Teräspunos jarruretkut

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Teräspunos jarruretkut

Kirjoittaja kartsap » 22 Touko 2007, 21:45

Ok, käytän kuitenkin etusta irti,pääsee sitten lokarin alta irrotteleen
ne kiinnittimet.

Kirjoittaja 118-1106829594 » 22 Touko 2007, 17:55

kartsap kirjoitti:Miten olette hoitaneet teräspunosletkujen kiinnittämisen etulokariin,näyttäis ettei alkuperäisiä
kiinnikkeitä voi käyttää kun on "umpinaiset". Letkut olis STD-mallia,mutta ei ole
kiinnikkeitä(Stormilta Oulusta kysyin...sieltä ei ainakaan)
... kyllähän ne kaksi alkuperäistä kiinnikettäkin auki saa, kun alapäästä nipistelee ja samalla vetäisee sydeemin ulos. Aukee sitten alapäästään. Itse en niitä laitanut takaisin lainkaan, vaan peitenapit tilalle. Sen kiinteän kiinikkeen hyödynsin toiselta puolen. Letkut pysyy hyvin ryhdissä, kun sinne kohtuu ylös etuputkien väliin laiton semmosen kiinnikkeen, jolla sain letkut yhteen. ... niin tässä on kyseessä ne ylhäältä asti erilliset letkut ...

Kirjoittaja kartsap » 21 Touko 2007, 22:29

Miten olette hoitaneet teräspunosletkujen kiinnittämisen etulokariin,näyttäis ettei alkuperäisiä
kiinnikkeitä voi käyttää kun on "umpinaiset". Letkut olis STD-mallia,mutta ei ole
kiinnikkeitä(Stormilta Oulusta kysyin...sieltä ei ainakaan)

Kirjoittaja 118-1106829594 » 11 Maalis 2007, 19:06

BussiJussi kirjoitti:No selvisi ihan kokeilemalla/katselemalla noi letkut. yläpäähän laitoin minäkin taivutetut päät. Sitten ilmauksesta. Etupään ilmaus onnistui ihan ok. Pumppailin ekax ruuvit auki, että alkoi nestettä mennä satuloille. Sitten ruuvit kiinni, ja pumppausta, nousi ilmat ylös. Lopux tietty perus ilmaus alhaalta. Mutta takajarrru! Ei pr... onnaa ilmaus. Kokeillu vaikka millä konstilla, mut ei! Heittäkää neuvoa, kuinka onnaa ilmaus, etten TAAS alkoholisoidu..........!


:p :p

No prrrk...le :;): ... ihan samalla menetelmällä meni etu- ja takapää. Ensin isolla lääkeruutalla alhaalta tavaraan sisään sen verran, että nousee säiliöön. Sitten ruuvi kiinni ja pumppausta - ruuvi auki kahva pohjassa ja antaa valua ... sitten taas ruuvi kiinni ja sama homma muutaman kerran.
Tsekkailee myös, että säiliöstä ei pääse liemet loppumaan ja ettei hörppää ilmaa myöskään alakautta. Noillahan se meni aika helposti takapääkin :)

Kirjoittaja BussiJussi » 11 Maalis 2007, 18:55

No selvisi ihan kokeilemalla/katselemalla noi letkut. yläpäähän laitoin minäkin taivutetut päät. Sitten ilmauksesta. Etupään ilmaus onnistui ihan ok. Pumppailin ekax ruuvit auki, että alkoi nestettä mennä satuloille. Sitten ruuvit kiinni, ja pumppausta, nousi ilmat ylös. Lopux tietty perus ilmaus alhaalta. Mutta takajarrru! Ei pr... onnaa ilmaus. Kokeillu vaikka millä konstilla, mut ei! Heittäkää neuvoa, kuinka onnaa ilmaus, etten TAAS alkoholisoidu..........!


:p :p

Kirjoittaja Jaakko » 11 Maalis 2007, 14:34

muistaakseni yläpäähän taivutetut päät

Kirjoittaja 118-1106829594 » 11 Maalis 2007, 10:34

BussiJussi kirjoitti:Helpotetaan vähän. Sivulle taivutetut eteen, (varmaankin) koska orkkis takaletkussa se toisinpäin oleva taivutus. Mutta ylä-, vai alapäähän taivutetulla päällä olevat letkut edessä?
nimin. aamulla tallille duunaamaan.

:p :p

Samaa pähkäilin täällä viime viikolla, kun letkuja pistin paikalleen. En oikein mistään löytänyt "virallista" tietoa asiasta ja päädyin siihen ratkaisuun, että jarrusatulanpuoleiseen päähän (siis alas) laitoin ne suorat liitokset. Muistaakseni jommalle kummalle puolelle se taivutettu ei oikein olisi passannutkaan - ainakaan, mikäli aikoi käyttää niitä lokasuojassa olevia alkuperäisiä kiinnityskohtia... vuan tiedäppä sitä sitten mikä olisi ollut "oikea" tapa ??? Lieneekö sillä väliäkään, kunhan vaan saa omasta mielestään "siisteimmän" ratkaisun ... :)

Kirjoittaja BussiJussi » 10 Maalis 2007, 21:02

Helpotetaan vähän. Sivulle taivutetut eteen, (varmaankin) koska orkkis takaletkussa se toisinpäin oleva taivutus. Mutta ylä-, vai alapäähän taivutetulla päällä olevat letkut edessä?
nimin. aamulla tallille duunaamaan.

