Rajoittamaton huippunopeus gen2 bussille... - ...laskuharjoitus...

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Rajoittamaton huippunopeus gen2 bussille... - ...laskuharjoitus...

Kirjoittaja Tomppa » 30 Maalis 2009, 08:06

Piti huutaa hep, mutta muisti palailee pätkittäin...
Eli olihan mullakin TRE paikallaan noissa karkeloissa.




Edited By Tomppa on 1238389642

Kirjoittaja PetriK » 29 Maalis 2009, 11:04

Löytyi tietenkin huoltomanuaalista... laskelma päivitetty. Nyt kun vielä saadaan luotettavaa tietoa todellisista nopeuksista niin voidaan arvioda tuota takarenkaan luistoa joka mielestäni yllä olevassa päivitetyssä laskelmassa on vähän yläkanttiin.

Kuva

Joensuussa viime vuonna myötätuulessa vakiovälityksillä ilman TRE:tä ajaneet voisivat huutaa hep jotta tuota luistoa voisi arvioida...

http://www.lentokentta.info/nopeusajot/tulokset.php




Edited By PetriK on 1238314493

Kirjoittaja Vmatti » 29 Maalis 2009, 08:08

Laitetaan vaikka tähän yhteyteen muistukseksi toi vertailuspeksi gen1 vs gen2:

http://www.hyp4r.com/hayabusa/specs_performance.htm

Kirjoittaja 107-1089231881 » 29 Maalis 2009, 00:21

Minulta löytyy gen1 kampura irrallaan, lasken hampaat formuloitten jälkeen aamulla. Kukas laskee kykäkorin hampaat ?

Kirjoittaja PetriK » 28 Maalis 2009, 21:28

OK - laskukaavaan korjattu janin antama lukema, 1km/t heitto.

Nyt kun saataisiin vielä tuo kampuran ja kytkimen hammasrattaiden hammaslukumäärät (ne lienee samat gen1 ja gen2) niin saataisiin laskettua tuo renkaan laajenemiskerroin jota on moneen kertaan arvottu.

Kirjoittaja jmantila » 28 Maalis 2009, 21:12

penkissä mulla otti todelista 294km/h.

Kirjoittaja PetriK » 28 Maalis 2009, 20:34

Nyt kun matkavalmistelut alkavat olemaan laukun (repun) hankkimista vailla laskeskelin että mitä kierrosrajoittimen pitäisi gen2 bussilla näyttää jotta pyörällä pääsisi 200mph kerhoon.

Alustavasti näyttäisi siltä että pekästään vakiovälityksillä ja TRE:llä ei vielä 200mph kerhoon päästä. Sen sijaan kierrosrajoitinta nostamalla 11600rpm:n kohdalle päästään reilusti yli 200mph nopeuteen. Rajoitettu gen2 näyttäisi pääsevän vain 293km/t vauhtiin kun vanhalla vastaavasi pääsi 289km/t - joko renkaissa on eroa tai sitten uudessa vaan on rajoitin nostettu vähän ylemmäs.

Kuva

Se mikä mietityttää on että mikähän mahtaa olla kytkinkopan ja kampuran välisen rattaan välitys. Laskuharjoituksessa olen käyttänyt arvoa 1.66 jossa on mukana myös takarenkaan kasvamisen vaikutus koska vaihteistovälityksistä suoraan laskemalla en päässyt oikeaan arvoon - liekö vika laskijassa ?

http://macmadigan.no-ip.com/Public/gen2/RPMcalculations.xls




Edited By PetriK on 1238265899

Ylös