ECU päivitys - Vuosimallit 1999 ja 2000

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: ECU päivitys - Vuosimallit 1999 ja 2000

Kirjoittaja mju0288 » 02 Marras 2015, 19:02

kiitoksia hyvistä ohjeista. Tätä topicia seuraamalla 99 bussi päivitettiin kahdessa tunnissa, vauhtipyörän ja ecun vaihdolla, uuden elämän alkuun.
Lähti jopa käyntiinkin...

Seuraavaksi läimäistään ahdin paikoilleen.

Kirjoittaja Raami » 02 Elo 2012, 14:37

Lizard kirjoitti:Toisena kyssärinä: jotain kommenttia kuulin että Jenkki Ecuja ei olisi saatu oikein kunnolla pelaan Gen 1 mallissa. Onko tästä tarkempaa tietoa huhun lisäksi?
Tämä kiinnostais täällä myös kun en ole ainakaan vielä törmännyt missään että ei sais toimimaan?
Toki se lambdajuttu taitaa olla erona ja sit usa kartat vai pohja pitäis olla..? :p

Kirjoittaja Lizard » 02 Heinä 2012, 13:16

jarim kirjoitti:
--bussikoppa kirjoitti:Onko tämä nyt sitten faktaa, että kun -99 malliseen tehään ecu päivitys niin pitäisi laitella johtoja asentotunnistimelta ristiin?...hmm, täytyy ilmeisesti vaan testata?

ahtiksen pyörä alkoi pelaamaan huonommin kun johdot laittoi ristiin joten siihen nojaten en suosittele!

Onko tähän johtojen kääntämiseen tullut vahvempaa kokemusperäistä tietoa? Onko vakiossa johdot: kun liittimen hakaset osoittaa taivasta kohden, silloin on vihreä johto ylhäällä.

Toisena kyssärinä: jotain kommenttia kuulin että Jenkki Ecuja ei olisi saatu oikein kunnolla pelaan Gen 1 mallissa. Onko tästä tarkempaa tietoa huhun lisäksi?




Edited By Lizard on 1341224292

Kirjoittaja 122-1330943115 » 26 Kesä 2012, 13:20

ylempi vanha, alempi uusi.
eli uudemmassa on nuo terävät hampaat.

Kirjoittaja 109-1317649016 » 30 Touko 2012, 19:36

Ksthb kirjoitti:Hmm.. pikaisesti laitoin vanhan ja uuden pyörijän päällekkäin, ja mielestäni ei ihan osu kohilleen. Vanhasta puuttuu ainetta kriittisistä paikoista. Osan hampaista joutuis täyttään esim hitsaten, ei kuulosta mitenkään hyvältä....

http://kansiset.galleria.fi/kuvat/tekniikka+kuvat/15122008010.jpg

kumpi on kumpi?, itselläni tuo koneessa ylempi versio

selviskin ebaystä että alempi on uudempi




Edited By mopokuume on 1338397225

Kirjoittaja 122-1330943115 » 21 Maalis 2012, 20:30

:apua:
1999 bussi johon vaihdettu olosuhteiden pakottamana -05 ecu&magneeton pyörijä.
lambdan lisäys tapetilla mutta mihin väliin se kytketään..

ecun päässä vapaana liittimet:
11-14
29-32, 34
38-41
45-47
56, 60
EDIT: :apua: :apua:




Edited By zmccc on 1332868578

Kirjoittaja Tepa » 27 Syys 2011, 09:25

mites gen1 -99 ja 00 vs. gen1 uudemmat,laskeeko kampuran asentotunnistin laskevaa vai nousevaa signaalia...?

Kirjoittaja toimeve » 15 Syys 2011, 22:27

Cebusa kirjoitti:(ECUn vaihdettu uudempaan). Aivan käsittämättömän iso muutos parempaan! Moottorin reagointi parani kaikilla kierrosalueilla. Ihan kuin eri pyörä!
...tuttu tunne kolmen vuoden takaa!

Kirjoittaja Cebusa » 15 Syys 2011, 22:21

jarim kirjoitti:Sellainen juttu 99-00:sta "uutena tietona" että jos käyttää vakiota bensapumppua+regulaattoria niin se alipaineohjaus sille regulle kannattaa tukkia. Tällöin pysyy bensanpaineet tasaisena @ ~3bar mitä uudemman mallin kartat olettaa.

Ainakaan minun pyörässä ('99) ei kannattanut tulpata.
TT-Motorsportin mukaan dynossa oli tullut varsin reippaat jälkipoltot jos letku ei ollut käytössä.

Sain tänään omani TT-Motorsportin säädöstä (ECUn vaihdettu uudempaan). Aivan käsittämättömän iso muutos parempaan! Moottorin reagointi parani kaikilla kierrosalueilla. Ihan kuin eri pyörä!

