Nykiminen..??

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Nykiminen..??

Kirjoittaja jarim » 18 Heinä 2009, 10:57

hanhiha kirjoitti:Hifistelyä tai ei,aika varattu tuolta :musik

Ajetaan siihen asti ja katotaan rauhoittuuko nypytys kokonaan.
Excellent choice! :)

Kirjoittaja hanhiha » 18 Heinä 2009, 07:59

Hifistelyä tai ei,aika varattu tuolta :musik

Ajetaan siihen asti ja katotaan rauhoittuuko nypytys kokonaan.




Edited By hanhiha on 1247893299

Kirjoittaja busajasa » 18 Heinä 2009, 02:30

hanhiha kirjoitti:Starttaa ihan ok,mittarissa 17550km.Mä oon ajanu noin 10500 ja sinä aikana ei oo ainaka venttiileille eikä nokile tehty mitään.
Laitettiin majuriTK.n kans tänään"vakio"kartta ja yoshibox-disbled tjsp...
Mun persdynoon loikkiminen väheni nypyttämiseksi ja sain eka kerran etusen ilmaan...
Teoria...voisko olla että edellisellä omistajalla ollut kiinni joku tehoputki johon olis tuota karttaa säädelty ja nyt se sitte olis ollu päin p....ttä tohon Hindle 4-2-1 putkeen...??

Mukavaa porukkaa tää busa väki ku majurikin noin vaan lupautui auttamaan :mosh:

Voi kai olla mahdollistakin - ton yoshibox säädön myötä on tuhratttu aikaa ennekin ja paljon :D

Toki nyt voisi olla mahkuja koklata uudelleen penkissä - vieläkö hyppii vai joko alkaa saada käyrät suoraksi.

ja tokkiinsa me yksi haaste laitetan toimimaan..

Kirjoittaja hanhiha » 17 Heinä 2009, 22:14

Starttaa ihan ok,mittarissa 17550km.Mä oon ajanu noin 10500 ja sinä aikana ei oo ainaka venttiileille eikä nokile tehty mitään.
Laitettiin majuriTK.n kans tänään"vakio"kartta ja yoshibox-disbled tjsp...
Mun persdynoon loikkiminen väheni nypyttämiseksi ja sain eka kerran etusen ilmaan...
Teoria...voisko olla että edellisellä omistajalla ollut kiinni joku tehoputki johon olis tuota karttaa säädelty ja nyt se sitte olis ollu päin p....ttä tohon Hindle 4-2-1 putkeen...??

Mukavaa porukkaa tää busa väki ku majurikin noin vaan lupautui auttamaan :mosh:

Kirjoittaja PetriK » 17 Heinä 2009, 15:52

kajbusa kirjoitti:
hanhiha kirjoitti:Lainaanpa tätä aloitusta.

2500-3000 kierros aulueella TODELLA vittumainen loikkiminen,kävin penkissä ja jauhettiin tuota aluetta muutama tunti mutta ei saatu sille kuria.Ja saman suuntaista hyppimistä n.6000 rpm kohdilla...

Kartta yx Kartta kax

Lisätään vielä että ko.alueen seoksia muuteltiin välillä n.11-15...ei mitään vaikutusta.. ja tää ei ollut enää ns. nypyttämistä vaan loikkimista.. hyvä et pysyi liinoissa kiinni.
Starttaako hyvin vai vähän potkien ?

Onko tässä ongelmatapauksessa joskus hiljattain tehty venttiilien säätö tai nokkien ajoitus ?

----------

Jos ei, niin tarkistaa ensin kaikki maadoitukset ja jos ei auta niin joskus tullut samanlainen kenguru vastaan ja silloin oli puolan tai injektorin johto vähän löysällä. Riippuen mittarista AFR mittauksessa ei oikein näy mitään kunnolla kun yksi pytty ei välillä sytytä ?

Kirjoittaja hanhiha » 17 Heinä 2009, 07:09

Puolat on katottu,oli uusilla samanlainen nykiminen.
Täytyy toi manuska hommata.

Kirjoittaja busajasa » 16 Heinä 2009, 23:47

hanhiha kirjoitti:Oikea piuha on kyllä irti...nuo ilmavaivat pitää vielä tutkia tarkemmin.
Nuo anturi mittailut saa tehdä se joka ekana huutaa hep :thumbup: matka ei este...itellä ei osaamista,jos yhden kerran näkis mistä mitä ja miten mitataan niin ehkä jotain jää muistiin...
Nuo mittaukset on aika hyvin dokumentoitu busaCD:llä elikkäs service manuskassa. Tuon perusteella ihan kenen vaan tehtävää hommaa.

Onhan puolat tarkistettu?

Kirjoittaja Joke » 16 Heinä 2009, 22:54

kajbusa kirjoitti:[Tällainen piirre siinä oli vielä...kun käynnisti pyörän niin se kävi hyvin tyhjäkäyntiä (1200) mutta kun antoi hiukan kierroksia niin tyhjäkäynti jäi n. 1800 ja kävi epätasaisesti, joskus palautui siitä (n.10-15sek) alemmaksi (1200) ja käynti tasottui, mutta ei läheskään aina.

Omassa busassa täysin samanlainen tyhjäkäyntivika ja käyttäytyy samalla tavalla koneen ollessa lämmin, eli kun lämpömittari näyttää asteikon puoltaväliä.
Kun kone on kylmä, niin käy tyhjäkäyntiä 1200 r/min ja kun kaasua aukaisee ja palauttaa, niin palautuu tyhjäkäynnille eli toimii, kuten pitääkin.

