Biopolttoaine

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Biopolttoaine

Kirjoittaja tenhulttio » 20 Touko 2009, 10:16

jarim kirjoitti:Miksi edes rakentaa mitään kun meillä on ECUEditor by PetriK? :) TFM Taxi 911:stä ajettiin biopolttoaineella penkitysreissulla Kajaanissa ilman mitään lisäbokseja. Soppaa riittävästi niin kyllähän se toimii. Mutta vähänkään kutitelluissa vehkeissä tuo sopan riittävyys vakioinjektoreilla ja vakiobensapumpulla muodostuu ongelmaksi, sen verta enemmän sitä soppaa kuluu. Esim. tuon 1580cc Taxi 911 tapauksessa 4.5bar soppapaineet S2000 injektoreilla niin oltiin jo limitillä.

Joo, pyöreästi 30% enemmän tarvii ruutata E85:ta kuin E95:ta. Paljonko se busa vakiona enimmillään tarvii litroja? Ja paljonko vakiosuuttimet ja pumppu kykenee? Vastaukset näihin löytynee tuolta Racing osiosta.

Kirjoittaja 74-1211486656 » 20 Touko 2009, 10:11

jarim kirjoitti:
tuomask kirjoitti:
sam77 kirjoitti:st1 Mitäköhän muutoksia vaatisi busan muuttamiseksi Eko-mopoksi

Busa toimii biopolttoaineella esimerkiksi Fuel Flex International -nimisen firman kauppaamalla boksilla. Hintaa noin 240 euroa. Kun katselee boksin sisältöä, niin katteet ovat ainakin kohdallaan: peruselektroniikkaa ja yksi i/o-piiri.

Tämän saitin käyttäjien elektroniikkatuntemuksesta päätellen vastaavan laitteen rakentaminen olisi varmasti helppoa. Saataisiin hinta murto-osaan tuosta.

Lisätehoa ja vääntöä et saa, on testattu Viaberilla kyseinen boksi. :thumbup:

Toki toimii muuten moitteettomasti.

Miksi edes rakentaa mitään kun meillä on ECUEditor by PetriK? :) TFM Taxi 911:stä ajettiin biopolttoaineella penkitysreissulla Kajaanissa ilman mitään lisäbokseja. Soppaa riittävästi niin kyllähän se toimii. Mutta vähänkään kutitelluissa vehkeissä tuo sopan riittävyys vakioinjektoreilla ja vakiobensapumpulla muodostuu ongelmaksi, sen verta enemmän sitä soppaa kuluu. Esim. tuon 1580cc Taxi 911 tapauksessa 4.5bar soppapaineet S2000 injektoreilla niin oltiin jo limitillä.
Mikäs olikaan bensa Vpower / ekosoppa kerroin ? x1.4?

Kirjoittaja jarim » 20 Touko 2009, 09:28

tuomask kirjoitti:
sam77 kirjoitti:st1 Mitäköhän muutoksia vaatisi busan muuttamiseksi Eko-mopoksi

Busa toimii biopolttoaineella esimerkiksi Fuel Flex International -nimisen firman kauppaamalla boksilla. Hintaa noin 240 euroa. Kun katselee boksin sisältöä, niin katteet ovat ainakin kohdallaan: peruselektroniikkaa ja yksi i/o-piiri.

Tämän saitin käyttäjien elektroniikkatuntemuksesta päätellen vastaavan laitteen rakentaminen olisi varmasti helppoa. Saataisiin hinta murto-osaan tuosta.

Lisätehoa ja vääntöä et saa, on testattu Viaberilla kyseinen boksi. :thumbup:

Toki toimii muuten moitteettomasti.
Miksi edes rakentaa mitään kun meillä on ECUEditor by PetriK? :) TFM Taxi 911:stä ajettiin biopolttoaineella penkitysreissulla Kajaanissa ilman mitään lisäbokseja. Soppaa riittävästi niin kyllähän se toimii. Mutta vähänkään kutitelluissa vehkeissä tuo sopan riittävyys vakioinjektoreilla ja vakiobensapumpulla muodostuu ongelmaksi, sen verta enemmän sitä soppaa kuluu. Esim. tuon 1580cc Taxi 911 tapauksessa 4.5bar soppapaineet S2000 injektoreilla niin oltiin jo limitillä.

Kirjoittaja 116-1117441574 » 20 Touko 2009, 08:26

sam77 kirjoitti:st1 Mitäköhän muutoksia vaatisi busan muuttamiseksi Eko-mopoksi

Busa toimii biopolttoaineella esimerkiksi Fuel Flex International -nimisen firman kauppaamalla boksilla. Hintaa noin 240 euroa. Kun katselee boksin sisältöä, niin katteet ovat ainakin kohdallaan: peruselektroniikkaa ja yksi i/o-piiri.

Tämän saitin käyttäjien elektroniikkatuntemuksesta päätellen vastaavan laitteen rakentaminen olisi varmasti helppoa. Saataisiin hinta murto-osaan tuosta.

Lisätehoa ja vääntöä et saa, on testattu Viaberilla kyseinen boksi. :thumbup:

Toki toimii muuten moitteettomasti.

Kirjoittaja tenhulttio » 02 Huhti 2009, 20:23

sam77 kirjoitti:st1 Mitäköhän muutoksia vaatisi busan muuttamiseksi Eko-mopoksi

Jos lontoo taittuu niin tämä on paras arttikkeli mitä oon löytänyt:
http://www.drivingsports.com/site/2008/07/e85-vs-methanol-injection/

Ja yleistietoa ensimmäisellä kotimaisella
www.makelaracing.fi/Infotaulu.pdf

Kirjoittaja sam77 » 02 Huhti 2009, 19:28

st1 Mitäköhän muutoksia vaatisi busan muuttamiseksi Eko-mopoksi

Ylös