Gipro - En meinaa vörkkiä

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Gipro - En meinaa vörkkiä

Kirjoittaja eeroolli » 01 Huhti 2010, 18:15

Gipron uutta pienempää GIPRO GIPRO X-TYPE vaihdenäyttöä koskettavia kysymyksiä, mikäli joku moisen jo asennellut:
Linkki: Gipro X-TYPE
Melko näppärän kokoinen toi Gipro X-Type vaihdenäyttö, mutta mites saisi pelittämään Busassa (G1) jossa jo Ivan Tre asennettuna?
(Onnistuuko tuon pikku-Gopron asennus ja samalla olisi tuo Ivanin Trekin paikallaan)

Vai tarviiko hankkia suosiolla Gipron SO2 W/Atre:n, jossa on molemmat toiminnot (Tre ja vaihdenäyttö)? Ainoa vain että tuo pienempi Gipro mahtuis paremmin eri paikkoihin mittariston seutuville :D

Kirjoittaja timppa72 » 14 Touko 2009, 21:24

miten se voi olla.ku menee ilman giproa kovempaa penkissä???ja välitykset samat.5ja6 vaihteella melkein samat teho lukemat.eli tuntus vähä oudolta?

Kirjoittaja TJJ » 14 Touko 2009, 21:20

Vitonen juurikin.

Kirjoittaja timppa72 » 14 Touko 2009, 20:52

viisaammat kertokaa mikä kartta giprossa.että rajoitin on pois?kartat mulla 4,5,6,7.eli mikä näistä.5 se ei voi olla.jäi penkissä vauhdit alle 290km/h.6 vaihteellakin.

Kirjoittaja Martta » 02 Touko 2009, 20:17

Martta kirjoitti:
busajasa kirjoitti:
Martta kirjoitti:
Ilmeisesti tarvitsee vastuksen lisäks... Mulla vielä harkinnassa saattaako kytkennän loppuun asti vai pistääkö shifterin myyntiin.

ecu-shifter tosiaan tarvitsee ton vastuksen. Sen kytkeminen on oikeasti pikku juttu joten ei kannata shifteriä myyntiin laittaa. Ja vastuskaan ei maksa kuin jonkun sentin..

Juu, niin kuulemma on n.15min menee kun tekasee.

Tämäkin modi lähti viime syksynä meikäläisen kyseenalaistukesta liikenteeseen...




Edited By Martta on 1241344303

Kirjoittaja TJJ » 27 Huhti 2009, 21:02

busajasa kirjoitti:Juu eiköhän ne perä perään onnistu. Itsellä on suoraan juotettu tuonne GPS:ltä tulevaan liittimen johtoihin tehty tuo shifter modi, mutta onnistuu se liittimillä peräjälkeen. Liitin hässäkän voi sitten jälkikäteen purkaa jos haluaa.

Giprosta sitten ATRE pois ja EcuEditorilla limitterit pois.
Tuota juuri pohdin, että juottelisko suoraan piuhoihin kiinni vai silpoisko tuon vanhan tre:n.. Nyt tarttee enää löytää vastus..

Kirjoittaja busajasa » 27 Huhti 2009, 20:48

Juu eiköhän ne perä perään onnistu. Itsellä on suoraan juotettu tuonne GPS:ltä tulevaan liittimen johtoihin tehty tuo shifter modi, mutta onnistuu se liittimillä peräjälkeen. Liitin hässäkän voi sitten jälkikäteen purkaa jos haluaa.

Giprosta sitten ATRE pois ja EcuEditorilla limitterit pois.




Edited By busajasa on 1240854584

Kirjoittaja TJJ » 27 Huhti 2009, 17:50

Jossain tuolla on kyllä vanha tre..

Eli peräkkäin saman johdon väliin ensin gipro, sitten vanhan tren liittimistä kasattu sifteri setti? (joo, pitää olla rautalankaa näin yksinkertaiselle kaverille)

Kirjoittaja busajasa » 27 Huhti 2009, 17:28

TJJ kirjoitti:
busajasa kirjoitti:
TJJ kirjoitti:
Vieläkö Gipro on toiminut ecusifterin kanssa?

Ja osaako joku vääntää rautalanka mallin ohjeen (tyyliin yhdistä punainen johto violettiin) kuinka kytken ecusifterin (cordona gp) gipron kanssa toimimaan?

Juu toimii - 6 joskus tullee 0:n kautta mutta kyllä se hitaasti 6:n tunnistaa. Eilen mm ~200Km dataloggerin kanssa ja hienosti vaihtui vaihteet Giprossa Shiferi vaihdoista huolimatta :D

Gipro kytketään suoraan sinne GPS sensorin liittimiin - eli ei tartte mitään muuta kuin liittimet paikalleen ja akulta (sulakkeen kautta) jännite (+). Ecu-Shiferin vastus/GP Cordona suoraan GPS:n johtoihin - on se kytkäri siihenkin jossain täällä foorumilla.. kaivan jos ehdin..

