Ecu pÄivitys - Vuosimallit k8-

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Ecu pÄivitys - Vuosimallit k8-

Kirjoittaja 109-1241520064 » 23 Elo 2009, 21:19

päivitetty on, kiitos siitä jarim:ille!

tunnelmia:

en voi sanoa eroa 1, 2 vaihteella mutta ihan kuin 100km/h normi ohitus kolmonen pesässä kiihtyisi herkemmin.

välitykset minulla nyt 19/43 ja ensi kesäksi siirryn 18/46.

uskoisin että tilanne hieman muuttuu :pomppu:

Kirjoittaja PetriK » 21 Heinä 2009, 22:34

No ei täysin vakioon, mutta tänään ajoin omaa penkissä ja ihan hyvin meni putkiviriteinen sätöihin.

Lisäksi löytyi pari bugia softasta ja paljon dynokäyttöä helpottavia ajatuksia.

Kirjoittaja 66-1147253442 » 21 Heinä 2009, 20:44

Onkos kukaan saanut jo penkkikäyriä mitä vois verrata vakioon rinnakkain??

Kirjoittaja jarim » 21 Heinä 2009, 09:34

PetriK:lla lienee Gen2 kaapeli mukana Joensuussa?

Kirjoittaja martti » 21 Heinä 2009, 08:15

Kyllähän tuo kovasti kiinnostaa myös Imatran suunnalla :p

Kirjoittaja majuriTK » 21 Heinä 2009, 06:31

Oliskohan kellään mahdollisuutta/aikaa tuolla joensuun kenttä ajoissa flassäillä?kiinnostaisi tuo huippunopeusrajoittimen poisto :;):

Kirjoittaja PetriK » 20 Heinä 2009, 18:16

Hieno juttu että on radallakin testattu toimivaksi. Tuota "tehonlisäystä" saadaan aika helposti säädettyä muutamalla hiirennäpäytyksellä, kunhan ensin löydetään yleissopivat asetukset.

Kirjoittaja suiza » 19 Heinä 2009, 17:05

No niin, tulipa käytyä Kemorassa testaamassa rajoitinvapaata K8:a.
Postiivinen huomio: pienten vaihteiden teho tuntuu kovemmalle :thumbup:
Negatiivinen huomio: pienten vaihteiden teho tuntuu kovemmalle :wtf:
Itse ruukaan ajella 2 ja 3 vaihteilla pääosin, pääsuoralla ehtii 1-2 sek. käyttää nelostakin.
Nyt sai kaasun kanssa varoa nimenomaan 2-3 vaihteilla, keula tupaa kevenemään eri tahtiin, kuin ennen rajojen postoja. Pääsuoran nypyllä kolmosella kiihtyvyyttä vielä sen verran, että keulä käy kevyenä, eli voplaa aikalailla.
Ajelin sitten lähes koko päivän B asennolla ja hyvin silläkin näytti pääsevän ja kesti vetää sinkki kireällä :bike:
Kadulla en ole huomannut noin selvästi vaikutusta, mutta ratalla kyllä huomasi.

Lisähuomiona nyt ajaessani ensi kertaa ratalla muulla kuin täydellä teholla, huomasin koneaivojen tehorajoituksen toiminnan.
Mutkasta lähtiessä "kaasupyyntö tapissa" koneaivo päättää ensin antaa kaikkensa sitten hoksaa asetuksen olevan B:llä jolloin ilmeisesti kääntää kaasuläppiä pienemmälle, vaikka tilaus on koko ajan tapissa.
Tuntuma hanurissa on kuten märällä kiihdyttäessä, ensin kiihtyy, sitten irtoaa kevyeen sutimiseen, mutta kiihtyvyys silti jatkuu, mutta kevyempänä. Jonka jälkeen taas hetkeksi täys löyly ja taas vähän "sutimista" jne. "Sutimis" jakso yllättävän pitkä ainakin 2-3 vaihteella, varmaan 1-1,5 sek.
Tätä en ole huomannut tiellä näin selvästi, ehkäpä rata-ajossa asian panee paremmin merkille koska kiihdytykset, jarrutukset ja mutkat tulevat aina täsmälleen samaan aikaan ja samoja ajolinjoja.
Kokonaisuutena sanoisin flashäyksen vaikuttavan pyörän käyttääntymiseen selvästi, ainakin lähempänä ääriolosuhteita.
Saapa nähdä mitä se vaikuttaa lentokentällä ???

Kirjoittaja 109-1245491818 » 16 Heinä 2009, 13:03

+1 myös kotkan suunnalla olisi tarvetta mutta OK seutu käy mainiosti, kyseessä on vaan gen1... :turbobusa:

Kirjoittaja Snowman » 15 Heinä 2009, 15:13

Jarim:ilmoitahan kunhan saat osia nii tehdään toinenkin kaapeli oulun seudulle. :)

Kirjoittaja jarim » 15 Heinä 2009, 12:33

Pohjoisempaa ei vielä Gen2 kaapeleitä tällä hetkellä löydy. Päivittelen tilannetta kunhan saan tehtyä. Yksi jää joka tapauksessa itsellekin.

Kirjoittaja PetriK » 15 Heinä 2009, 10:44

Ensi viikosta alkaen Sami (samin autopaja, espoo, 0500 777287.) pystyy tekemään nämä flashäykset täällä etelässä. Jarim osannee kertoa kenelle on tehnyt kaapeleita pohjoisempaan käyttöön ?

Ohjelmointilaite jolla päivitykset tehdään menee suoraan pyörän johtosarjan ja ecun väliin ja näyttää tällaiselta.

Kuva


Edit: puh no korjattu




Edited By Ksthb on 1248595270

Kirjoittaja 79-1091167648 » 15 Heinä 2009, 08:23

Juu, mä olisin kans valmis maksamaan jos sais rajoittimet pois vaikka olen kyl ostanu sen käikäleen joka pitäs tehdä sama juttu... Mut olis mukavampaa ku ei tarttis laittaa mitään lisä käikäleitä.... Ja pääkaupunki olis munkin alue.... :D

Kirjoittaja Tomppa » 15 Heinä 2009, 08:13

Onko offtopiccia, mutta lisää kiinnostuneita...

Eli jos tuosta Powercommanderista pääsisin eroon ja samoin TRE:stä, niin olisi hyvä juttu. Minä kun en ole myöskään mikään bittinikkari eikä kolvi oikein satu mun käteen...
Avusta maksaisin korvauksen. :thumbup:

Kirjoittaja rKol03 » 14 Heinä 2009, 23:04

Kiinnostusta löytyy myöskin moiseen, eli pk-seutu +1 halukas... :)

Ylös