K8:n lämpömittarin liike

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: K8:n lämpömittarin liike

Kirjoittaja Kormus » 24 Helmi 2011, 20:52

Julli kirjoitti:Harmittaa moinen käyttäytyminen uudessa pyörässä.

Hommaan kohta ilmajäähdytteisen BMW:n...

Turhaa stressiä ei siitä heilunnasta kannata ottaa jos ei lämmöt kipua punaiselle asti. Vauhtia ja mutkia lisää niin pysyy ajatukset pois lämpömittarista. Kaupungillahan ei sitä tule tuijoteltua, kun siellä on ne minihameet. :D




Edited By kormus63 on 1298573658

Kirjoittaja 74-1238132897 » 24 Helmi 2011, 20:22

Päivitelläänpä vanhaa aihetta.
Itsellä edelleen soutaa tuo lämpömittari. Tähän asti kokeiltu:
- Uusi alkuperäinen termari, josta ilmareikä porattu 2,0 -> 4,0 mm. Lämmöt ei enää humpailleet, mutta viileämmällä kelillä ei lämpö noussut enää normaaliin. Syyläriä tukkimalla parempi, mutta ei hyvä.
- Toinen uusi alkuperäinen termari ilman ylimääräisiä porauksia. Tämä edelleen paikallaan. Lämmöt soutaa edelleen, mutta keulaa tukkimalla tilanne vähän parempi. Syyläri oli käytännössä koko viime kesän alareunastaan n. 10 cm peitettynä.
- TT Motorsportin penkissä viisari ei humpaillut ollenkaan, vaikka keula ei ollut peitettynä. Ilmeisesti puhallin ei ole yhtä tehokas jäähdyttäjä kuin ilmavirta ajaessa.

Harmittaa moinen käyttäytyminen uudessa pyörässä. Voisi vielä kokeilla porata ilmareiän esim. 3,0 mm ja kokeilla miten toimii.
Onko muita ideoita tai kokemuksia, vaikka jonkin muun mallin termari? Onko tietoa onko gen1 sama termostaatti?


Maahantuojan mukaanhan tämä on ominaisuus eikä vika.
Hommaan kohta ilmajäähdytteisen BMW:n...




Edited By Julli on 1298571825

Kirjoittaja Candyman » 10 Elo 2009, 14:25

Soittelin huoltoon tuosta lämpömittarin sekoilusta. Johtuu kuulema X-tre:stä. On muillakin ollut samaa vikaa ja pitäisi korjaantua poistamalla X-tre.
Kokeilen nyt ensin olisko jotain huonoja johtoliitoksia tms. Luulisi että jonkinlainen takuu tuolla X-tre palikallakin on. Eli jos sekoilu jatkuu, niin pitää ottaa yhteyttä X-tre:n myyjään, niin saapi selvitellä mitä tehdään.
Mitään vaaraa tuosta "viasta" ei huollon mukaan ole.

Kirjoittaja PetriK » 09 Elo 2009, 15:44

Check syttyy ja lämpömittari menee ylös kun yhteys ECU:n ja mittariston välillä katkeaa. Jos pyörä ei samalla nyi niin silloin vika on joko ecun ja mittariston välisessä johdossa tai siinä että mittaristossa itsessään on vikaa. Jos epäilee vikaa mittaristossa niin silloin ECUeditor kiinni pyörään ja katsomaan tekeekö lämpötila siinä hyppäyksiä. Joissain Suzukin huolloissa on myös SDS jolla tämän saman voi katsoa. Huoltoon viedessä kannattaa kysyä että onhan teillä SDS tai ECUeditor2 käytössä, ilman sitä tuo kyllä menee arvailuiden puolelle.

Lämpöanturin toimimattomuus aiheuttaa vikakoodin, ei tuollaista mitä yllä kuvataan. Vikakoodit voi lukea ja myös nollata tuolla ECUeditor2 softalla jos haluaa varman päälle katsoa.