Muilla kierrosalueilla toimii kyllä moitteettomasti.
TPS, IAP, IAT - anturit testattu toisilla antureilla, ei vaikutusta. Moottorin jäähdytysveden anturi näyttää olevan kunnossa, lämpömittarikin näyttää oikein.
Ilmavuotoja en usko olevan, koska toimii kymänä oikein.
Täytyy seuraavaksi ruveta mittaamaan sytytyspuolen antureita.

:pääseinään:

Kirjoittaja hanhiha » 16 Heinä 2009, 22:38

Oikea piuha on kyllä irti...nuo ilmavaivat pitää vielä tutkia tarkemmin.
Nuo anturi mittailut saa tehdä se joka ekana huutaa hep :thumbup: matka ei este...itellä ei osaamista,jos yhden kerran näkis mistä mitä ja miten mitataan niin ehkä jotain jää muistiin...

Kirjoittaja busajasa » 16 Heinä 2009, 10:20

kajbusa kirjoitti:
jarim kirjoitti:
kajbusa kirjoitti:Tämä "ominaisuus" on kuulema ollut pyörässä kokoajan.. ei ole tullut minkään modin yhteydessä.

Itse veikkaisin anturivikaa,ilmavuotoa tms.

Käyttäytyikö IAP arvo normaalisti alipainekartalla penkissä? Entä kaasunasento, kulki normaalisti 0.6 - 100 ?

kyllä se ihan loogisesti käyttäytyi ja data puolella kaasunasento % ok, kuten myös anturinasento(-00).

Tällainen piirre siinä oli vielä...kun käynnisti pyörän niin se kävi hyvin tyhjäkäyntiä (1200) mutta kun antoi hiukan kierroksia niin tyhjäkäynti jäi n. 1800 ja kävi epätasaisesti, joskus palautui siitä (n.10-15sek) alemmaksi (1200) ja käynti tasottui, mutta ei läheskään aina.

Koska ei seokset valetele, vaan säilyy myös rykimisen ajan, niin vika ei liene ole polttoainesyöttöön liittyvä? Injektrori vika ei liene myöskään - sekin ilm näkyisi AFRssä?
Syttypuoli tai muita antureita mittailisin, nokka-akseli asentoanturi, tjms - mikähän niistä voisi moista aiheuttaa?

taas nuo valetelut viittaisi ilmavuotoon kuten kajbusa maintsi.




Edited By busajasa on 1247728915

Kirjoittaja kajbusa » 16 Heinä 2009, 09:55

jarim kirjoitti:
kajbusa kirjoitti:Tämä "ominaisuus" on kuulema ollut pyörässä kokoajan.. ei ole tullut minkään modin yhteydessä.

Itse veikkaisin anturivikaa,ilmavuotoa tms.

Käyttäytyikö IAP arvo normaalisti alipainekartalla penkissä? Entä kaasunasento, kulki normaalisti 0.6 - 100 ?
kyllä se ihan loogisesti käyttäytyi ja data puolella kaasunasento % ok, kuten myös anturinasento(-00).

Tällainen piirre siinä oli vielä...kun käynnisti pyörän niin se kävi hyvin tyhjäkäyntiä (1200) mutta kun antoi hiukan kierroksia niin tyhjäkäynti jäi n. 1800 ja kävi epätasaisesti, joskus palautui siitä (n.10-15sek) alemmaksi (1200) ja käynti tasottui, mutta ei läheskään aina.

Kirjoittaja jarim » 16 Heinä 2009, 09:33

kajbusa kirjoitti:Tämä "ominaisuus" on kuulema ollut pyörässä kokoajan.. ei ole tullut minkään modin yhteydessä.

Itse veikkaisin anturivikaa,ilmavuotoa tms.
Käyttäytyikö IAP arvo normaalisti alipainekartalla penkissä? Entä kaasunasento, kulki normaalisti 0.6 - 100 ?

Kirjoittaja kajbusa » 16 Heinä 2009, 09:06

Tämä "ominaisuus" on kuulema ollut pyörässä kokoajan.. ei ole tullut minkään modin yhteydessä.

Itse veikkaisin anturivikaa,ilmavuotoa tms.

Kirjoittaja jarim » 15 Heinä 2009, 22:16

hanhiha kirjoitti:"Mites tuo yoshibox - disabloitu? ":wtf:
Lambda on pois ja johto irti ecusta...
Ei se ratapäivänä kauheesti haitannu,muutenkaan suuremmin kätytännössä mut ku tietää että ei toimi oikein ni ottaa päähän.

Kartoista....Mä en tiedä jäikö Matille mitään koneelle,itellä ei oo ku noi mitä tuolla edellä linkitin...ekaan +5 ja tokaan lisää saman verran.2500-3000 alueelle.Jätettiin orginaali säätö mikä oli sisässä.
Olethan varmasti ottanut oikean johdon irti ECU:sta? Mustaruskeita on kaksi, toinen disabloi lambdan ja toisen irrottaminen taasen heittää ECU:sta MS1 karttasetin käyttöön.

Kirjoittaja majuriTK » 15 Heinä 2009, 21:35

hanhiha kirjoitti:Tähän ei varmaan pikkuviilailu auta mut toi joshipoksi-disaplointi homma vois kokeilla...ku mulla ei oo taitoo,ecueditoria eikä piuhoja...
just tätä tarkotin,että tämmönen onnistuu munkin pajalla :;):

Ylös