Busa eikäynnisty ja välillä sammuilee - Todella jännä

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Busa eikäynnisty ja välillä sammuilee - Todella jännä

Kirjoittaja 104-1242627923 » 25 Kesä 2009, 22:35

Tartee kokeilla sitä hyppylankaa.
Mitään vika koodia ei ole missään vaiheessa antanut. :p ,
jalka tapin anturi tartee myös kokeilla ohittaa .
Voisko pensa pumpussa olla jotain joka voisi lopettaa pensan tulon, bensa letkut ei ole pännissa.
Etupään johdot olen jo käynyt läpi.
Tää vika alkaa olla :pylly: .




Edited By haba on 1245959152

Kirjoittaja 72-1214630696 » 23 Kesä 2009, 11:39

Huoltomanuskan mukaan vaikuttaisi olevan tavallinen kytkin, jolloin hyppylangan pitäisi toimia. Tämä kytkimen tarkoitus on sammuttaa kone ja bensapumppu, jos pyörä on kyljellään.
Hyppylangoitettuna täytyy itse muistaa sammuttaa, jos sattuu lipat :D
Oikeankahvan tappokytkimen johdotus saattaisi tehdä myös kuvaamiasi oireita, kokeile sammuuko vain jalkajarrulla ja vasemmalla kädellä kiinnipitäen? Tai kahvoista voimakkaasti eteenpäin työntäen?

Kirjoittaja jarim » 23 Kesä 2009, 10:30

haba kirjoitti:Kokeilin !
Laitoin ajaessa pakkokaasun (ryypyn) päälle niin että kierroksia on kytkimen ollessa pohjassa n:3000 ja alon voimakkaan jarrutuksen ja saatana se sammui.
Tulee vaan mieleen voisko sammuminen johtua polttoaineen syötön katkeamiseen ja mikäköhän sen katkaisee kun toi tilttikin on uusittu??? :angry:

Uskaltaako tiltin ohittaa hyppylangalla jos vika kuitenkin olisi siinä.
Jos otat sen irti niin antaa vikakoodin. Sopiva vastus pitäisi saada siihen väliin.

Kirjoittaja 104-1242627923 » 23 Kesä 2009, 09:09

Kokeilin !
Laitoin ajaessa pakkokaasun (ryypyn) päälle niin että kierroksia on kytkimen ollessa pohjassa n:3000 ja alon voimakkaan jarrutuksen ja saatana se sammui.
Tulee vaan mieleen voisko sammuminen johtua polttoaineen syötön katkeamiseen ja mikäköhän sen katkaisee kun toi tilttikin on uusittu??? :angry:

Uskaltaako tiltin ohittaa hyppylangalla jos vika kuitenkin olisi siinä.

Kirjoittaja 104-1242627923 » 14 Kesä 2009, 22:40

sori toisto, sekoilee ei jostain syystä nayta kaikkia tekstejä nyt taas näkyy.:D

Kirjoittaja 104-1242627923 » 14 Kesä 2009, 22:38

hurisee se punppu.
Tänään purin keulan atomeiksi ja pyörän käydessä heiluttelin johtoja eikä se saatana sammunut.
Kävin tossä 3000km lenkillä ja liki joka kerta kun tulin rampille tai risteykseen ja jarrutin bussi sammu.
pari kertaa sammu ajosta, reippaan ohituksen jälkee vaihteen vaihto ja moottori jarrutus ja SAATANA:angry:

Kirjoittaja jarim » 14 Kesä 2009, 21:14

haba kirjoitti:Sori tulivähän toistoa.
Jalka tuntuu jämäkältä ja saa taittaa aika alas ennenkuin pyörä sammuu.
Tartee katsastaa vielä kytkimen anturi. ja vaihtaa samalla nesteet.

Oletko tarkistanut onko TPS (=Throttle Position Sensor) asetus kohdillaan? Kuskin penkin alla vasemmalla puolen valkoinen 4-napainen liitin johon menee kaksi johtoa ja kumitulppa päässä. Kytke johdonpäät yhteen hyppylangalla ja pyörä käyntiin. Kellon paikalla pitäisi olla nyt -C00. Onko tuo edessä oleva viiva varmasti keskellä?

Edit: ja paljonko on tyhjäkäynti? Säädä 1200rpm niin ei sammu niin helposti.