Niin, siis gipro on paikallaan, samoin sifteri. Mutta sifteri on nyt pc:n kautta. Jos siitä pc:stä pyrkii eroon tässä lähiaikoina, niin pitäs vain siihen jonku ohjeen (tai kuva valmiista kytkennästä tms) saada. Eli mikä sifterin piuha kiinni ja mihin ja mikä vastus mihin väliin?

Onko noita ecueditorin vaatimia piuhoja muuten joku vielä tehtaillut tai kellään ylimääräisenä?

http://macmadigan.no-ip.com/Public/ECU/ecueditor/shifter.jpg

Tossa on GP switchin kytkentä sen vastuksen kanssa - vähän on tinaus ja kutistesukka hommia. Paras olisi paloitella vanha TRE ja ottaa siitä littimet vastukselle ja GP-Switchille.

GP Switchiltä ne johdot jotka vapaana auki (ääretön vastus) ja sulkeutuvat GP Switchillä vaihdettaessa. Eli ton saa helposti yleismittarilla mitattua niistä kolmesta johdosta... ja taitaap nuo GP Switchin piuhojen värit näkyä noissa Petrin kuvissakin.

Kurkaappa täältä noita Petrin kuvia

http://www.busanistit.org/foorumi....4;st=40

jossain keskivälissä sivua..




Edited By busajasa on 1240842867

Kirjoittaja TJJ » 27 Huhti 2009, 17:24

busajasa kirjoitti:
TJJ kirjoitti:
busajasa kirjoitti:Toimii muuten ecu shifter-modin kanssa myös. Tänään hätäisesti testailin kun omani asensin.

Vieläkö Gipro on toiminut ecusifterin kanssa?

Ja osaako joku vääntää rautalanka mallin ohjeen (tyyliin yhdistä punainen johto violettiin) kuinka kytken ecusifterin (cordona gp) gipron kanssa toimimaan?

Juu toimii - 6 joskus tullee 0:n kautta mutta kyllä se hitaasti 6:n tunnistaa. Eilen mm ~200Km dataloggerin kanssa ja hienosti vaihtui vaihteet Giprossa Shiferi vaihdoista huolimatta :D

Gipro kytketään suoraan sinne GPS sensorin liittimiin - eli ei tartte mitään muuta kuin liittimet paikalleen ja akulta (sulakkeen kautta) jännite (+). Ecu-Shiferin vastus/GP Cordona suoraan GPS:n johtoihin - on se kytkäri siihenkin jossain täällä foorumilla.. kaivan jos ehdin..
Niin, siis gipro on paikallaan, samoin sifteri. Mutta sifteri on nyt pc:n kautta. Jos siitä pc:stä pyrkii eroon tässä lähiaikoina, niin pitäs vain siihen jonku ohjeen (tai kuva valmiista kytkennästä tms) saada. Eli mikä sifterin piuha kiinni ja mihin ja mikä vastus mihin väliin?

Onko noita ecueditorin vaatimia piuhoja muuten joku vielä tehtaillut tai kellään ylimääräisenä?

Kirjoittaja busajasa » 27 Huhti 2009, 17:10

TJJ kirjoitti:
busajasa kirjoitti:Toimii muuten ecu shifter-modin kanssa myös. Tänään hätäisesti testailin kun omani asensin.

Vieläkö Gipro on toiminut ecusifterin kanssa?

Ja osaako joku vääntää rautalanka mallin ohjeen (tyyliin yhdistä punainen johto violettiin) kuinka kytken ecusifterin (cordona gp) gipron kanssa toimimaan?

Juu toimii - 6 joskus tullee 0:n kautta mutta kyllä se hitaasti 6:n tunnistaa. Eilen mm ~200Km dataloggerin kanssa ja hienosti vaihtui vaihteet Giprossa Shiferi vaihdoista huolimatta :D

Gipro kytketään suoraan sinne GPS sensorin liittimiin - eli ei tartte mitään muuta kuin liittimet paikalleen ja akulta (sulakkeen kautta) jännite (+). Ecu-Shiferin vastus/GP Cordona suoraan GPS:n johtoihin - on se kytkäri siihenkin jossain täällä foorumilla.. kaivan jos ehdin..




Edited By busajasa on 1240841526

Kirjoittaja TJJ » 27 Huhti 2009, 14:52

busajasa kirjoitti:Toimii muuten ecu shifter-modin kanssa myös. Tänään hätäisesti testailin kun omani asensin.
Vieläkö Gipro on toiminut ecusifterin kanssa?

Ja osaako joku vääntää rautalanka mallin ohjeen (tyyliin yhdistä punainen johto violettiin) kuinka kytken ecusifterin (cordona gp) gipron kanssa toimimaan?

Kirjoittaja janne » 17 Huhti 2009, 20:56

timppa72 kirjoitti:ei pysty.tarvii ite :D .myy sä mulle kirkkaat vilkut ja speedohealer.
ei löyvy :(

Kirjoittaja timppa72 » 17 Huhti 2009, 20:02

ei pysty.tarvii ite :D .myy sä mulle kirkkaat vilkut ja speedohealer.

Kirjoittaja janne » 17 Huhti 2009, 19:58

timppa72 kirjoitti:ite laitoin k3 just samalla lailla.ja pelittää hyvin.
eikä pelitä, myy mulle se :oho:

Ylös