Gti & V8 kiihdytyspäivät Alastaro 30.5.09 - Onko porukkaa menossa?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Gti & V8 kiihdytyspäivät Alastaro 30.5.09 - Onko porukkaa menossa?

Kirjoittaja Martta » 02 Kesä 2009, 15:28

Hippasen näytti olevan kirotusvireitä... vai uusia heppuja enempikin :D

Harmi etten jaksanut vaivautua paikalle tuttuja moikkaamaan, vaikka siellä päin tuli ajeltua :glare:




Edited By Martta on 1243945864

Kirjoittaja mike » 02 Kesä 2009, 11:18

Kirjoittaja snuggles » 01 Kesä 2009, 15:39

jarim kirjoitti:Minä ajan 16/43 ja 190/55 sarjalaisella slicksillä vakiomittaisella pyörällä. Vitosella maaliin vaparina, kaasuilla joskus potkin kutostakin sisään juuri ennen 400m viivaa.
Kai sitä kerkiäis useemman vaihteen käyttää ja samalla saada parempaa aikaakin, kunhan peli ja kuski vaan irtois liukkaammin viivalta. Jotain reenipäiviä täytyy kytätä kalenterista.

Kirjoittaja jarim » 01 Kesä 2009, 15:29

snuggles kirjoitti:
tenhulttio kirjoitti:Mitkä välitykset? 16/40 otaksun?

Kokeile seuraavalle kertaa 15/42. Vitosella vauhtia 247@10500r/min. Helpottaa kummasti viivalta lähtemistä (=paremmat 60ft ajat).

Taxilla 16/40 vs 17/40 vaikutti ~0.2s 60ft aikoihin (tosin muukin setup oli vahtunut välillä). Aattelin laittaa seuraaviin varttimaileille joko 16/43 (kutosella maaliin) taikka 17/42 (vitosella maaliin).

Välitys oli 16/42, mut 55-rengas tietty vei toiseen suuntaan. Tän painoisilla vehkeillä ei kait auta liian löysällä kumilla ajella, toista baaria jonkun matkaa vois olla hyvä. Kytkimen käyttö oli kyl ihan hakoteillä, ei ollu uskoo että se lähtis vähemmällä luistattamisella.
Minä ajan 16/43 ja 190/55 sarjalaisella slicksillä vakiomittaisella pyörällä. Vitosella maaliin vaparina, kaasuilla joskus potkin kutostakin sisään juuri ennen 400m viivaa.

Kirjoittaja snuggles » 01 Kesä 2009, 15:13

tenhulttio kirjoitti:Mitkä välitykset? 16/40 otaksun?

Kokeile seuraavalle kertaa 15/42. Vitosella vauhtia 247@10500r/min. Helpottaa kummasti viivalta lähtemistä (=paremmat 60ft ajat).

Taxilla 16/40 vs 17/40 vaikutti ~0.2s 60ft aikoihin (tosin muukin setup oli vahtunut välillä). Aattelin laittaa seuraaviin varttimaileille joko 16/43 (kutosella maaliin) taikka 17/42 (vitosella maaliin).
Välitys oli 16/42, mut 55-rengas tietty vei toiseen suuntaan. Tän painoisilla vehkeillä ei kait auta liian löysällä kumilla ajella, toista baaria jonkun matkaa vois olla hyvä. Kytkimen käyttö oli kyl ihan hakoteillä, ei ollu uskoo että se lähtis vähemmällä luistattamisella.

Kirjoittaja 107-1089231881 » 01 Kesä 2009, 01:14

Fastard kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:
Fastard kirjoitti:
Lähtikö hytti nousemaan vai mikä?

Mystinen pito ongelma, ei saanut painetta starttiin riittävästi.

Parempaan 60 ft aikaan ei eväät tänään riittäneet...

Mielestäni sun pitäis laittaa perää löysemmäksi. Jos alusta on hyvä ja burnikset ok niin perän täytyy niijata todella rankasti että pyörän paino tulee sinne takikselle.
Annan esimerkin, kun istun pyörän päälle, pyörän perä painuu reippaasti sellaiset 20-30mm eli se tuntuisi jopa samalta kuin jonkin crossipyörän päälle istuisi..Paluu vaimennus hitaalle bussin orggis iskarista...

Näinkö

http://puerco.kuvat.fi/kuvat....789.jpg

Paluuvaimennuskin vois olla alueella

http://puerco.kuvat.fi/kuvat....791.jpg




Edited By Ksthb on 1243808219

Kirjoittaja tenhulttio » 31 Touko 2009, 23:01

snuggles kirjoitti:Mul oli kyl todella hukassa viivalta irtoomiset. Pitäiskö kytkin räväyttää kiinni heti alkuunsa kun ei oikeen keulinu ennenku jossain 100m korvilla, ainakin oman muistin mukaan ? Kaikki 60ft oli 1.8s päällä. Renkaana dunlop sportmax 190/55-17. Viimeseen lähtöön laskin paineen 0.95 baariin ja kirjotti koko matkan. Siinä vaihees oli hyvä hetki lähtee kotio. Maaliin joko nelosella tahi just kerkes vitosen survoon sisään.
Mitkä välitykset? 16/40 otaksun?

Kokeile seuraavalle kertaa 15/42. Vitosella vauhtia 247@10500r/min. Helpottaa kummasti viivalta lähtemistä (=paremmat 60ft ajat).