Edited By jarim on 1245003300

Kirjoittaja martti » 14 Kesä 2009, 19:40

alcolukko :kippis: :omituinen: :1087

Kirjoittaja 104-1242627923 » 14 Kesä 2009, 18:03

Sori tulivähän toistoa.
Jalka tuntuu jämäkältä ja saa taittaa aika alas ennenkuin pyörä sammuu.
Tartee katsastaa vielä kytkimen anturi. ja vaihtaa samalla nesteet.

Kirjoittaja 104-1242627923 » 14 Kesä 2009, 17:55

Tänään purin keulan atomeiksi ja pyörän ollessa käynnisaa heiluttelin johtoja ja liittimiä ei se sitten sammunut millään.:p
kävin tossa pienen lenkin heittänässä rukalla 3000km.
Lähes joka kera kun ajoin rampille ja aloin jarruttaa bussi sammui, pariin kertaan sammui ajosta pieni alamäki,väihteen vaihto ja pieni moottori jarrutus ja se saatana sammui.
Tapasin reissulla pari busanistia iisälmessa toisella oli saman vuorinen bussi jossa oli smanlainen vika???

Kirjoittaja 83-1197371388 » 10 Kesä 2009, 09:35

Ksthb kirjoitti:
Samuli kirjoitti:Onko jännitteiden häviäminen starttia painaessa ja hetken odottelun jälkeen palautuminen siis vain merkki akun elon päättymisestä? :1087

Sama vika poistettu omasta moposta vaihtamalla akku tuoreempaan
Jep, akun vaihto ratkaisi ongelman.

Kirjoittaja jarim » 09 Kesä 2009, 22:28

haba kirjoitti:Katsoin sen säätimen ok.
staatori ja tiltti vaihdettu kysyin asiaa turun bige worldistä jota pyörän ostin, jossa ne vaihdettiin alku vastoin käymisten tuloksena.
Tapasin iisalmessä kesälomareissulla pari busanistia toisella oli saman moinen bussi -99.
sama vika silläkin eikä oo vikaa löytänyt JÄNNÄ JUTTU ???
liekö malli vika:;):
Miten tiltti anturi ohitetaan? pyörästäni vaihdettiin viime kesänä takahäkki teräksiseen ja laukku telineet ei mennyt enää heittämällä paikalleen, voisko olla että anturin kiinnikkeissä olis jotain vinossa.

RUPEE :angry: KUN ALKAA BUSSI JO SAMMUILEE AJOSTA. moottori jarrutus ja lievä alamäki.
Onko sivujalka yläasennossa edelleen kun sammuu kesken ajon? Tarkistapa seuraavalla kerralla. Sellainenkin vika minulla oli että kun sivujalja oli liian nihkeä niin alkoi resonoinnin seurauksena valumaan alaspäin. Tarpeeksi kun valuu niin se sivujalan tunnistin lyö pelin poikki... Kunnon rasvaus akselin kohdalle että liikkuu kuin luistinradalla niin pelaa.

Kirjoittaja 104-1242627923 » 09 Kesä 2009, 21:53

Katsoin sen säätimen ok.
staatori ja tiltti vaihdettu kysyin asiaa turun bige worldistä jota pyörän ostin, jossa ne vaihdettiin alku vastoin käymisten tuloksena.
Tapasin iisalmessä kesälomareissulla pari busanistia toisella oli saman moinen bussi -99.
sama vika silläkin eikä oo vikaa löytänyt JÄNNÄ JUTTU ???
liekö malli vika:;):
Miten tiltti anturi ohitetaan? pyörästäni vaihdettiin viime kesänä takahäkki teräksiseen ja laukku telineet ei mennyt enää heittämällä paikalleen, voisko olla että anturin kiinnikkeissä olis jotain vinossa.

RUPEE :angry: KUN ALKAA BUSSI JO SAMMUILEE AJOSTA. moottori jarrutus ja lievä alamäki.

Kirjoittaja jarim » 04 Kesä 2009, 08:42

Samuli kirjoitti:Onko jännitteiden häviäminen starttia painaessa ja hetken odottelun jälkeen palautuminen siis vain merkki akun elon päättymisestä? :1087
Niinhän siinä heikolla hapella olevan akun kanssa voi käydä että startin ja puolien ottama virta tiputtaa jännitteen niin alas ettei se ECU:lle jne oikein riitä.

Kirjoittaja 107-1089231881 » 04 Kesä 2009, 08:42

Samuli kirjoitti:Onko jännitteiden häviäminen starttia painaessa ja hetken odottelun jälkeen palautuminen siis vain merkki akun elon päättymisestä? :1087
Sama vika poistettu omasta moposta vaihtamalla akku tuoreempaan

Ylös