Kirjoittaja Candyman » 09 Elo 2009, 14:31

Kyllä mittari suorastaan "pomppaa" punaiselle ja yhtänopeasti laskee takaisin normaaliin. Kyllä minustakin johonkin sähkövikaan viittaa.
Katellaan mitä sanovat huollossa...

Kirjoittaja Dösällä » 09 Elo 2009, 01:06

Mrk kirjoitti:Nämä "mittari pomppaa samointein punaselle.." on kyllä miumau mukhan ihan selkeitä sähkö / el ektroniikka vikoja
Jep, jos mittari tekee TikTakkia niin silloin vika on sähköissä. Mutta jos nousee "nätisti" punaiselle ja sen jälkeen samalla nopeudella laskee normaaliin niin silloin lähtisin edellisistä kohdista katsomaan. IMO

Kirjoittaja Mrk » 09 Elo 2009, 00:50

Nämä "mittari pomppaa samointein punaselle.." on kyllä miumau mukhan ihan selkeitä sähkö / el ektroniikka vikoja

Kirjoittaja Dösällä » 08 Elo 2009, 22:51

Edelleenkin, en menisi pepa edellä puuhun. Termarin toiminta ja tietty miten puhtaat litkut jäähdytinjärjestelmässä kiertää ovat ensimmäisiä tarkastuksia. Sattuu niitä maanantaisia mopohinkin...

Sitten vasta noi ele-tarkastukset, tosin vaativat tietyiltä osin korjaamokäyntiä kun tarvitaan yleismittaria parempaa.

Kirjoittaja Mrk » 08 Elo 2009, 19:13

Kerropa sitten että osasivakko, ainakin silloin kun soitin maahantuojalle olivat aivan kuutamolla.

Kirjoittaja Candyman » 08 Elo 2009, 15:51

Onneksi on takuuta jäljellä... Katotaan osaavatko huollossa mitään sanoa/tehdä...

Kirjoittaja Mrk » 08 Elo 2009, 15:33

Tarkistapa xtreen virransyöttö, tosin kun itellä teki tota niin ei auttanut vaikka vaikka ohitin koko xtreen.



Edited By Mrk on 1249748362

Kirjoittaja Candyman » 08 Elo 2009, 14:34

Tänään alkoi matka-ajossa lämpötilamittari seilailla ihan tosissaan. Eli, kesken ajon mittarissa luki chec ja lämmöt punaisella! Aloin jo katsella pysähdyspaikka, notta keittää se piru. Mutta lämmöt laski samantien normaaliin.
Seurailin mittareita ja sama peli jatkui. Eli ykskaks lämmöt aivan tappiin ja melkein samantien normaaliin. Chec luki mittarissa aina kun lämmöt nousi. Pyörä toimi kuitenkin kokoajan ihan normaalisti.
Muutaman kymmenen kilometrin jälkeen lämpömittari lopetti sekoilun ja vaikka päästelin hieman raskaammalla kädellä, en saanut lämpöjä enää nousemaan. Samoten kaupunkiajossa kaikki toimi OK.
Pyörään on asennettu X-tre, mutta voisiko vika nyt siitä johtua vai olisiko lämpötila-anturi vai mikä???

Kirjoittaja martti » 23 Heinä 2009, 12:00

martti kirjoitti:No välillä tuo neula sahas eestaas, mut nyt Norjan reissulla sitte taas ei :wtf:
vai liekkö kompassi :respekt: :kippis:

Kirjoittaja suiza » 22 Heinä 2009, 20:57

Kyllä mullakin se sahailee maantieajossa kokoajan, hitaassa pyörityksessä ei.
Vaan eipä ole matkantekoa haitannut :bike:




Edited By suiza on 1248285484

Kirjoittaja martti » 22 Heinä 2009, 11:37

No välillä tuo neula sahas eestaas, mut nyt Norjan reissulla sitte taas ei :wtf:

Ylös