Taxilla 16/40 vs 17/40 vaikutti ~0.2s 60ft aikoihin (tosin muukin setup oli vahtunut välillä). Aattelin laittaa seuraaviin varttimaileille joko 16/43 (kutosella maaliin) taikka 17/42 (vitosella maaliin).

Kirjoittaja snuggles » 31 Touko 2009, 21:38

Mul oli kyl todella hukassa viivalta irtoomiset. Pitäiskö kytkin räväyttää kiinni heti alkuunsa kun ei oikeen keulinu ennenku jossain 100m korvilla, ainakin oman muistin mukaan ? Kaikki 60ft oli 1.8s päällä. Renkaana dunlop sportmax 190/55-17. Viimeseen lähtöön laskin paineen 0.95 baariin ja kirjotti koko matkan. Siinä vaihees oli hyvä hetki lähtee kotio. Maaliin joko nelosella tahi just kerkes vitosen survoon sisään.

Kirjoittaja 107-1089231881 » 31 Touko 2009, 09:07

Jep tiedossa on noi jutut. Ihmetyksen aiheuttaa setapin pidon häviäminen joka on toiminut monta kautta peräkkäin moitteetta.
Noh aluksi täytynee käydä mopedi läpi säätöjen osalta muistiin panojen kanssa..

Kirjoittaja Fastard » 30 Touko 2009, 22:44

Ksthb kirjoitti:
Fastard kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Tänäänkään ei kulkenu, kuski ruosteessa sanoisin :(
10,0/ 9,16/ 9,2 muutamia/ 9,10 päivän henk koht paras..(tosin oma enkka alastaroon)
60ft ajat ihan hakusessa 1,6-1,7 sek.
Parempaankin olis ollut mahdollisuus jos ei olis kädettänyt startteja :D
Kasi alkuinen on kuitenkin haaveissa ....

Lähtikö hytti nousemaan vai mikä?

Mystinen pito ongelma, ei saanut painetta starttiin riittävästi.

Parempaan 60 ft aikaan ei eväät tänään riittäneet...

Mielestäni sun pitäis laittaa perää löysemmäksi. Jos alusta on hyvä ja burnikset ok niin perän täytyy niijata todella rankasti että pyörän paino tulee sinne takikselle.
Annan esimerkin, kun istun pyörän päälle, pyörän perä painuu reippaasti sellaiset 20-30mm eli se tuntuisi jopa samalta kuin jonkin crossipyörän päälle istuisi..Paluu vaimennus hitaalle bussin orggis iskarista...

Kirjoittaja snuggles » 30 Touko 2009, 20:57

Alastarossa tuntui olevan pitoa enemmän kuin aikaisempina keväinä kauden alkupuolella. Lähdöt meni muuten henk.koht. pipariksi. Eka reaktio 3s pinnassa, aika n. 11s. Sitte tuli kymppejä ja paras 9.8s. Kytkimestä ei taaskaan päässy yhtään jyvälle, 60ft 1.8s, täytyy varmaan mennä johkin kurssille. Loppunopeudetkin 236-241kmh, eipä näy teho sielläkään, noita tuli jo kolmena kesänä aikasemmin. Ehkä kuski on vaan henkisesti 10 sekunnin mies, oli kalusto sitte missä vireessä hyvänsä :D

Kirjoittaja 107-1089231881 » 30 Touko 2009, 20:43

Fastard kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Tänäänkään ei kulkenu, kuski ruosteessa sanoisin :(
10,0/ 9,16/ 9,2 muutamia/ 9,10 päivän henk koht paras..(tosin oma enkka alastaroon)
60ft ajat ihan hakusessa 1,6-1,7 sek.
Parempaankin olis ollut mahdollisuus jos ei olis kädettänyt startteja :D
Kasi alkuinen on kuitenkin haaveissa ....

Lähtikö hytti nousemaan vai mikä?
Mystinen pito ongelma, ei saanut painetta starttiin riittävästi.

Parempaan 60 ft aikaan ei eväät tänään riittäneet...

Kirjoittaja Fastard » 30 Touko 2009, 20:29

Ksthb kirjoitti:Tänäänkään ei kulkenu, kuski ruosteessa sanoisin :(
10,0/ 9,16/ 9,2 muutamia/ 9,10 päivän henk koht paras..(tosin oma enkka alastaroon)
60ft ajat ihan hakusessa 1,6-1,7 sek.
Parempaankin olis ollut mahdollisuus jos ei olis kädettänyt startteja :D
Kasi alkuinen on kuitenkin haaveissa ....

Lähtikö hytti nousemaan vai mikä?

Kirjoittaja 107-1089231881 » 30 Touko 2009, 19:26

Tänäänkään ei kulkenu, kuski ruosteessa sanoisin :(
10,0/ 9,16/ 9,2 muutamia/ 9,10 päivän henk koht paras..(tosin oma enkka alastaroon)
60ft ajat ihan hakusessa 1,6-1,7 sek.
Parempaankin olis ollut mahdollisuus jos ei olis kädettänyt startteja :D
Kasi alkuinen on kuitenkin haaveissa ....

Kirjoittaja 107-1089231881 » 29 Touko 2009, 22:13

Pakulla paikalle noin klo 11.30

Ylös