Kirjoittaja Joke » 16 Heinä 2009, 22:54
kajbusa kirjoitti:[Tällainen piirre siinä oli vielä...kun käynnisti pyörän niin se kävi hyvin tyhjäkäyntiä (1200) mutta kun antoi hiukan kierroksia niin tyhjäkäynti jäi n. 1800 ja kävi epätasaisesti, joskus palautui siitä (n.10-15sek) alemmaksi (1200) ja käynti tasottui, mutta ei läheskään aina.
Omassa busassa täysin samanlainen tyhjäkäyntivika ja käyttäytyy samalla tavalla koneen ollessa lämmin, eli kun lämpömittari näyttää asteikon puoltaväliä.
Kun kone on kylmä, niin käy tyhjäkäyntiä 1200 r/min ja kun kaasua aukaisee ja palauttaa, niin palautuu tyhjäkäynnille eli toimii, kuten pitääkin.
Muilla kierrosalueilla toimii kyllä moitteettomasti.
TPS, IAP, IAT - anturit testattu toisilla antureilla, ei vaikutusta. Moottorin jäähdytysveden anturi näyttää olevan kunnossa, lämpömittarikin näyttää oikein.
Ilmavuotoja en usko olevan, koska toimii kymänä oikein.
Täytyy seuraavaksi ruveta mittaamaan sytytyspuolen antureita.
[color=#000000][quote="kajbusa"][Tällainen piirre siinä oli vielä...kun käynnisti pyörän niin se kävi hyvin tyhjäkäyntiä (1200) mutta kun antoi hiukan kierroksia niin tyhjäkäynti jäi n. 1800 ja kävi epätasaisesti, joskus palautui siitä (n.10-15sek) alemmaksi (1200) ja käynti tasottui, mutta ei läheskään aina.[/quote]
Omassa busassa täysin samanlainen tyhjäkäyntivika ja käyttäytyy samalla tavalla koneen ollessa lämmin, eli kun lämpömittari näyttää asteikon puoltaväliä.
Kun kone on kylmä, niin käy tyhjäkäyntiä 1200 r/min ja kun kaasua aukaisee ja palauttaa, niin palautuu tyhjäkäynnille eli toimii, kuten pitääkin.
Muilla kierrosalueilla toimii kyllä moitteettomasti.
TPS, IAP, IAT - anturit testattu toisilla antureilla, ei vaikutusta. Moottorin jäähdytysveden anturi näyttää olevan kunnossa, lämpömittarikin näyttää oikein.
Ilmavuotoja en usko olevan, koska toimii kymänä oikein.
Täytyy seuraavaksi ruveta mittaamaan sytytyspuolen antureita.
:pääseinään:[/color]