Gen2 ecushifter ja käännetty kaavio - Tässä rakennusohjeet

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Gen2 ecushifter ja käännetty kaavio - Tässä rakennusohjeet

Kirjoittaja BussiJussi » 01 Kesä 2010, 14:07

jarim kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:No, niin1 "min sitten sain ecushifterin kytkettyä. Pukilla kokeilin, että toimii. Vaihtaa nätisti, vilauttaa 1 vaihdetta näytöllä vaihdon yhteydessä???? Ja toinen asia, katkoo vielä kutosellakin, missä vika???

Gen2 shifter moduulissa ei käsittääkseni (vielä?) ole tuota "kutosvaihteen suojaa". Eli ei kannata kutosella sitä pedaalia polkea, sitä paitsi mittaristossahan se 6 lukee. :)
Tiedän, ettei kannata polkea kutosella isompaa.... Kunhan kysyin. Ei itse tullut perehdyttyä asiaan, onko gen2 mallissa tää "kutossuoja" siksihän kysyinkin!!!

Kirjoittaja jarim » 01 Kesä 2010, 12:05

BussiJussi kirjoitti:No, niin1 "min sitten sain ecushifterin kytkettyä. Pukilla kokeilin, että toimii. Vaihtaa nätisti, vilauttaa 1 vaihdetta näytöllä vaihdon yhteydessä???? Ja toinen asia, katkoo vielä kutosellakin, missä vika???
Gen2 shifter moduulissa ei käsittääkseni (vielä?) ole tuota "kutosvaihteen suojaa". Eli ei kannata kutosella sitä pedaalia polkea, sitä paitsi mittaristossahan se 6 lukee. :)

Kirjoittaja BussiJussi » 31 Touko 2010, 21:22

No, niin1 "min sitten sain ecushifterin kytkettyä. Pukilla kokeilin, että toimii. Vaihtaa nätisti, vilauttaa 1 vaihdetta näytöllä vaihdon yhteydessä???? Ja toinen asia, katkoo vielä kutosellakin, missä vika???

Kirjoittaja BussiJussi » 22 Touko 2010, 22:22

Ebaysta löysin sopivat liitimet! n.10£ postituksineen hintaa!

Kliks

Kreikasta näkyy tulevan! Nehän on jo suomalaistenkin osalta varmaan maksettu? Eikös miljardisotalla rahaa kylvetty sinne!?

Kirjoittaja PetriK » 22 Touko 2010, 21:31

http://www.easternbeaver.com varmaan heittää liittimeen sopivat pinnit ? Niitä samoja pinnejä käytetään monessa muussakin liittimessä. Jos hyvin käy jollain on vanha tre josta saa puuttuvat pinnit ?

ecueditor.com on muuten muuttunut tässä gen2 versiossa niin että nyt siinä on vaihdekohtainen ajansäätö.

jarim: korjasin easternbeaver osoitteen




Edited By jarim on 1274596887

Kirjoittaja BussiJussi » 19 Touko 2010, 21:55

Anturi mulla tosiaan on, mutta kellää ylimääräsenä urosabikoa, joka menee heittämällä tre liittimeen! Ei paha hintanen muuten toi anturi!

Kirjoittaja Jaakko » 19 Touko 2010, 21:42

PetriK kirjoitti:Meikäläinen on tilannut noita cordonan tuotteita suoraan valmistajalta ruotsista (http://www.cordona.net/gp_switch.htm
tuo linkkis ei enään toiminut. mut tämäkö se on ?
http://www.cordona.net/products/shop/x152.jpg

€60
item nro: 152

Kirjoittaja BussiJussi » 19 Touko 2010, 20:25

Tämmöstä tarttis itsekin alkaa puuhastella. Löytyikin hyllystä vanha tre, että sais suoraan johtojenväliin klikattua. Muttamutta tre:sta puutuu yksi johto. Eli naaraspuolinen muoviliitin, jonka sisässä sellanen kapea uros abigo. Mistäs saisin tollasen urosabikon, joka sopis tohon liittimeen? On kapeempi, kuin mulla vanhoista pärrien liitinsarjoista löytyvät. Tack....

