Matkakokemus - Busa hyytyi jarrutettaessa

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Matkakokemus - Busa hyytyi jarrutettaessa

Kirjoittaja eeroolli » 22 Syys 2009, 22:47

fiderjo kirjoitti:On TOS tip over sensor ja sijaitsee tankin oikeanpuoleisen saranan vieressä. Sen muuten sa aukikin jos epäilee toimintaa.
Kiitokset infosta ja hyvästä vinkistä :respekt:
Nyt tietää senkin jos alkaa mopo oudosti sammuileen muulloin kuin "vatupassiasennossa".

Kirjoittaja fiderjo » 22 Syys 2009, 14:32

On TOS tip over sensor ja sijaitsee tankin oikeanpuoleisen saranan vieressä. Sen muuten sa aukikin jos epäilee toimintaa.

Kirjoittaja eeroolli » 30 Elo 2009, 01:11

Jokimaa kirjoitti:Minulla sama vika ja sitä sitten ihmeteltiin.Mutta kun teipasin sen hökötyksen jolla on varmaankin nimi,joka sammuttaa pyörän jos kaatuu.Laitoin teipillä sen linksun kiinni niin ei sitten enää sammunut ja toimii kuin unelma.Oikealla tankin kulmassa se minulla oli,semmoinen mutikka??


Mikä muuten sen mutikan nimi on joka haistelee /sammuttaa bussukan jos kaatuupi?
JA mistäpä tarkkaan ottaen löytyy tuollainen tappokytkinmutikka, onko se tankin oikean takakulman alla rungossa kiinni joku helisevä asentotunnistinmutikka johon tulee pari johtoa, mustavalk. ja harmaa tai musta.




Edited By eeroolli on 1251583997

Kirjoittaja Jokimaa » 07 Elo 2009, 12:31

Minulla sama vika ja sitä sitten ihmeteltiin.Mutta kun teipasin sen hökötyksen jolla on varmaankin nimi,joka sammuttaa pyörän jos kaatuu.Laitoin teipillä sen linksun kiinni niin ei sitten enää sammunut ja toimii kuin unelma.Oikealla tankin kulmassa se minulla oli,semmoinen mutikka??

Kirjoittaja 104-1242627923 » 05 Elo 2009, 23:10

Itse paininut saman ongelman kanssa.
Kertaalleen on pensapumppu avattu turun bikeworldin toimesta , mutta tarttee varmaan avata pumppu vielä kerran itse.
Soittelin susukin maahantuojan jollekin busa tietäjälle, sanoi joissakin tapauksissa vika korjaantuu kun avaa pumpun päällä olevat 2 ruuvia paljastuu alta pieni sihti joka menee helposti tukkoon ja muuttaa pensan paineen tyhjäkäynnillä ja sammuttaa koneen.
Kun ruuvit avaa ja ovalin palikan vetää pois pensa juoksee solkenaan.
Kannattaa siis tyhjentää tankki ensin.

Kirjoittaja jakehaanpää » 02 Elo 2009, 22:25

Mielenkiintoinen case ollut reissussa! Hyvä, et kaikki selvis ja bussikka tuli ajamalla himaan :thumbup:

Kirjoittaja fiderjo » 02 Elo 2009, 21:31

Tuli heitetyä Busalla 4.000 km lenkki Sweduissa ja Norjassa. Kakki meni hyvin Fauniin asti jossa iski merkillinen vika. Kone alkoi sammuilemaan kuumana aina kun jarrutti. Kylmänä ei alusa mitään oiretta. Vikaa yritettiin jäljittää sekä Falunin että Ludvikan Suzuki pajojen tietäjien kanssa ensin sähkövikana. Ei mitenkään mahtunut palloon että keulan pieni niiaus olisi polttoaineen syöttöön vaikuttanut. Lopulta jäljelle ei jäänyt kuin liemen saanti kun kaikki muut paikat (anturit, liittimet ...) oli käyty läpi ja vika ei poistunut. Kiitos Foorumin väelle jolta sain useita vinkkejä !!!
Ruotsista vaan ei löytynyt tiivistesarjaa ja siksi en arvannut ottaa pumppua paloihin. Ei kun keula takaisin Tukholmaa kohti. Matka kuitenkin hyytyi paljon ennen (ensi oireista totaalseen hyytymiseen n. 300 km) ja ystävällisen BMW pajan kavereilta sain työkaluja lainaksi jotta sain pumpun auki. Sieltähän se syy löytyi, itse iso paperi suodin ei ollut tukossa mutta pumpun sisällä olevat verkkosihdit (3 kpl) punaisen ruskean möhjon tukkimat. Sihdit lähti huuhtelemalla auki ja onneksi pajalta löytyi WURTH:n O-rengas satsi josta onneksi löytyi sopiva O-rengas avatessa rikkoutuneen tilalle (onneksi olivat polttoanetta kestävästä materiaaista, tarkastin Suomen wurth:ltä). Pumppu nippuun ja kone toimi taas kuin junan vessa. Ei kun keula takaisin Geirangeriin, pelasi loppumatkan kuin ihmisen mieli. Reissulla tuli käytyä melkein 2.000:ssa metrissä.
Ludvikan Suzuki sai maahantuojalta tiedon että -99 busien tankkien maalauksessa ei polttoainetankin alapuolen aukkoja peitetty ja tankin sisäpuolelle pääsi maalia joka kuulemma lähtee liikeelle vasta vuosienkin jälkeen. Tämä selittää sihdeistä löytyneet smägän punaisen värin.

Ylös