:p :p




Edited By BussiJussi on 1173553365

Kirjoittaja BussiJussi » 10 Maalis 2007, 18:40

Mikä letku mihin, ja kuinka päin. Letkujen mitat: 700mm, 730mm ja 750mm. saahan nuo "pähkäilemällä" selville, mut jos joku muistaa/mittaa, aina helpompi! Vihje: Kahdessa lyhimmässä pikku taivutus "sivulle", ja pisimmässä "rei´än" suuntainen taivutus. Elikkä kellä letkut pyörässä kii, saa helpostikin asian selville!
KIITOS!


:p :p

Kirjoittaja Jone » 15 Kesä 2006, 23:05

Quadron kirjoitti:Tuntui muuten yksikseen noita letkuja vaihtaessa olevan pätevä konsti ensin isolla ruutalla imeä alhaalta vanhat nesteet pois, ei kauheasti tullut roiskeita letkuja irroittaessa.

Ja oletettavasti ilmatessa säästin jonkin verran hermoja kun imin samalla ruutalla ensin molempiin letkuihin alaspäin nestettä ja sitten vasta kahvan kimppuun.

Ja se piilteman hieno purkki/letku/takaiskuventtiillihässäkkä oli sen mitättömän hintansa väärti, ei sillä mitään tehny... Tai no joo, oli siitä se purkki ja letku käyttökelpoisia tuossa operaatiossa ???

Kohta koeajolle niin voi taas todeta juhlineensa liian aikaisin... :D

Helpolla pääsee myös työntämällä uudet nesteet injektioruiskulla ilmaruuvien kautta säiliöön.Huolellisesti kun toimii niin ilmaa ei juuri mukana mene ja paine tulee heti.

Kirjoittaja Quadron » 15 Kesä 2006, 17:38

Tuntui muuten yksikseen noita letkuja vaihtaessa olevan pätevä konsti ensin isolla ruutalla imeä alhaalta vanhat nesteet pois, ei kauheasti tullut roiskeita letkuja irroittaessa.

Ja oletettavasti ilmatessa säästin jonkin verran hermoja kun imin samalla ruutalla ensin molempiin letkuihin alaspäin nestettä ja sitten vasta kahvan kimppuun.

Ja se piilteman hieno purkki/letku/takaiskuventtiillihässäkkä oli sen mitättömän hintansa väärti, ei sillä mitään tehny... Tai no joo, oli siitä se purkki ja letku käyttökelpoisia tuossa operaatiossa ???

Kohta koeajolle niin voi taas todeta juhlineensa liian aikaisin... :D

Kirjoittaja Jone » 11 Huhti 2006, 07:01

MGa kirjoitti:Nii kiitokset Artsille tosiaan jos mä sain ton Race sarjan ja muut tuon standartin :D

Ai nitä on tullu kahdenlaisia settejä. :oops: Ilmeisesti riippuu tilauserästä, minkä on sattunu saamaan. Mulle ja Spugelle on ainakin arvonnassa tullu std-sarja. MGa on onni potkassu. :D Olis hauska tietää onko lopputuloksessa eroa? En oikein usko.Niinkuin tuolla aiempana on jo spekuloitu.




Edited By Jone on 1144728231

Kirjoittaja MGa » 10 Huhti 2006, 22:28

Nii kiitokset Artsille tosiaan jos mä sain ton Race sarjan ja muut tuon standartin :D

Kirjoittaja Jone » 10 Huhti 2006, 21:41

-Artsi- kirjoitti:Jaaha, no oppii tässä itsekin näemmä. Olin tähän päivään siinä uskossa että nuo setit on kahdella pitkällä etuletkulla... :glare:
Ja Jonea on uskominen jos kerran tuplabanjo sopii sekä ylös että alas edessä. Seison oikaistuna. :respekt:

Jees.Perustuu empiiriseen tietoon. :laugh: Itekki olen luulut, että Goodridgen sarjat on aina kahdella letkulla ylhäältä, mutta kun ei. :shocked:
Sama tuo. Pääsis kokeileen jo, että paraneeko jarrut. Vettä sataa. No lähteepä lumet äkkiä.




Edited By Jone on 1144694513

Kirjoittaja -Artsi- » 10 Huhti 2006, 20:48

Jaaha, no oppii tässä itsekin näemmä. Olin tähän päivään siinä uskossa että nuo setit on kahdella pitkällä etuletkulla... :glare:
Ja Jonea on uskominen jos kerran tuplabanjo sopii sekä ylös että alas edessä. Seison oikaistuna. :respekt:

Ylös