet kovin suuriksi nouse. Keli oli hieno, jopa kuuma ollakseen vuoristossa. Pitkä ja matala busahan on erinomainen alppiteiden U-käännösmutkissa, mutta kyllä Ducatin matkassa pysyttiin kuitenkin. Ajeltiin Itävaltaan Fernpassin kautta Timmelsjochiin ja sieltä edelleen Italian puolelle Jaufenpassin yli takaisinpäin Innsbruckiin. Hienoa seutua, joka kerta.
Füssenistä lähdettiin sitten nousemaan hissukseen pohjoista kohti, ajatuksena kerrankin katsella Saksanmaan maisemia, yleensä on vedetty miljoonaa läpi suuntaan tai toiseen. Pikkutiet olivat hyvässä kunnossa, paikoin löytyi ihan unelmahienoja 3-numeroisia reittejä, metsää, mutkaa ja mäkeä ilman liikennettä. Muutama viiru saattoi jäädä asfalttiin kun mutka avautui suoranpätkäksi...
Reitti meni about Augsburg-Nurnberg-Magdeburg-Lyypekki. Nurnbergissä oli isot kaupunkifestarit meneillään, populaa kuin pipoa ja esiintymislavoja siellä täällä. Ihan ok paikka muutenkin. Lyypekissä moikattiin kaveriani joka opasti kaupungin yöhön... hotelliin ehdittiin aamupalaksi. Onneksi oli päivä aikaa toipua ennen laivanlähtöä.
Kilsoja kertyi kaikkiaan 2360 busan trippiin, passeli määrä tolle ajalle ja kohteelle. Joku ihmetteli ennen reissua että omalla mopollaniko sinne lähden, no sillä kun ei muitakaan ole. Ongelmia ei juuri ollut, kova kuumuus kyllä taisi aiheuttaa bensanpaineensäätimen antautumisen kaksi kertaa: kuumana kun sammutti pyörän niin ei suostunut heti jatkamaan matkaa, vaan piti jäähdytellä tovi. Lämmöistä kertoo jotain että kättä ei kestänyt pitää kiinni tankissa tai rungossa...
Hauska reissu kaikkiaan, busaa ihmeteltiin siellätäällä, hd-ukotkin liikennevaloissa morjesteli naama virneessä kun hoksasivat mitä on busassa 'pellin alla'. Busseja ei montaa näkynyt reissun aikana, kolme taisin bongata koko aikana. Bemareita oli sitten senkin edestä.
Kuvia voi kiinnostuneet katsella tuolta.
[color=#000000]Nonnii, vähän raporttia tännekin nyt kun kotiuduttu reissusta. Kuten jokunen tietääkin, lähdettiin ex-busanisti Hapen kanssa mopoilla vilkaisemaan onko Alpit vielä siellä jonne ne jätettiin joskus 4 vuotta sitten viimeksi.
Startti koitti heti Joensuun kenttäajojen jälkeen maanantai-iltana, piti vähän kiirusta yllä kun ehdin vasta su-iltana kotiin kenttäkemuista. Piti laittaa mopo vielä katukuntoon, eli putkea, peilivilkkua, rengasta, välityksiä, takajalkatapit yms. No mopo valmistui yöllä joten maanantaina ehti hoidella koeajot ja kamojen pakkailut yms ja laivaan ehdittiin.
Finnlines seilasi meidät Travemündeen, jossa oltiin iltakasin jälkeen. Vuorokauden laiskottelun jälkeen oli mukavaa päästä mopon päälle, ja ajeltiin rauhassa Hannoveriin saakka josta löydettiin maja maalaishotellista. Aamulla taas tienpäälle ja aikalailla baanaa pitkin 700km Füsseniin. Siellä oltiin pari yötä, joiden väliin mahtui 400km Alppikierros-päivä. Aika pitkä päivä, tuolla kun ei keskinopeudet kovin suuriksi nouse. Keli oli hieno, jopa kuuma ollakseen vuoristossa. Pitkä ja matala busahan on erinomainen alppiteiden U-käännösmutkissa, mutta kyllä Ducatin matkassa pysyttiin kuitenkin. Ajeltiin Itävaltaan Fernpassin kautta Timmelsjochiin ja sieltä edelleen Italian puolelle Jaufenpassin yli takaisinpäin Innsbruckiin. Hienoa seutua, joka kerta.
Füssenistä lähdettiin sitten nousemaan hissukseen pohjoista kohti, ajatuksena kerrankin katsella Saksanmaan maisemia, yleensä on vedetty miljoonaa läpi suuntaan tai toiseen. Pikkutiet olivat hyvässä kunnossa, paikoin löytyi ihan unelmahienoja 3-numeroisia reittejä, metsää, mutkaa ja mäkeä ilman liikennettä. Muutama viiru saattoi jäädä asfalttiin kun mutka avautui suoranpätkäksi... :D
Reitti meni about Augsburg-Nurnberg-Magdeburg-Lyypekki. Nurnbergissä oli isot kaupunkifestarit meneillään, populaa kuin pipoa ja esiintymislavoja siellä täällä. Ihan ok paikka muutenkin. Lyypekissä moikattiin kaveriani joka opasti kaupungin yöhön... hotelliin ehdittiin aamupalaksi. Onneksi oli päivä aikaa toipua ennen laivanlähtöä.
Kilsoja kertyi kaikkiaan 2360 busan trippiin, passeli määrä tolle ajalle ja kohteelle. Joku ihmetteli ennen reissua että omalla mopollaniko sinne lähden, no sillä kun ei muitakaan ole. Ongelmia ei juuri ollut, kova kuumuus kyllä taisi aiheuttaa bensanpaineensäätimen antautumisen kaksi kertaa: kuumana kun sammutti pyörän niin ei suostunut heti jatkamaan matkaa, vaan piti jäähdytellä tovi. Lämmöistä kertoo jotain että kättä ei kestänyt pitää kiinni tankissa tai rungossa...
Hauska reissu kaikkiaan, busaa ihmeteltiin siellätäällä, hd-ukotkin liikennevaloissa morjesteli naama virneessä kun hoksasivat mitä on busassa 'pellin alla'. Busseja ei montaa näkynyt reissun aikana, kolme taisin bongata koko aikana. Bemareita oli sitten senkin edestä.
Kuvia voi kiinnostuneet katsella [url=http://galleria.busanistit.org/v/muut/2009+kuvia/Turbo-Tour+Alpeille]tuolta.[/url][/color]