Gen2 1441 rakentajille - Mahdollinen ongelmakohta ?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Gen2 1441 rakentajille - Mahdollinen ongelmakohta ?

Kirjoittaja PetriK » 16 Huhti 2009, 17:15

Ensisijainen vastaus on että Brockin pajassa ei ole nähty yhtään tällaista aiemmin, mutta yritän kaivaa syvemmältä ja varmistaa että mitä haluavat tehdä.

Oma kone on Brockilla työn alla joten työnnän vastuun heille päättää että mitä haluavat tehdä - joten siitä saadaan jonkinlainen suositus.

Kirjoittaja akseli » 16 Huhti 2009, 10:43

PetriK kirjoitti:Joo - jos gen1 ryhmä sopii heittämällä ostan heti sellaisen jos jollain on tarjota kohtuuhintaan. Ei haittaa vaikka on vähän kulunut tai naarmuinen koska menee poraukseen.

gen1 ryhmä loytyy-ei myytävänä mutta voin vaihtaa gen2 ryhmään.
saako brockilta suosituksen käyttää porattuja gen2ryhmiä vai olla käyttämättä?

vastaus saatu: ai vutunt pee tuu vöriit öpautit :bike:




Edited By akseli on 1239902616

Kirjoittaja Fastard » 11 Huhti 2009, 20:26

Samanlainen ongelma aikanaan GSXR 1100 wesikoneessa, kun se putkitettiin 1194 kokoon. Sylinterit halkesi samoin. Moottorikoneistamo teki putkituksen uudestaan ja sen jälkeen alkoi putket valahtamaan paikoiltaan. Lopuksi kun putket saatiin kestämään, alkoi liian ohkanen sylinteriputki elämään lämmön vaikutuksesta mikä taas johti siihen että puurot ja vellit sekaisin. Ihan hirveää taisteluahan se oli. Ja mainittakoon että muillakin jotka putkitti kyseisen pyörän samaan kokoon oli ihan samanlaiset ongelmat.

Toivotaan kuitenkin ettei kysessä ole sama ongelma ja että porukka saa koneet pysymään nipussa. Mulle henkilökohtaisesti se kuitenkin oli sellainen kokemus, että olen pyrkinyt tästä syystä välttämään kokonaan liian suuret putkitukset.

Kommenttini mille suuremmin kannata antaa painoarvoa

:pääseinään: :D

Kirjoittaja 107-1089231881 » 11 Huhti 2009, 19:18

Erikoinen juttu..
Pitäs nähdä myös männät ???
Hmm.. mieleen tuli juttu, huonosti lämmitetty moottori (lue kylmä) ja heti startista täysveto päälle. Seuraus- mäntä laajenee nopeesti ja ryhmä ei ehdi ns. mukaan niin tollasta jäklee vois syntyä ohkaseksi poratun ryhmän kans....

Hmm.. jos männän helmoissa kuluma jälkiä niin sanoisin käyttö virheeks...

Kirjoittaja PetriK » 11 Huhti 2009, 16:44

Olen jutellut vain yhden kaverin kanssa asiasta ja ei ole nähtävissä onko ylhäältä vai alhaalta - on koko välin halkeama joka tapauksessa.

Ei ole tietoa että monenko eri poraajan ryhmiä nämä ovat vai pelkästään yhden - odotetaan tarkempaa tietoa ennen kuin laitetaan huhuja liikkeelle.

Kirjoittaja 106-1218133660 » 11 Huhti 2009, 16:40

Missäköhän porautus/pinnoitus tehty ?
Minkälaiset männät ?

Onko PetriK kysynyt näkyykö ryhmästä onko halkeama saanut alkunsa ylhäältä vai alhaalta ?

Kirjoittaja PetriK » 11 Huhti 2009, 16:36

Samalla kai tarjoavat vähän isompaakin tilalle ;-)

No ennen kuin juttu paisuu, ei ole kyllä tietoa että olisi muita kuin 1441 ryhmiä hajonnut tuolla tavalla.