Kannattaa viedä oikeasti osaavalle henkilölle dynolla säädettäväksi niin tulee kerralla hyvä. :tapu:

Kirjoittaja 1340R86 » 14 Syys 2011, 23:03

jarim kirjoitti:Arvaus: ecueditorissa näkyvät arvot on jollain algoritmilla muodostettuja likiarvoja jotta muutettavat arvot on järkevällä skaalalla. Nyt kun noita arvoja muuttaa vaikka juuri +4 ja -4 niin arvo ei palaakaan ihan tasan siihen alkuperäiseen (johtuen tuosta skaalausmuutoksesta).
Saman suuntaisia arveluita tullut mieleen
(että pyöristää johonkin ja siten takaisin päin hiukan eri lukkun)

Kirjoittaja jarim » 14 Syys 2011, 17:37

Arvaus: ecueditorissa näkyvät arvot on jollain algoritmilla muodostettuja likiarvoja jotta muutettavat arvot on järkevällä skaalalla. Nyt kun noita arvoja muuttaa vaikka juuri +4 ja -4 niin arvo ei palaakaan ihan tasan siihen alkuperäiseen (johtuen tuosta skaalausmuutoksesta).

Kirjoittaja 1340R86 » 14 Syys 2011, 11:55

Mitähän sitä tekee väärin? nyt
pikasen liikaa tuli ja koittanut naputella takaisin lähtöarvoon
mutta ei näytä menevän millään jos laitta vaikka +4 johonkin kohtaan ja seuraavaan versioon koittaa siitä -4 niin jää keltaiseksi
sitten kun kattelee winolsila niin jotain pientä on jäännyt pohjille(-vaikutus ei olekaan -4 vaan jotain muuta ~-3.99) tai lähtenyt hiukan ennemän pois kun ton -4

Miten arvo takaisin lähtö arvoon ? (muuten kuin kaikki uusiksi)
kun on painanut yhden plussa ja painaa saman miinusta niin jättää pohjia kohtaan mikä näkyy keltaisena, ylä palkin ruutu näyttä nollaa
Kuva

winolisila katseltuna
ero minkä jättä pohjia
Kuva



Kuva

Likekö käyttäjä virhe

Kirjoittaja jarim » 11 Syys 2011, 22:19

Sellainen juttu 99-00:sta "uutena tietona" että jos käyttää vakiota bensapumppua+regulaattoria niin se alipaineohjaus sille regulle kannattaa tukkia. Tällöin pysyy bensanpaineet tasaisena @ ~3bar mitä uudemman mallin kartat olettaa.

Kirjoittaja busajasa » 30 Kesä 2010, 11:56

LeaderOfThePack kirjoitti:Hiukan tekis mieli kokeilla tuota omaakin ilman PCtä. Mites toi nyt kokonaisuutena menee: hommaan piuhan ja softan läppäriin ja ajan ECUlle tuon paketin.

Pyörässä (-99) on K&N filsu, air-box modi ja Hindlen 4-2-1 kokoränni. Tre on vaihdenäytössä jonka haluaisin pitää. Onko tuohon valmiita karttoja vai pitääkö tuo säädättää kokonaan erikseen? Penkkisäädöltä tuolla ei vissiin välty? Nykynen kokoonpano on vuos-pari sitten säädetty Bike-Doctorilla.

-02 vanhempiin (99, 00 ja 01) pitää tehdä ECUn vaihto sekä magneeton vaihto.

klix tuolta jostain sivulta 13 alkaa löytyä dataa noista muutoksista.

Kun nuo on vaihdettu niin sitten tässä threadissa mainittu pinnien muutos. Sitten kaapeli ja flashaamaan.

Jos sulla on Gipro:n vaihdenäyttö/TRE niin siitä saa TRE ominausuuden disabloitua. Mulla on esim Gipro vaihdenäyttönä ja TRE disabloituna.

Kirjoittaja 76-1271688384 » 30 Kesä 2010, 11:14

Hiukan tekis mieli kokeilla tuota omaakin ilman PCtä. Mites toi nyt kokonaisuutena menee: hommaan piuhan ja softan läppäriin ja ajan ECUlle tuon paketin.

Pyörässä (-99) on K&N filsu, air-box modi ja Hindlen 4-2-1 kokoränni. Tre on vaihdenäytössä jonka haluaisin pitää. Onko tuohon valmiita karttoja vai pitääkö tuo säädättää kokonaan erikseen? Penkkisäädöltä tuolla ei vissiin välty? Nykynen kokoonpano on vuos-pari sitten säädetty Bike-Doctorilla.

Ylös