Kirjoittaja PetriK » 15 Heinä 2009, 10:31

Meikäläinen on tilannut noita cordonan tuotteita suoraan valmistajalta ruotsista (http://www.cordona.net/gp_switch.htm, shoppi löytyy samalta sivustolta ja maksu kätevästi paypalilla.). Yleensä tulee parissa päivässä lahden ylitse. Cordonan kaveri lupasi että jos on kysyntää hän voi tehdä valmiita kittejä joissa on oikean mittainen tanko ja jopa busaan sopivat liittimetkin mukana - joten sieltä vaan tilaamaan niin ehkä joskus tulee valmis tuotekin. Myös Greg (smithabusa) on hänen kanssaan keskusteluissa että saataisiin valmis tuote.

Mietin tuossa myös vaihtoehtoa että shifterikoodi aktivoituisi aina automaattisesti esim 10500rpm kun jalka on polkimella. Näin kuulemma jotkut dragrace shifterit toimivat. Nythän se toimii kuten normaalitkin shifterit painamalla jalalla poljinta.

Shifterikoodin ymppäys on on tuosta helpointa. Kuskin satula irti, liittimet kiinni ja tietokoneella painetaan flash nappia. Parin minuutin kuluttua valmista (jos on nopea kone). Ensi viikosta alkaen Sami (samin autopaja, espoo, 0500 555287.) pystyy tekemään nämä flashäykset täällä etelässä. Jarim osannee kertoa kenelle on tehnyt kaapeleita pohjoisempaan käyttöön ?

Kuva




Edited By PetriK on 1247643246

Kirjoittaja jarim » 15 Heinä 2009, 10:14

Tomppa kirjoitti:Moro!
Saako tälläisen shifterin ostettua suoraan valmiina ja kuinka helppoa on sen käyttöönotto?
On ruvennu kiinnostamaan shifteri ja käännetty kaavio + oman ecun säätö...
Sorry jos :offtopic:

Vähäsen joutuu tuusaamaan. Suht koht helppo homma kuite. Välitangon joutuu yleensä itse tekemään, parin johdon ja vastuksen tinaus ja sitten jossain pitäisi saada vielä sifterikoodi ympättyä ecuun.

Edit: olikohan Moto-Kokkola kun myy noita Cordonan antureita. Titaani tietää.




Edited By jarim on 1247642178

Kirjoittaja Tomppa » 15 Heinä 2009, 09:59

Moro!
Saako tälläisen shifterin ostettua suoraan valmiina ja kuinka helppoa on sen käyttöönotto?
On ruvennu kiinnostamaan shifteri ja käännetty kaavio + oman ecun säätö...
Sorry jos :offtopic:

Kirjoittaja PetriK » 06 Heinä 2009, 20:33

Nämä pari gen2 kuvaa varmaan kertovat aika paljon jos lisätään että toimii ihan niin kuin gen1 versiokin ;-) (Tosin oli jo tiedossa kun kaverit jenkeissä ovat ajaneet gen2 ecushifterillä jo pari viikkoa)

Kuva

Kuva




Edited By PetriK on 1246902101

Kirjoittaja busajasa » 06 Heinä 2009, 13:49

Titaani kirjoitti:Ei oo ollut kiinni viimekesän jälkeen se palikka. Kaikki säädöt Samilla oman boxin kautta. Täytyy tutkia saako tuohon toiseen liittimeen lisättyä punaiselle paikan vai joutuuko liittää suoraan piuhoihin ilman näitä extra liittimiä.
Itse tinasin suoraan johtosarjaan kiinni tuon vastuksen. Kutistesukalla sitten suojaukset. Hyvin toimii.

Kirjoittaja PetriK » 06 Heinä 2009, 13:18

Titaani kirjoitti:Ei oo ollut kiinni viimekesän jälkeen se palikka. Kaikki säädöt Samilla oman boxin kautta. Täytyy tutkia saako tuohon toiseen liittimeen lisättyä punaiselle paikan vai joutuuko liittää suoraan piuhoihin ilman näitä extra liittimiä.
Joo - niin muistelinkin.

No esim motonetistä saattaa löytyä pinnoja jotka ovat riittävän samanlaisia ettei jää siitä kiinni.

Kirjoittaja Titaani » 06 Heinä 2009, 12:38

Ei oo ollut kiinni viimekesän jälkeen se palikka. Kaikki säädöt Samilla oman boxin kautta. Täytyy tutkia saako tuohon toiseen liittimeen lisättyä punaiselle paikan vai joutuuko liittää suoraan piuhoihin ilman näitä extra liittimiä.

Ylös