Kirjoittaja A.Kyyrölä » 11 Huhti 2009, 16:15

Kohta tulee suitsalta ohjeet et pitää vaihtaa ryhmät takuuseen.

Kirjoittaja 83-1175441819 » 11 Huhti 2009, 15:05

PetriK kirjoitti:
Joke kirjoitti:3. vaihtoehto voi olla materiaali. Alumiinirunkojen kanssa tulee ongelmia helposti, ellei ainesosat ole kohdallaan. :shocked:

Tuo tarkoittaisi sitä että vakio gen2 pyörissäkin olisi näitä murtumia ? Se olisi aika kova paikka suzukille...
No laitapa kyselyä Suzukille?

Kirjoittaja PetriK » 11 Huhti 2009, 13:45

Joke kirjoitti:3. vaihtoehto voi olla materiaali. Alumiinirunkojen kanssa tulee ongelmia helposti, ellei ainesosat ole kohdallaan. :shocked:
Tuo tarkoittaisi sitä että vakio gen2 pyörissäkin olisi näitä murtumia ? Se olisi aika kova paikka suzukille...

Kirjoittaja Joke » 11 Huhti 2009, 12:35

3. vaihtoehto voi olla materiaali. Alumiinirunkojen kanssa tulee ongelmia helposti, ellei ainesosat ole kohdallaan. :shocked:

Kirjoittaja PetriK » 11 Huhti 2009, 09:38

Noi on ihan 1441 vapareita, ei välttämättä kovin suuresti rakenneltuja vaikka toki jonkin verran kisakäytössä. Tämä kyseinen kone on ollut vartilla ajossa muutaman lähdön verran ja kun avattiin näytti tältä sisällä. Kuulemma ovat löytäneet näitä noin kymmenkunta - gen1 ei löytynyt yhtään.

Kuvien perusteella mieleen tulee vain kaksi vaihtoehtoa.

1) Windage holet on niin isot että ei kestä enään ylikokoon porausta. Olen nähnyt tällaisen ongelman kerran aikaisemminkin kun windage holeja on suurennettu.

2) Jotain on mennyt pieleen pahasti porauksessa jonka nikasil on peittänyt.

Kirjoittaja 106-1218133660 » 11 Huhti 2009, 09:12

Jep, olisi hyvä selvittää kummasta päästä halkeamat saavat alkunsa.
Onko turbo vai vapari käytössä ?
Jne...

Muita yhteisiä nimittäjiä ?

Noita gen2 ylikokomosia on varmaan tehty jenkeissä satoja/tuhansia, jos ongelmia ollut vaikka 50 kpl ei prosentti kauhean suuri ole. Vaikkakin huolestuttava asia.




Edited By jkumpu on 1239430521

Kirjoittaja A.Kyyrölä » 11 Huhti 2009, 08:26

Kuvasta ei saa oikein selvää kummasta päästä alkanu halkeamaan. Onko tietoa minkälaisessa käytössä hajonneet? mikä lääkkeeksi,pitempi kanki? Saattaapa noi vanhemmiten halkeilla vakio porauksellakin kun on tollasta saissea tehneet.

Kirjoittaja PetriK » 10 Huhti 2009, 21:33

jarim kirjoitti:Makiasti halki. Epäilys siis että nuo helmojen leikkaukset heikentäisivät rakennetta niin paljon ettei enää kestä 84mm männille porata? Gen1 ryhmien suosio kasvanee...
Joo - jos gen1 ryhmä sopii heittämällä ostan heti sellaisen jos jollain on tarjota kohtuuhintaan. Ei haittaa vaikka on vähän kulunut tai naarmuinen koska menee poraukseen.

Nuo ns. windage holet ovat tärkeitä lisäämään tehontuottoa. Yksi tunnettu keino gixereissä on suurentaa niitä.

Ylös