Kirjoittaja tenhulttio » 01 Elo 2009, 23:17
Hieno tulos, onnea TFM ja Teemu. Varsinkin loppunopeus kertoo että alkaa olla pikkuhiljaa pontta se möyhyämisen takana.
Joo, eli myöskin vähän vajaat tynnyrit kolisee isosti (viittaan vaan moottoripyora.org keskusteluun...)
Voin nyt näin netin välityksellä tunnustaa Jounillekin, että olis saanu olla vaikka isompi hupikaasusuutin. Edelleen ei mitään huomattavaa vaikutusta kun nappia paino (nyt siis #40 eli n-55hp). Tosin säädöt oli vaan tuolle suuttimelle. Eli isompaa ei voitu nyt käyttää (kun karsastin niitä tuplakaasuja. lisää painoa ja muutenkin tuntuu ohjelmaa piisaavan vartilla...)
Taxilla kulkis kyllä vielä paremmin, kunhan vähän laittais asioita kondikseen. Vielä olis vara seuraaviin (vain 4 lähtöä, eli hiukka arveluja):
-Välitykset: ei menny ihan nappiin. Tavoteltiin vitosella maaliin, mutta 6th vaihde tuotti parempia tuloksia. Nyt 16/42, 16/40 taikka 15/38 olis ehkä ollu parempi. Kun akselinväli huomioidaan.
-Korkeus: kanttikumissa tuntu pitoa piisaavan -> matalempi olis ollut parempi. Meillä on vähän löysä jousitus -> ei varmaa tietoa paljonko olis ollut varoja madaltaa. Myös vakio penkki pitää kuskin aika korkealla (ja jalat tukevasti ilmassa...). Ja jalkatapit vois olla alempana.
-Ajoasento: nyt kun pitoa piisas -> vielä vähän fyllinkiä persauksen taakse niin voi paremmin avata kaasua
Pikkumuutoksilla (=ei välttämättä isompaa kaasusuutinta) mentäis ehkä jo 8.7**s aikoja.
On muuten vähän kestävän olonen tuo kanttikumi. Neljässä lähdössä ei kerinnyt edes valuvirheet hioutua pois. Tuohan kestää siis tasaisen kulutuksen mukaan ~4 moottoria :p
[color=#000000][quote]Hieno tulos, onnea TFM ja Teemu. Varsinkin loppunopeus kertoo että alkaa olla pikkuhiljaa pontta se möyhyämisen takana. :)[/quote]
Joo, eli myöskin vähän vajaat tynnyrit kolisee isosti (viittaan vaan moottoripyora.org keskusteluun...) :D
Voin nyt näin netin välityksellä tunnustaa Jounillekin, että olis saanu olla vaikka isompi hupikaasusuutin. Edelleen ei mitään huomattavaa vaikutusta kun nappia paino (nyt siis #40 eli n-55hp). Tosin säädöt oli vaan tuolle suuttimelle. Eli isompaa ei voitu nyt käyttää (kun karsastin niitä tuplakaasuja. lisää painoa ja muutenkin tuntuu ohjelmaa piisaavan vartilla...)
Taxilla kulkis kyllä vielä paremmin, kunhan vähän laittais asioita kondikseen. Vielä olis vara seuraaviin (vain 4 lähtöä, eli hiukka arveluja):
-Välitykset: ei menny ihan nappiin. Tavoteltiin vitosella maaliin, mutta 6th vaihde tuotti parempia tuloksia. Nyt 16/42, 16/40 taikka 15/38 olis ehkä ollu parempi. Kun akselinväli huomioidaan.
-Korkeus: kanttikumissa tuntu pitoa piisaavan -> matalempi olis ollut parempi. Meillä on vähän löysä jousitus -> ei varmaa tietoa paljonko olis ollut varoja madaltaa. Myös vakio penkki pitää kuskin aika korkealla (ja jalat tukevasti ilmassa...). Ja jalkatapit vois olla alempana.
-Ajoasento: nyt kun pitoa piisas -> vielä vähän fyllinkiä persauksen taakse niin voi paremmin avata kaasua
Pikkumuutoksilla (=ei välttämättä isompaa kaasusuutinta) mentäis ehkä jo 8.7**s aikoja. :skootteri:
On muuten vähän kestävän olonen tuo kanttikumi. Neljässä lähdössä ei kerinnyt edes valuvirheet hioutua pois. Tuohan kestää siis tasaisen kulutuksen mukaan ~4 moottoria :p[/color]